Ett skoj repotage från början av 90talet om Mercedes, BMW samt Audis värsting. Dock har aldrig S4an aldrig vart en konkurrent åt M5 eller E500, det jobbet skötte RS2an när den kom, nåväl, kul med retro.
Tackar för ett mycket intressant och läsvärt reportage, sådant gillas!
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
De där fälgarna och navkåporna på M5:an är hårdvaluta idag. Finns en massa nötter som slängt just kåporna för att de är fula... Men va fan, de har en grymt bra funktion - bromskylning!
Skulle vara roligt att ha en sådan uppsättning till M5:an som står hemma i garaget
halvordsson wrote:De där fälgarna och navkåporna på M5:an är hårdvaluta idag. Finns en massa nötter som slängt just kåporna för att de är fula... Men va fan, de har en grymt bra funktion - bromskylning!
Skulle vara roligt att ha en sådan uppsättning till M5:an som står hemma i garaget
Men tiden för "Top gear 50-70mph", kan det verkligen stämma för mercan med tanke på toppfarten sett mot de andra?
Edit såg nu att de var en automat, bra mos i den =)
Mvh
Tyvärr det tråkiga med 500:orna.. bara automatare hela högen.
Precis som med i stort sett hela deras program när det är "toppmodellerna".
Varför jämförde dom inte med en E60 AMG för istället? När det ändå var "toppmodellerna"
E500 och M119 motorn med fast på 6L och lite lull lull.. 376hp @ 5.500rpm, 428lb/ft @ 3,750rpm.
Gjordes även en lite starkare variant som kunde väljas, 399hp @ 5,750rpm, 454lb/ft @ 3,810rpm..
Daniel!
Var du tvungen att sukta mig än mer på en Lotus Omega!!!?
Beträffande AMG, så fanns det ju en W124 300 CE 6.0 , som hade runt 385hk redan innan ens M5 hade visats, som var ett as att gå!
Har för mig att den räät och slätt kallades för sledgehammer, fanns väl även en AMG 560 SEC som fick det namnet.
Kommer ihåg att en vit sådan, med vita fälgar och en mycket gasglad ägare stolt huserade i innerstockholm med en sådan, gärna med mycket däckrök omring sig.
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
M635 forever wrote:Daniel!
Var du tvungen att sukta mig än mer på en Lotus Omega!!!?
Beträffande AMG, så fanns det ju en W124 300 CE 6.0 , som hade runt 385hk redan innan ens M5 hade visats, som var ett as att gå!
Har för mig att den räät och slätt kallades för sledgehammer, fanns väl även en AMG 560 SEC som fick det namnet.
Kommer ihåg att en vit sådan, med vita fälgar och en mycket gasglad ägare stolt huserade i innerstockholm med en sådan, gärna med mycket däckrök omring sig.
Tyvärr icke en Coupe.
300E AMG Hammer är dess korrekta namn och kom i två olika versioner, 5.6 / 6.0. (360 och 375hk)
En äkta E60 är mer än strået vassare än dessa ovan nämnda, bygger som sagt vad på en E500 fast med trevliga 399hp @ 5,750rpm, 454lb/ft @ 3,810rpm..
Hade vart kul och sett en jämförelse med denna mot Alpinan, tror dock mercan skulle gå vinnande ur den fighten förutom på rolighetsfaktor.
Tyvärr är ju inte en äkta E60 den lättaste bilen att hitta då den tillverkades i så få ex, de flesta övriga "E60 AMG" är i grund och botten en "upphottad" E500. Där de bytte motorn till kunder som ville ha 6L istället i sin 500:a..
halvordsson wrote:De där fälgarna och navkåporna på M5:an är hårdvaluta idag. Finns en massa nötter som slängt just kåporna för att de är fula... Men va fan, de har en grymt bra funktion - bromskylning!
Skulle vara roligt att ha en sådan uppsättning till M5:an som står hemma i garaget
tidningsreportagen var så mycket bättre förr. nu vill folk bara veta vad skatten kostar och hur billigt man kan köra bilen. trots att de ska lägga 150-400k på inköpet...
Jag la nog bara upp länkarna först, men sen var någon vänlig moderator och korrigerade så att bilderna syntes direkt, eller om jag gjorde det själv.
(Major Guldfisk minne)
Hur som länkarna kommer från e34.de och jag har inte hela tidningen.