bmw 325 IX bra eller anus?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
driderit
Posts: 388
Joined: 14 Sep 2007, 15:56
Location: strömstad

bmw 325 IX bra eller anus?

Post by driderit »

någon som har lite erfarenhet av drivlinan på IX`n ...pallar dom någon effekt!??
https://www.facebook.com/DrideritRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.garaget.org/driderit" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.myspace.com/bornofsinband" onclick="window.open(this.href);return false;


tel 0733-368987
User avatar
CorsaManiac
Posts: 179
Joined: 23 Nov 2005, 12:03
Location: Borlänge

Post by CorsaManiac »

Min är iofs inte trimmad, men fyrhjulsdriften funkar bra trots att den gått långt.. och vintertid kan man nog inte ha roligare :)
beemer
Posts: 87
Joined: 21 Nov 2005, 11:03

Post by beemer »

I have tuned ix (493hp/577nm -> 11,5s@197km/h @ 1/4 mile). So far only front diffs have blown up (4th going now). Otherwise it can take a pretty good beating.
Dragon
Posts: 110
Joined: 02 Mar 2006, 10:25
Location: Bdn

Post by Dragon »

Med sugtrimmad s50 i en IX så höll drivlinan mindre bra.

Knäckte ett par framdiffar samt en bak. Verkar dock funka bättre för dom som kört med turbo.
User avatar
Spiidfriik
Posts: 561
Joined: 29 Nov 2005, 20:20
Location: Piteå
Contact:

Post by Spiidfriik »

Fördelningslådan är inga större problem. Är en Fergusson och så gott som likadan som till Ford Cosworth. Ursprungligen konstruerad för Jensen Interceptor med 440 Magnum.
Det är framdiffen som är problemet. En tänkbar lösning (uppgradering i vilket fall) är att göra om så man kan montera 4 diffdrev (sitter bara 2 från fabrik). Inte jätteavancerat men inte tvärenkelt heller.
Viscodiffen bak är en seg historia som inte gör någon glad. Utan att veta antar jag att det går att byta visco-enheten mot ett lamellpaket från en lamelldiff rakt av. Det hade jag tänkt göra på min.
Av någon anledning sitter det lilla knutarna på iXen, men det är bara att byta till drivaxlar från en rwd 325.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
beemer
Posts: 87
Joined: 21 Nov 2005, 11:03

Post by beemer »

Spiidfriik wrote:Fördelningslådan är inga större problem. Är en Fergusson och så gott som likadan som till Ford Cosworth. Ursprungligen konstruerad för Jensen Interceptor med 440 Magnum.
Det är framdiffen som är problemet. En tänkbar lösning (uppgradering i vilket fall) är att göra om så man kan montera 4 diffdrev (sitter bara 2 från fabrik). Inte jätteavancerat men inte tvärenkelt heller.
Viscodiffen bak är en seg historia som inte gör någon glad. Utan att veta antar jag att det går att byta visco-enheten mot ett lamellpaket från en lamelldiff rakt av. Det hade jag tänkt göra på min.
Av någon anledning sitter det lilla knutarna på iXen, men det är bara att byta till drivaxlar från en rwd 325.


Exactly. I have swapped non-working viskodiff to lsd in rear. However.. I wouldn't make any weld-on tuning tricks to front diff. The way I see it, the whole center section must be machined new to accommondate 4 "little gears". It's impossible to get it right otherwise. I have already once had front diff lockup @ 100km/h in normal road conditions.. I can tell you that it's a feeling that I don't want to experience again. :D

A lot better solution still is to mount a 525ix front diff.. in "BMW language" it's "typ165" compared to 325ix "typ145".. however that is not bolt-on conversion by any means.. not even close.

Even better solution would be new x6 front diff.. it's "~typ185". X6 is also made with 3.0d straight six so oilpan could be taken from one of those.. Not bolt-on again, but do-able.

Another story is that e30 has pretty tight spot for front diff.. would those bigger units fit ? Who knows.. maybe :D
User avatar
Spiidfriik
Posts: 561
Joined: 29 Nov 2005, 20:20
Location: Piteå
Contact:

Post by Spiidfriik »

Like this:

Image
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
beemer
Posts: 87
Joined: 21 Nov 2005, 11:03

Post by beemer »

Spiidfriik wrote:Like this:


Yes, have seen that, but a fan of that. Just because it needs to be welded shut.. If the center part was machined then it would be nice update.
zatrix
Posts: 11
Joined: 16 Oct 2009, 18:49

Post by zatrix »

hur är de med 525 ix drivlina? vad pallar den?
User avatar
skarvsladden
Posts: 55
Joined: 21 Jun 2007, 07:45
Location: Eskilstuna

Post by skarvsladden »

beemer wrote:
Spiidfriik wrote:Like this:
Yes, have seen that, but a fan of that. Just because it needs to be welded shut.. If the center part was machined then it would be nice update.
I have manufacture an new solution for the front diffrential ,it´s billet made in high quality steel. I should test it this summer and see how good it works out.
User avatar
skarvsladden
Posts: 55
Joined: 21 Jun 2007, 07:45
Location: Eskilstuna

Post by skarvsladden »

beemer wrote:
Spiidfriik wrote:Fördelningslådan är inga större problem. Är en Fergusson och så gott som likadan som till Ford Cosworth. Ursprungligen konstruerad för Jensen Interceptor med 440 Magnum.
Det är framdiffen som är problemet. En tänkbar lösning (uppgradering i vilket fall) är att göra om så man kan montera 4 diffdrev (sitter bara 2 från fabrik). Inte jätteavancerat men inte tvärenkelt heller.
Viscodiffen bak är en seg historia som inte gör någon glad. Utan att veta antar jag att det går att byta visco-enheten mot ett lamellpaket från en lamelldiff rakt av. Det hade jag tänkt göra på min.
Av någon anledning sitter det lilla knutarna på iXen, men det är bara att byta till drivaxlar från en rwd 325.
Exactly. I have swapped non-working viskodiff to lsd in rear. However.. I wouldn't make any weld-on tuning tricks to front diff. The way I see it, the whole center section must be machined new to accommondate 4 "little gears". It's impossible to get it right otherwise. I have already once had front diff lockup @ 100km/h in normal road conditions.. I can tell you that it's a feeling that I don't want to experience again. :D

A lot better solution still is to mount a 525ix front diff.. in "BMW language" it's "typ165" compared to 325ix "typ145".. however that is not bolt-on conversion by any means.. not even close.

Even better solution would be new x6 front diff.. it's "~typ185". X6 is also made with 3.0d straight six so oilpan could be taken from one of those.. Not bolt-on again, but do-able.

Another story is that e30 has pretty tight spot for front diff.. would those bigger units fit ? Who knows.. maybe :D
Image

This I have made and it will be for sale.
I have more pictures if you like?
Flaxis
Posts: 195
Joined: 22 Nov 2005, 03:51
Location: gbg

Post by Flaxis »

beemer wrote:
Exactly. I have swapped non-working viskodiff to lsd in rear. However.. I wouldn't make any weld-on tuning tricks to front diff. The way I see it, the whole center section must be machined new to accommondate 4 "little gears". It's impossible to get it right otherwise. I have already once had front diff lockup @ 100km/h in normal road conditions.. I can tell you that it's a feeling that I don't want to experience again. :D

A lot better solution still is to mount a 525ix front diff.. in "BMW language" it's "typ165" compared to 325ix "typ145".. however that is not bolt-on conversion by any means.. not even close.

Even better solution would be new x6 front diff.. it's "~typ185". X6 is also made with 3.0d straight six so oilpan could be taken from one of those.. Not bolt-on again, but do-able.

Another story is that e30 has pretty tight spot for front diff.. would those bigger units fit ? Who knows.. maybe :D
Passar det tråget på m50 så kan det ju vara läge att byta till en bättre motor också när man ändå håller på :wink:
//F
förvirrad!!!
Post Reply