bmw 325 IX bra eller anus?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
bmw 325 IX bra eller anus?
någon som har lite erfarenhet av drivlinan på IX`n ...pallar dom någon effekt!??
https://www.facebook.com/DrideritRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/driderit" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.myspace.com/bornofsinband" onclick="window.open(this.href);return false;
tel 0733-368987
http://www.garaget.org/driderit" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.myspace.com/bornofsinband" onclick="window.open(this.href);return false;
tel 0733-368987
- CorsaManiac
- Posts: 179
- Joined: 23 Nov 2005, 12:03
- Location: Borlänge
- Spiidfriik
- Posts: 561
- Joined: 29 Nov 2005, 20:20
- Location: Piteå
- Contact:
Fördelningslådan är inga större problem. Är en Fergusson och så gott som likadan som till Ford Cosworth. Ursprungligen konstruerad för Jensen Interceptor med 440 Magnum.
Det är framdiffen som är problemet. En tänkbar lösning (uppgradering i vilket fall) är att göra om så man kan montera 4 diffdrev (sitter bara 2 från fabrik). Inte jätteavancerat men inte tvärenkelt heller.
Viscodiffen bak är en seg historia som inte gör någon glad. Utan att veta antar jag att det går att byta visco-enheten mot ett lamellpaket från en lamelldiff rakt av. Det hade jag tänkt göra på min.
Av någon anledning sitter det lilla knutarna på iXen, men det är bara att byta till drivaxlar från en rwd 325.
Det är framdiffen som är problemet. En tänkbar lösning (uppgradering i vilket fall) är att göra om så man kan montera 4 diffdrev (sitter bara 2 från fabrik). Inte jätteavancerat men inte tvärenkelt heller.
Viscodiffen bak är en seg historia som inte gör någon glad. Utan att veta antar jag att det går att byta visco-enheten mot ett lamellpaket från en lamelldiff rakt av. Det hade jag tänkt göra på min.
Av någon anledning sitter det lilla knutarna på iXen, men det är bara att byta till drivaxlar från en rwd 325.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Spiidfriik wrote:Fördelningslådan är inga större problem. Är en Fergusson och så gott som likadan som till Ford Cosworth. Ursprungligen konstruerad för Jensen Interceptor med 440 Magnum.
Det är framdiffen som är problemet. En tänkbar lösning (uppgradering i vilket fall) är att göra om så man kan montera 4 diffdrev (sitter bara 2 från fabrik). Inte jätteavancerat men inte tvärenkelt heller.
Viscodiffen bak är en seg historia som inte gör någon glad. Utan att veta antar jag att det går att byta visco-enheten mot ett lamellpaket från en lamelldiff rakt av. Det hade jag tänkt göra på min.
Av någon anledning sitter det lilla knutarna på iXen, men det är bara att byta till drivaxlar från en rwd 325.
Exactly. I have swapped non-working viskodiff to lsd in rear. However.. I wouldn't make any weld-on tuning tricks to front diff. The way I see it, the whole center section must be machined new to accommondate 4 "little gears". It's impossible to get it right otherwise. I have already once had front diff lockup @ 100km/h in normal road conditions.. I can tell you that it's a feeling that I don't want to experience again.
A lot better solution still is to mount a 525ix front diff.. in "BMW language" it's "typ165" compared to 325ix "typ145".. however that is not bolt-on conversion by any means.. not even close.
Even better solution would be new x6 front diff.. it's "~typ185". X6 is also made with 3.0d straight six so oilpan could be taken from one of those.. Not bolt-on again, but do-able.
Another story is that e30 has pretty tight spot for front diff.. would those bigger units fit ? Who knows.. maybe
- Spiidfriik
- Posts: 561
- Joined: 29 Nov 2005, 20:20
- Location: Piteå
- Contact:
- skarvsladden
- Posts: 55
- Joined: 21 Jun 2007, 07:45
- Location: Eskilstuna
I have manufacture an new solution for the front diffrential ,it´s billet made in high quality steel. I should test it this summer and see how good it works out.beemer wrote:Yes, have seen that, but a fan of that. Just because it needs to be welded shut.. If the center part was machined then it would be nice update.Spiidfriik wrote:Like this:
- skarvsladden
- Posts: 55
- Joined: 21 Jun 2007, 07:45
- Location: Eskilstuna
beemer wrote:Exactly. I have swapped non-working viskodiff to lsd in rear. However.. I wouldn't make any weld-on tuning tricks to front diff. The way I see it, the whole center section must be machined new to accommondate 4 "little gears". It's impossible to get it right otherwise. I have already once had front diff lockup @ 100km/h in normal road conditions.. I can tell you that it's a feeling that I don't want to experience again.Spiidfriik wrote:Fördelningslådan är inga större problem. Är en Fergusson och så gott som likadan som till Ford Cosworth. Ursprungligen konstruerad för Jensen Interceptor med 440 Magnum.
Det är framdiffen som är problemet. En tänkbar lösning (uppgradering i vilket fall) är att göra om så man kan montera 4 diffdrev (sitter bara 2 från fabrik). Inte jätteavancerat men inte tvärenkelt heller.
Viscodiffen bak är en seg historia som inte gör någon glad. Utan att veta antar jag att det går att byta visco-enheten mot ett lamellpaket från en lamelldiff rakt av. Det hade jag tänkt göra på min.
Av någon anledning sitter det lilla knutarna på iXen, men det är bara att byta till drivaxlar från en rwd 325.
A lot better solution still is to mount a 525ix front diff.. in "BMW language" it's "typ165" compared to 325ix "typ145".. however that is not bolt-on conversion by any means.. not even close.
Even better solution would be new x6 front diff.. it's "~typ185". X6 is also made with 3.0d straight six so oilpan could be taken from one of those.. Not bolt-on again, but do-able.
Another story is that e30 has pretty tight spot for front diff.. would those bigger units fit ? Who knows.. maybe
This I have made and it will be for sale.
I have more pictures if you like?
Passar det tråget på m50 så kan det ju vara läge att byta till en bättre motor också när man ändå håller påbeemer wrote:
Exactly. I have swapped non-working viskodiff to lsd in rear. However.. I wouldn't make any weld-on tuning tricks to front diff. The way I see it, the whole center section must be machined new to accommondate 4 "little gears". It's impossible to get it right otherwise. I have already once had front diff lockup @ 100km/h in normal road conditions.. I can tell you that it's a feeling that I don't want to experience again.
A lot better solution still is to mount a 525ix front diff.. in "BMW language" it's "typ165" compared to 325ix "typ145".. however that is not bolt-on conversion by any means.. not even close.
Even better solution would be new x6 front diff.. it's "~typ185". X6 is also made with 3.0d straight six so oilpan could be taken from one of those.. Not bolt-on again, but do-able.
Another story is that e30 has pretty tight spot for front diff.. would those bigger units fit ? Who knows.. maybe
//F
förvirrad!!!