325 TURBO@1,3 bar
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
efter att triggergivaren varit lite väl närgången med triggerhjulet och okt på redigt med stryk så ville inte bilen starta...
förhoppningsvis går det bättre ikväll med ny givare
Om den går så blir d iaf att ut o gasa hela kvällen
suger i laddtrycksnerven
att spinna i 120 kan inte vara nyttigt men fan så skoj
förhoppningsvis går det bättre ikväll med ny givare
Om den går så blir d iaf att ut o gasa hela kvällen
suger i laddtrycksnerven
att spinna i 120 kan inte vara nyttigt men fan så skoj
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
Nu har man mappat om tändningen och det gjorde en jäkla skillnad! Riktigt med drag nu!
MEN jag verkar ha samma syndrom som peppe nu, med jäsande tryckslangar men ingen spec varmgång...
har aldrig ahft några sånna problem förut.
Funderade på om det kan ha o göra med att jag har lite kaxigare tändning så mer värme blir kvar i toppen. Förut fick jag aldrig upp tempen till normal, men nu är den där hela tiden utom när man är ute o åker lugnt. Om man gasar lite entusiastiskt så går tempen upp strax över normal och slkangarna blir ballonger...
MEN jag verkar ha samma syndrom som peppe nu, med jäsande tryckslangar men ingen spec varmgång...
har aldrig ahft några sånna problem förut.
Funderade på om det kan ha o göra med att jag har lite kaxigare tändning så mer värme blir kvar i toppen. Förut fick jag aldrig upp tempen till normal, men nu är den där hela tiden utom när man är ute o åker lugnt. Om man gasar lite entusiastiskt så går tempen upp strax över normal och slkangarna blir ballonger...
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
peppe wrote:Problemet med övertrycket fick jag ju sådär pang bom. Typ då vi hade kapat lite soppa och började få skjuts på prylarna.
Det utvecklas lite värme då.
Samma sak för mig, dock så höjde ju jag tändningen...
Min lösning på problemet var att flytta expansionskärlet högre upp, öppna luftskruven jag monterat på övre kylarslangen, så att ingen luft finns där... Bara o gasa... Om jag flyttar ner kärlet igen lägger sig luft i slangen och den blir ballong till slut...
Ikväll blir d mer gasa
du kan ju filma ikväll då!
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Har du nån bild på detta?skurt wrote:peppe wrote:Problemet med övertrycket fick jag ju sådär pang bom. Typ då vi hade kapat lite soppa och började få skjuts på prylarna.
Det utvecklas lite värme då.
Samma sak för mig, dock så höjde ju jag tändningen...
Min lösning på problemet var att flytta expansionskärlet högre upp, öppna luftskruven jag monterat på övre kylarslangen, så att ingen luft finns där... Bara o gasa... Om jag flyttar ner kärlet igen lägger sig luft i slangen och den blir ballong till slut...
Ikväll blir d mer gasa
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.