erikkihl wrote:Händer det något johan på bilen eller ligger du bara hemma i soffan?
Svar på tal. Förra helgen var jag i Sälen och förlustade mig med bräda under fötterna. Igår kom jag dock hem från jobbet och stack givetvis till garaget direkt. Började med att fila kolvringsgapet på samtliga kolvar. Fortsatte med lite inredningsterapi samt mattsvartrenoverade lite plåtar och monteringsprylar som behövde en släng rallimusta.
Tyvärr bara iPhone bilder från skum miljö
Mina 67mm tokfeta Autometer Sportcomp
All el osv färdig till mätare, behöver bara en motor att koppla in dem mot
Plockade i M3 instrumentet och kopplade in det samt satte i panelen för "kliman"
och återställde alla reglage och kablar till det.
Har inte fotat något men efter jag var klar med all inredning (samt rengöring av allt gammalt lackdamm) så fortsatte jag med att justera måttet i lilländen på vevstakarna som var ungefär en tusendel för trångt. Sedan monterade jag ihop kolvar och stakar samt märkte upp stakar och överfall med nummer för att göra det enkelt i framtiden. Stod och beundrade CP kolvarna och HD-kolvbultarna en ganska lång stund, det är riktigt feta och välgjorda prylar. Kolvarna är beställda med spec för 300hk per cyl.
Imorgon ska jag fortsätta med bottendelen. Saknar lite smådelar som ARP skruvar till stakarna, toppackning och monteringskona för kolvarna. Dessa delarna kommer från PPF i veckan och till helgen räknar jag med att jag kan dra ihop hela bottendelen och med lite tur även toppen. Kamdreven ska fräsas upp för justeringsmöjligheter samt tryckarna schimsas in. Sen är maskinen klar. Näst på listan efter det står soppasystem och styrsystem sedan är det dags för start.
Så Erik, vad har du gjort i helgen