xtiz wrote:Allt man svetsar i får spänningar. mer eller mindre..
Mvh
Jo självklart, men det känns som om man hade byggt grenröret på annat sätt så hade don förmodlgien kunnat elimineras, tex att svetsa på flänsen sist när resten redan är klart, har dock ingen aning om hur kinsererna gör. Kanske blir så ändå.
Är du rädd för spänningar förstår jag inte varför du gjort som du gjort, Kör bort röret från flänsen i en bandsåg, spänn ner flänsen mot en topp och svetsa om det. ja då fungerardet
Emilj90 wrote:Nej är faktiskt inte spec rädd alls:P Det som rasar byts ut mot kraftigare grejer helt enkelt:)
Håller på och smider på 2st t3flänsar och en rörstump som ska flytta turbon lite fram och lite upp från grenröret nu.
Fortfarande inte hört så mycket om idén att sätta oljereturen ner i ventilkåpan någonstans över kamdreven? Ingen som vet/tror något om det?
Mvh
det där med att sätta returen i ventilkåpan nånstans..tycker jag inte låter så bra..Retur slangen ska vä ha ett visst lut så oljan rinner ner o inte tillbaks till turbon.
...................................................... Team Havajji Racing
Emilj90 wrote:Nej är faktiskt inte spec rädd alls:P Det som rasar byts ut mot kraftigare grejer helt enkelt:)
Håller på och smider på 2st t3flänsar och en rörstump som ska flytta turbon lite fram och lite upp från grenröret nu.
Fortfarande inte hört så mycket om idén att sätta oljereturen ner i ventilkåpan någonstans över kamdreven? Ingen som vet/tror något om det?
Mvh
det där med att sätta returen i ventilkåpan nånstans..tycker jag inte låter så bra..Retur slangen ska vä ha ett visst lut så oljan rinner ner o inte tillbaks till turbon.
ja inte mindre än45graders lutning brukar man väl säga, men som min turbo kommer sitta så kommer jag kunna ha returen istortsett lodrätt ner i kåpan.
Lite seg uppdate, nu är ett grenrör ihop punktat och väntar på att helsvetsas, blir topmonterad turbo. Under tiden tänkte jag plocka ihop bilen orginal och fixa lite fel innan besiktning.
För tillfället håller jag på att byta framre bärarms bussningen vänster bak. Vilken såklart jävlas lite då allt är väldigt fastrostat, det värsta som hände var att de 3 bultarna som håller konsolen till främre bärarmsbussningen V bak inte ville släppa i ett helt stycke, så jag har lite framför mig och borra ur dom och hoppas att jag kan rädda gängorna.
Första steget för mig är som sagt att förtillfället få bilen nybesiktigad, sedan blir det på med grenrör,turbo olja till och från turbon, avgas och tryckrör. Oöppnad motor, testa att ladda ca 0,5 bar. Labba lite med soppa tryck/spridar storlekar mm. När jag tröttnat på det tänkte jag hänga ur motorn, renovera det som behövs och fräsa mig en 3mm toppackning och köpa arp bult. Sen efter det labba vidare och se hur man kan få bilen att gå så, kanske inhandla ett bra chip som hjäp att styra lite nogrannare över soppan.
Du borde nog leta efter lite större spridare annars finns det nog risk att du spikar sönder topppackningen rätt fort. Du får lova att hålla uppdaterat om hur grejorna funkar när du får igång den jag funderar på å köra ungefär samma grejor på min 240