Blown M5 wrote:ställt kammarna så överlappet är minimalt, men dreven som är justerbara har ingen låsning utan sitter med 6st skruvar vardera som är limmade med loctite. Kan ju ha släppt och tappat läget kanske. Hur mycket effekt gav bosses 3.0 vid 1,8 bar? Kör han nåt med bilen? Har sett alla hans filmklipp & den låter riktigt riktigt bra!
Oki, Borde inte släppa så lätt men allt kan ju hända.
Bosses bil blev inte bromsad med 1.8bars laddtryck.
Vi ska bromsa motorn löst snart hos DrErine, då får vi se vad den kommer att ge.
Nu är den lite mer ombyggd, största problemet har varit topplockpackningarna.
Nu är det pyramidringad, hoppas det funkar bättre, M30topparna är lite väl höga, sviktar nog endel i bultarna.
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Såg dig och M5:an i Tumba förra månaden tror jag det var.....åkte utan huv på den, lät riktigt porrig må jag säga!
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
provmonterade brorsans bw375, tanken är att tryckröret från den kommande turbon ska gå rakt över till insuget :
Operation 4" downpipe påbörjad, ska sedan ihop med 2st. 3" rör som ska sticka ut genom tröskeln bakom framhjulet, en fantasi jag haft sedan jag såg SLR:en första gången :
Som synes har jag ändrat kurs på bygget, kompressorn kommer sparas till en annan bil i framtiden.
e30jimpas dragrace, gick nästan en 9:a i höstas med delad bakvagn & 600whp. Nu är det 4-link & massor med uppdateringar på maskin bl.a z58 kam & bw375 så det blir lite pulver:
Bearbetning av nya insugsflänsen med trattar:
valsad 5mm alu-plåt som ska bli plenum:
matchportat med toppen:
Lite bakvagnsbilder:
Gamla vs. nya turbon:
Last edited by Blown M5 on 17 Mar 2010, 07:20, edited 2 times in total.
jo det va fint & insuget blev grymt bra så det ska jag inte röra, men det blev svårt att få det att funka bra med kompressorn. Sen håller hubben på vevaxeln på att röra sig hela tiden, så det är nog en tidsfråga innan veven skrotar helt.
lika nyfiken jag som maccan är ifall Jimpas bil hinner bli klar till dem 1a racen ?
huvudsaken är att den iaf kommer ut iår vilket ja då hoppas på
kommer bli grymt!
klart den kommer ut iar . hehe. kommer hem pa mandag. sen ar det bara jobba pa tills den blir klar . sen nog dar nere fernis om du inte kommer forbi garaget nagot. varma halsningar fran thailand