Bänkkörningar - LISTA.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Bänk körningar - LISTA
Biltyp: Ford Capri 2.9 Turbo
Motortyp: Cologne 2.9
Modifieringar: Portade och renoverade toppar, Kent kamaxelkit (V6T46) 284grader och 11.2 i lyft, Mocal oljekylare, MSD Tändförstärkare, MSD Tändspole, 440cc spridare, 10mm bränsleledningar, Walbro 255, Intercooler, Rostfria Tryckrör, Samco Siliconslangar, Lintec Sportluftfilter, HKS 50mm Wastegate (kopia), egentillverkat pulssplitt grenrör, 3.5" Downpipe, 3.5" Avgassystem
Motorstyrning: Megasquirt V3
Turbo/Kompressor: Garret GT40
Laddtryck: 1,3 bar
Mätställe/typ: Hos Motor Nord / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 406 @ 5500 rpm
Vridmoment: 580 @ 4500 rpm
Motortyp: Cologne 2.9
Modifieringar: Portade och renoverade toppar, Kent kamaxelkit (V6T46) 284grader och 11.2 i lyft, Mocal oljekylare, MSD Tändförstärkare, MSD Tändspole, 440cc spridare, 10mm bränsleledningar, Walbro 255, Intercooler, Rostfria Tryckrör, Samco Siliconslangar, Lintec Sportluftfilter, HKS 50mm Wastegate (kopia), egentillverkat pulssplitt grenrör, 3.5" Downpipe, 3.5" Avgassystem
Motorstyrning: Megasquirt V3
Turbo/Kompressor: Garret GT40
Laddtryck: 1,3 bar
Mätställe/typ: Hos Motor Nord / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 406 @ 5500 rpm
Vridmoment: 580 @ 4500 rpm
Biltyp: BMW 535i -87
Motortyp: S38B36
Modifieringar: H-profilstakar, Smidda kolvar, Rak och rund och platt maskin på repektive ställen, std topp, PPF ventilfjäderkit, O-ringat block och topp, kopparpackning, ARP pinnar till topp.
Motorstyrning: ViPEC V44
Turbo/Kompressor: Holset HX60
Laddtryck: 2.1 bar
Mätställe/typ: Martin Lundkvist / Superflow dyno (veven)
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 1018 @ 6500 rpm
Vridmoment: 1215 @ 5800 rpm
Motortyp: S38B36
Modifieringar: H-profilstakar, Smidda kolvar, Rak och rund och platt maskin på repektive ställen, std topp, PPF ventilfjäderkit, O-ringat block och topp, kopparpackning, ARP pinnar till topp.
Motorstyrning: ViPEC V44
Turbo/Kompressor: Holset HX60
Laddtryck: 2.1 bar
Mätställe/typ: Martin Lundkvist / Superflow dyno (veven)
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 1018 @ 6500 rpm
Vridmoment: 1215 @ 5800 rpm
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Svagaste bilen hittils
Biltyp: E30 Touring
Motortyp: M20B27
Modifieringar: O-ringat block, Dieselvev, original stakar och kolvar, Lätt portad topp med Z58 kam och hårdare fjädrar.
Motorstyrning/Tändning: Autronic SM4 och MSD 7AL och Blaster 2 spole.
Turbo/Kompressor: 2 st TD04-15T
Laddtryck: 1 bar
Mätställe/typ: PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 310hk / 6500 rpm
Vridmoment: 450nm / 3600rpm
Problem med laddtrycket gorde att det inte blev mer men istället gick motorn perfekt nästan 900 mil i sommar
Biltyp: E30 Touring
Motortyp: M20B27
Modifieringar: O-ringat block, Dieselvev, original stakar och kolvar, Lätt portad topp med Z58 kam och hårdare fjädrar.
Motorstyrning/Tändning: Autronic SM4 och MSD 7AL och Blaster 2 spole.
Turbo/Kompressor: 2 st TD04-15T
Laddtryck: 1 bar
Mätställe/typ: PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 310hk / 6500 rpm
Vridmoment: 450nm / 3600rpm
Problem med laddtrycket gorde att det inte blev mer men istället gick motorn perfekt nästan 900 mil i sommar
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Biltyp: Bmw m535i e28
Motortyp: m106b34
Modifieringar:
m106 original bottendel med ventilurtag i kolvarna,
b35 topp som är matchportad emot egetbyggt insug/grenrör
Catcams 284/280 kam
e85 och allt som hör till!
Kinawg
PPF dump
Nuke BTR
Motorstyrning: Autronic SM4
Turbo/Kompressor: Holset HX55, 66mm in 72mm ut 22ans avgas
Laddtryck: 1.7 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 550 @ 6xxx rpm (570 vid 1.7, Luftfiltret tog 20whp!)
Vridmoment: 700 @ xxxx rpm
Motortyp: m106b34
Modifieringar:
m106 original bottendel med ventilurtag i kolvarna,
b35 topp som är matchportad emot egetbyggt insug/grenrör
Catcams 284/280 kam
e85 och allt som hör till!
Kinawg
PPF dump
Nuke BTR
Motorstyrning: Autronic SM4
Turbo/Kompressor: Holset HX55, 66mm in 72mm ut 22ans avgas
Laddtryck: 1.7 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 550 @ 6xxx rpm (570 vid 1.7, Luftfiltret tog 20whp!)
Vridmoment: 700 @ xxxx rpm
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Biltyp: BMW M3 E30 -88
Motortyp: s14 2,4 liter
Bränsle: E85
Modifieringar: All there is.
Motorstyrning: VIPEC v44
Turbo/Kompressor: Precision SC6262billet kullagrad ar 0,68
Laddtryck: 1,6bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
vid 1.6 bar
Hästkrafter: 682 @ 7500 rpm
Vridmoment: 742 @ 5800 rpm
Det var bara mina nerver som tyckte det räckte där. maskin ville mer =)
vid 0,5 bar som stiger till 1,2 bar på varv
Hästkrafter: 530 @ 7500 rpm
Vridmoment: 470 @ 7500 rpm
Motortyp: s14 2,4 liter
Bränsle: E85
Modifieringar: All there is.
Motorstyrning: VIPEC v44
Turbo/Kompressor: Precision SC6262billet kullagrad ar 0,68
Laddtryck: 1,6bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
vid 1.6 bar
Hästkrafter: 682 @ 7500 rpm
Vridmoment: 742 @ 5800 rpm
Det var bara mina nerver som tyckte det räckte där. maskin ville mer =)
vid 0,5 bar som stiger till 1,2 bar på varv
Hästkrafter: 530 @ 7500 rpm
Vridmoment: 470 @ 7500 rpm
Biltyp: BMW M5
Motortyp: S38
Modifieringar:
cp-kolvar,verdi stakar, arga kammar, större race ventiler, arp bult, pyramidringat, 1680cc spridare mm.
Motorstyrning: Autronic sm4, vag spolar
Turbo/Kompressor: BW 475
Laddtryck: 1,7 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på veven
---------------------------------------------------------------
E85
Hästkrafter: 970
Vridmoment: 1030 sen började kopplingen slira
98 oktan 1,3bar
Hästkrafter: 810
Vridmoment: 940
Motortyp: S38
Modifieringar:
cp-kolvar,verdi stakar, arga kammar, större race ventiler, arp bult, pyramidringat, 1680cc spridare mm.
Motorstyrning: Autronic sm4, vag spolar
Turbo/Kompressor: BW 475
Laddtryck: 1,7 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på veven
---------------------------------------------------------------
E85
Hästkrafter: 970
Vridmoment: 1030 sen började kopplingen slira
98 oktan 1,3bar
Hästkrafter: 810
Vridmoment: 940
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
Biltyp: Bmw 535 e34
Motortyp: M102
Modifieringar:
O-ringad topp, hårdare fjädrar.
Renoverat org block.
kina 50mm wg, PPF 50mm dump, aeromotive btr.
680cc spridare
044 pump i tanken.
Motorstyrning: Link G4 Atom
Turbo/Kompressor: K29 med 16 avgashus
Laddtryck: 1,6 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 502 @ 5000 rpm (Bf 98
Vridmoment: 710 @ 4200 rpm (Bf 98
Motortyp: M102
Modifieringar:
O-ringad topp, hårdare fjädrar.
Renoverat org block.
kina 50mm wg, PPF 50mm dump, aeromotive btr.
680cc spridare
044 pump i tanken.
Motorstyrning: Link G4 Atom
Turbo/Kompressor: K29 med 16 avgashus
Laddtryck: 1,6 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 502 @ 5000 rpm (Bf 98
Vridmoment: 710 @ 4200 rpm (Bf 98
Last edited by bmw545tic on 23 May 2010, 11:28, edited 2 times in total.
Biltyp: BMW E36 94' Limo
Motortyp: M50B20
Modifieringar: Smidd
Motorstyrning: Vipec V44
Turbo/Kompressor: Holset HX35/40 Hybrid
Laddtryck: 1,5 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 352 @ 6300 rpm
Vridmoment: 422 @ 5300 rpm
Bf98. cp topp.
Motortyp: M50B20
Modifieringar: Smidd
Motorstyrning: Vipec V44
Turbo/Kompressor: Holset HX35/40 Hybrid
Laddtryck: 1,5 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 352 @ 6300 rpm
Vridmoment: 422 @ 5300 rpm
Bf98. cp topp.
Biltyp: BMW M535 e28
Motortyp: M30b34
Modifieringar: B35 kolvar o topp, z55 kam, 990cc spridare
Motorstyrning: Vems
Bränsle: 98
Turbo/Kompressor: Hx55 19 avgashus
Laddtryck: 1,3 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 435 @ 6200 rpm
Vridmoment: 542 @ 5400 rpm
Tyvärr så räckte inte sopppump till högre ladd. provade 1,4bar o det gav 450whp med då gick den snålt
Motortyp: M30b34
Modifieringar: B35 kolvar o topp, z55 kam, 990cc spridare
Motorstyrning: Vems
Bränsle: 98
Turbo/Kompressor: Hx55 19 avgashus
Laddtryck: 1,3 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 435 @ 6200 rpm
Vridmoment: 542 @ 5400 rpm
Tyvärr så räckte inte sopppump till högre ladd. provade 1,4bar o det gav 450whp med då gick den snålt
Bil: M3 e30 replica...
Motor: M30b35
Modifieringar i stora drag: smidda cp kolvar 6.8:1 i komp, spm stakar, portad topp, turbokam, hemgjort insug och plenum, hemgjort grenrör, borg warner 375 turbo, allt balanserat och viktat m.m
Motorstyrning: autronic smc, msd dis4 tändning
Bromsställe: PBZ och Rototest bänk.
Bromsdata på bensin: 739hk/816Nm på hjulen vid 1.8bar och 7200r/pm.
Bromsdata på E85: 816hk/+900Nm på hjulen vid 2bar och 7200r/pm.
Bromsning på E-85 och bottnad bänk: 826hk/948Nm på hjulen vid 2.2bar.
Hade inte bänken bottnat vid 6300r/pm så hade den gett ganska exakt 50hk till då effektkurvan vänder vid 7200r/pm. dvs den ger vid 2.2bar ca 876hk och 948Nm på hjulen vilket är nästan 1000hk i motorn, som var målet
Bromspappret:
Motor: M30b35
Modifieringar i stora drag: smidda cp kolvar 6.8:1 i komp, spm stakar, portad topp, turbokam, hemgjort insug och plenum, hemgjort grenrör, borg warner 375 turbo, allt balanserat och viktat m.m
Motorstyrning: autronic smc, msd dis4 tändning
Bromsställe: PBZ och Rototest bänk.
Bromsdata på bensin: 739hk/816Nm på hjulen vid 1.8bar och 7200r/pm.
Bromsdata på E85: 816hk/+900Nm på hjulen vid 2bar och 7200r/pm.
Bromsning på E-85 och bottnad bänk: 826hk/948Nm på hjulen vid 2.2bar.
Hade inte bänken bottnat vid 6300r/pm så hade den gett ganska exakt 50hk till då effektkurvan vänder vid 7200r/pm. dvs den ger vid 2.2bar ca 876hk och 948Nm på hjulen vilket är nästan 1000hk i motorn, som var målet
Bromspappret:
Last edited by robbz on 30 Jan 2010, 10:28, edited 1 time in total.
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
-
- Posts: 3
- Joined: 15 Jan 2010, 21:58
- Location: västerås
Re: Bänk körningar - LISTA
Biltyp: volvo pv
Motortyp: 2,5l 16v volvo
Modifieringar:
enem kammar ppf retainers bugpack fjädrar aningen portad topp
Motorstyrning:haltech f9
msd 7 fast tändning
Turbo/Kompressor: garett gt47
Laddtryck: 2,6bar
Mätställe/typ: vm performance / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 792@ 7200 rpm
Vridmoment: 765 @ 6000rpm
bästa et 8,59-265
Motortyp: 2,5l 16v volvo
Modifieringar:
enem kammar ppf retainers bugpack fjädrar aningen portad topp
Motorstyrning:haltech f9
msd 7 fast tändning
Turbo/Kompressor: garett gt47
Laddtryck: 2,6bar
Mätställe/typ: vm performance / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 792@ 7200 rpm
Vridmoment: 765 @ 6000rpm
bästa et 8,59-265
Biltyp: BMW 345i e30
Motortyp: M30/m102
Modifieringar: B30 blokk, B35 vev, h-profil råder og godt portat m102 topp, spesial kam, 990cc spridare
Motorstyrning: Electromotive tecII
Bränsle: bf98 og VP109
Turbo/Kompressor: BW372
Laddtryck: 1,7 bar bf98/2,0bar på VP109
Mätställe/typ: Bjørnstad bil Dynapack / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
bf98:
Hästkrafter: 640 @ 6300 rpm
Vridmoment: 770 @ 4900 rpm
Vp109:
Hästkrafter: 733 @ 6300 rpm
Vridmoment:890 @ 4900rpm
Motortyp: M30/m102
Modifieringar: B30 blokk, B35 vev, h-profil råder og godt portat m102 topp, spesial kam, 990cc spridare
Motorstyrning: Electromotive tecII
Bränsle: bf98 og VP109
Turbo/Kompressor: BW372
Laddtryck: 1,7 bar bf98/2,0bar på VP109
Mätställe/typ: Bjørnstad bil Dynapack / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
bf98:
Hästkrafter: 640 @ 6300 rpm
Vridmoment: 770 @ 4900 rpm
Vp109:
Hästkrafter: 733 @ 6300 rpm
Vridmoment:890 @ 4900rpm
<JAAS Performance>
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
Biltyp: BMW 335 E30
Motortyp: M30 3,5
Motorstyrning:Vems msd tändning
Turbo: garett gt45
Laddtryck: 1,5
Mätställe/typ: PPF på hjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 493 @ 5500 med slir på kopplingen
Vridmoment: 785 @ 4250 med slir på kopplingen
Hade en mätning på 826 Nm det va då kopplingen gav upp
Motortyp: M30 3,5
Motorstyrning:Vems msd tändning
Turbo: garett gt45
Laddtryck: 1,5
Mätställe/typ: PPF på hjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 493 @ 5500 med slir på kopplingen
Vridmoment: 785 @ 4250 med slir på kopplingen
Hade en mätning på 826 Nm det va då kopplingen gav upp
M V H
Mattias "Tian" Lithammer
mattias.lithammer@gmail.com
Oxelösund
BMW E-30 335 turbo
7.50 Taggad
2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km
2011:
2012: 1/4 Mile 8,69 60 foot 1,37 255,44km
Mattias "Tian" Lithammer
mattias.lithammer@gmail.com
Oxelösund
BMW E-30 335 turbo
7.50 Taggad
2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km
2011:
2012: 1/4 Mile 8,69 60 foot 1,37 255,44km
- Hells racing
- Posts: 192
- Joined: 19 Dec 2007, 19:45
- Location: Ludvika
Bromsning 24/2 - 2010.
Biltyp: Audi s2 coupe -95.
Motortyp: ABY 2,2l Steg:3.
Modifieringar: ABY block borrat till andra överdimetion med JE-kolvar och "heavy duty" kolvbultar, Verdi stakar, stödgördel, ARP till ramlageröverfallen. Portad och planad topp, ARP, catcams kammar, alla kamdrev ställbara, mekaniska lyftare. Rostfritt grenrör från ppf, insug med trattar från furan modifierat för att passa 80mm spjällhus. Ic 100x310x620, 3" tryckrör på turbosidan och 3,5" på insugssidan. Tial 44mm wg, Tial 50mm dump. Ombyggd öppen vevhusvent.
Motorstyrning: Autronic sm4, inkopplat och mappat av Ärtan. Inovative bredbandslamda.
Bränslesystem: 35l fuelcell i alu, 2x044, nuke y-kors, alu ledningar tryck/retur under bilen 11mm invändigt, Nuke btr, spec fuelrail, 1260cc spridare, samtliga slangar (soppa, olja, vatten) är stålomspunna med EARLS kopplingar av DSG butiken.
Avgas: 3,5" rostfritt hela vägen med en stor oval ljuddämpare, byggt av ppf.
Turbo: Precision 67/65 billett.
Laddtryck: 2,7 bar.
Mätställe: PPF.
Effekt: 785whp@796wnm
Motortyp: ABY 2,2l Steg:3.
Modifieringar: ABY block borrat till andra överdimetion med JE-kolvar och "heavy duty" kolvbultar, Verdi stakar, stödgördel, ARP till ramlageröverfallen. Portad och planad topp, ARP, catcams kammar, alla kamdrev ställbara, mekaniska lyftare. Rostfritt grenrör från ppf, insug med trattar från furan modifierat för att passa 80mm spjällhus. Ic 100x310x620, 3" tryckrör på turbosidan och 3,5" på insugssidan. Tial 44mm wg, Tial 50mm dump. Ombyggd öppen vevhusvent.
Motorstyrning: Autronic sm4, inkopplat och mappat av Ärtan. Inovative bredbandslamda.
Bränslesystem: 35l fuelcell i alu, 2x044, nuke y-kors, alu ledningar tryck/retur under bilen 11mm invändigt, Nuke btr, spec fuelrail, 1260cc spridare, samtliga slangar (soppa, olja, vatten) är stålomspunna med EARLS kopplingar av DSG butiken.
Avgas: 3,5" rostfritt hela vägen med en stor oval ljuddämpare, byggt av ppf.
Turbo: Precision 67/65 billett.
Laddtryck: 2,7 bar.
Mätställe: PPF.
Effekt: 785whp@796wnm
Bästa tid 402m: 9,88s@236km/h. Med full inredning och full förare. AUDIN SÅLD !!!!
Ännu en givande dag hos PPF
Biltyp: Saab 900 -95
Motortyp: B234
Modifieringar:
JE kolvar90,5mm, Verdistakar, skärringat block, Enem 276/10,4 kammar med hårdare v-fjädrar, PPF 60mm wg, PPF 50mm dump, PPF custom plenum, PPF grenrör, 1600cc spridare, Bäckis-portad topp med radiesäten och org ventiler, E85 i tanken mm.
Motorstyrning: Nira i3+ och Saab Tändkasett
Turbo/Kompressor: Precision 6262 0.68ar
Laddtryck: 2.45 bar
Mätställe/typ: Hos PPF såklart/ på framhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 706 @ 7300 rpm
Vridmoment: 706 @ 6400 rpm
Stort tack till Ärtan, Jimmy och Bäckis!!!
mvh johan
Biltyp: Saab 900 -95
Motortyp: B234
Modifieringar:
JE kolvar90,5mm, Verdistakar, skärringat block, Enem 276/10,4 kammar med hårdare v-fjädrar, PPF 60mm wg, PPF 50mm dump, PPF custom plenum, PPF grenrör, 1600cc spridare, Bäckis-portad topp med radiesäten och org ventiler, E85 i tanken mm.
Motorstyrning: Nira i3+ och Saab Tändkasett
Turbo/Kompressor: Precision 6262 0.68ar
Laddtryck: 2.45 bar
Mätställe/typ: Hos PPF såklart/ på framhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 706 @ 7300 rpm
Vridmoment: 706 @ 6400 rpm
Stort tack till Ärtan, Jimmy och Bäckis!!!
mvh johan
Biltyp: Audi s2 91
Motortyp: 2,2l
Modifieringar: Totalrenoverad botten med h-profil stakar.
Arp, mirafräst topp, ppf ventilfjäderkit. 7A kammar, MM.
Precision 46mm wg,
707 tryckplatta, 6pucks sinter.
3,5" rostfritt avgas.
PPF 50mm dump.
PPF custom insug.
PPF grenrör.
Nuke fuelrail.
Motorstyrning: Vipec V88. MSD spole.
Bränslesystem: Aeromotive Eleminator pump, Nuke Btr, E85
Turbo/Kompressor: Precision SC6262.
Laddtryck: 2,4
Mätställe/typ: Hos PPF / på hjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 600whp
Vridmoment: 695wnm
Motortyp: 2,2l
Modifieringar: Totalrenoverad botten med h-profil stakar.
Arp, mirafräst topp, ppf ventilfjäderkit. 7A kammar, MM.
Precision 46mm wg,
707 tryckplatta, 6pucks sinter.
3,5" rostfritt avgas.
PPF 50mm dump.
PPF custom insug.
PPF grenrör.
Nuke fuelrail.
Motorstyrning: Vipec V88. MSD spole.
Bränslesystem: Aeromotive Eleminator pump, Nuke Btr, E85
Turbo/Kompressor: Precision SC6262.
Laddtryck: 2,4
Mätställe/typ: Hos PPF / på hjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 600whp
Vridmoment: 695wnm
Last edited by Soppa on 07 Jul 2010, 06:01, edited 1 time in total.