
BMW E30 | 325 TURBO - 11.00sek / 208km/t
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact:
Snutarna var sturska och äckliga. Dock kunde dom inte göra något för jag hade ju "Puttat och dragit" bilen dit 
..............
Jadu? Vet inte vad man ska säga om kvällen! Men jag ska göra ett försök.
Ut i garaget, test kalibrerade lambdan gjorde Mattias. Kolla olja vatten ser ok ut.
Sedan blåste vi ut till the high way sugna på lite tryck. Han väll logga 4st fullgas repor innan tempen började krypa uppåt. SKUMT tyckte då vi så vi åkte till vårat "läger" ( en avtags väg vid vägen ) då vi väl kommer fram och saktar ned börjar det ryka i mängder under huven. Inte så coolt tycker jag då.
Då vi undersöker så har hon tryck massa vatten och det visar sig vara den lilla spea slangen som går från termostathus till baksidan av blocken.
Vi ringde efter några kubik vatten slangklammer och ny slang.

Våran depå, johan spänner sig i svart och jag klär mig i grönt. Svart strecken kommer från mr.A.
Samtidigt ringer farsan, berättar att han är i stan och det är snutar överallt. Fan 1.5mil bort, ska nog gå bra att vara här. Finns ju inga hus efter sträckan. I samma veva som jag säger det passerar en polis bil i 150km/h och blåljus.
"Jaha, då var vi stekta då". Det var väll min reaktion. Men dom hade ju uppdrag så vi luftade och placerade ut Kecke & Nicke som polisvakter, tillsammans med Johan, Micke & Micke.
"Ring om dom dyker upp". Vi puttrar iväg och hinner snyta en repa stannar i en p-ficka för att läsa loggen. Då ringer det. "Tjoho nu kommer grisen igen".
Så jag stänger av skiten och lägger på huven för den han jag ta av för att kolla då det ångade bort lite skrot vatten. Då dyker dom upp. Dom sitter bra nog länge i bilen innan dom orkar anstränga sig för att kliva ut. Antar att dom slog en QP och insåg att bilen var obesiktigad.
Dom snackar lite med Kecke och ser rätt trevliga ut så jag glider fram och drar igång lite kallprat. Försöker bjuda på ett skämt men snacka om att det inte gick hem "Humor kan vara relativt". Ok tänker jag släpp kylskåpet och erkän att du också vill ha en cool orange bil.
Fick förklara för dom att vi inte kört utan "Puttat och styrt" lite. Sedan bjöd ena snubben på ett påhopp ang. svart strecken mr.A lade. Jag förklarade för honom att han fick mäta spårvidd och däckbredd. "Ja det tror jag säkert". Snacka om le snut.
Det slutar med att dom åker iväg och jag bestämmer mig för en bogsering till macken för att åka till HEMLIG ort och mappa.
Det gjorde vi och det gick bra, hon skjuter på med 0.9kg nu, WG'n är i botten måste i med hårdare fjäder. Men det skjuter fan på ruggit bra.

Ett snyt innan vi stack till hemlig ort.

Hon ser så skabbig ut, lite färg och putts till vintern kanske?

Här försöker grisen förklara för mig att bilen har körförbud. Undra om det funkade? Jag hatar polisen, vi såg 3!!! st olika polisbilar.
1. Han som blåste för bi då jag var i tele.
2. En civilare som smög i 5km/h förbi oss och glodde då jag mekkade.
3. Helan och halvan som var och bråkade.
Jag menar Holmsund är litet och inte ofta 3 poliser passerar där för att bråka. Antar att det är någon snyyyt som läser forumet för dom lyckas då dyka upp på sjukaste tiderna då vi försöker mappar. Hädan efter tror jag vi tar mappnings location över telefon.
Gick bra att mappa för Mattias, han är en guru sedan fick vi lite tipps och trix från coachen Peter H på slutet då vi var på hemlig ort.
Blev riktigt bra drag i maskinen, sjukt jag har inte fattat det ännu. Dock så bygger hon ett jävla tryck i kylsystemet. Inge klegg, inge läkage, inge snor bara tryck. Vet inte om toppackningen har stuckit med o-ringat och ARP? Är det möjligt, verkar dock vara luftnings problem.
Åh, höll på glömma att jag skottade drivaxeln sista belastningen på hemlig ort så jag fick krypa hem. Sedan snöt vi några gånger på vägen hem och axeln smällde bara mer och mer. Väl hemma på min lilla asfalts väg skulle jag bjuda på slir på 1:an. Gick ju skit bra ca 30cm innan det blev däck stutts och det lät som diffen lossnade.
Den satt kvar och vi kunde krypa hem, behöver nu stora diffen och mängder med 325 axlar, så sälj åt mig!
Har lite små fel att fixxa på bilen också, detta med trycket i kylsystemet gillar jag ju inte alls.
Vill passa på och tacka: Mattias, Ecke, Nicke, Kecke, Micke Johansson, Johan & Max. Har jag glömt någon nu?! Förlåt isåfall.
Var en kul och lärorik kväll, finns mera att hämta på tändningen som jag förstog det på dom djupa herrarna, sedan går hon lite fett på toppen en släng men det kan jag leva med. Går ändå sjukt hårt
Mvh en glad Peppe.
PS. Chief som poserar med pappersbiten vi fan i intercoolern. Sjukt klantig men det är ju kul att meka ?


..............
Jadu? Vet inte vad man ska säga om kvällen! Men jag ska göra ett försök.
Ut i garaget, test kalibrerade lambdan gjorde Mattias. Kolla olja vatten ser ok ut.
Sedan blåste vi ut till the high way sugna på lite tryck. Han väll logga 4st fullgas repor innan tempen började krypa uppåt. SKUMT tyckte då vi så vi åkte till vårat "läger" ( en avtags väg vid vägen ) då vi väl kommer fram och saktar ned börjar det ryka i mängder under huven. Inte så coolt tycker jag då.
Då vi undersöker så har hon tryck massa vatten och det visar sig vara den lilla spea slangen som går från termostathus till baksidan av blocken.
Vi ringde efter några kubik vatten slangklammer och ny slang.

Våran depå, johan spänner sig i svart och jag klär mig i grönt. Svart strecken kommer från mr.A.
Samtidigt ringer farsan, berättar att han är i stan och det är snutar överallt. Fan 1.5mil bort, ska nog gå bra att vara här. Finns ju inga hus efter sträckan. I samma veva som jag säger det passerar en polis bil i 150km/h och blåljus.
"Jaha, då var vi stekta då". Det var väll min reaktion. Men dom hade ju uppdrag så vi luftade och placerade ut Kecke & Nicke som polisvakter, tillsammans med Johan, Micke & Micke.
"Ring om dom dyker upp". Vi puttrar iväg och hinner snyta en repa stannar i en p-ficka för att läsa loggen. Då ringer det. "Tjoho nu kommer grisen igen".
Så jag stänger av skiten och lägger på huven för den han jag ta av för att kolla då det ångade bort lite skrot vatten. Då dyker dom upp. Dom sitter bra nog länge i bilen innan dom orkar anstränga sig för att kliva ut. Antar att dom slog en QP och insåg att bilen var obesiktigad.
Dom snackar lite med Kecke och ser rätt trevliga ut så jag glider fram och drar igång lite kallprat. Försöker bjuda på ett skämt men snacka om att det inte gick hem "Humor kan vara relativt". Ok tänker jag släpp kylskåpet och erkän att du också vill ha en cool orange bil.
Fick förklara för dom att vi inte kört utan "Puttat och styrt" lite. Sedan bjöd ena snubben på ett påhopp ang. svart strecken mr.A lade. Jag förklarade för honom att han fick mäta spårvidd och däckbredd. "Ja det tror jag säkert". Snacka om le snut.
Det slutar med att dom åker iväg och jag bestämmer mig för en bogsering till macken för att åka till HEMLIG ort och mappa.
Det gjorde vi och det gick bra, hon skjuter på med 0.9kg nu, WG'n är i botten måste i med hårdare fjäder. Men det skjuter fan på ruggit bra.

Ett snyt innan vi stack till hemlig ort.

Hon ser så skabbig ut, lite färg och putts till vintern kanske?

Här försöker grisen förklara för mig att bilen har körförbud. Undra om det funkade? Jag hatar polisen, vi såg 3!!! st olika polisbilar.
1. Han som blåste för bi då jag var i tele.
2. En civilare som smög i 5km/h förbi oss och glodde då jag mekkade.
3. Helan och halvan som var och bråkade.
Jag menar Holmsund är litet och inte ofta 3 poliser passerar där för att bråka. Antar att det är någon snyyyt som läser forumet för dom lyckas då dyka upp på sjukaste tiderna då vi försöker mappar. Hädan efter tror jag vi tar mappnings location över telefon.
Gick bra att mappa för Mattias, han är en guru sedan fick vi lite tipps och trix från coachen Peter H på slutet då vi var på hemlig ort.
Blev riktigt bra drag i maskinen, sjukt jag har inte fattat det ännu. Dock så bygger hon ett jävla tryck i kylsystemet. Inge klegg, inge läkage, inge snor bara tryck. Vet inte om toppackningen har stuckit med o-ringat och ARP? Är det möjligt, verkar dock vara luftnings problem.
Åh, höll på glömma att jag skottade drivaxeln sista belastningen på hemlig ort så jag fick krypa hem. Sedan snöt vi några gånger på vägen hem och axeln smällde bara mer och mer. Väl hemma på min lilla asfalts väg skulle jag bjuda på slir på 1:an. Gick ju skit bra ca 30cm innan det blev däck stutts och det lät som diffen lossnade.
Den satt kvar och vi kunde krypa hem, behöver nu stora diffen och mängder med 325 axlar, så sälj åt mig!
Har lite små fel att fixxa på bilen också, detta med trycket i kylsystemet gillar jag ju inte alls.
Vill passa på och tacka: Mattias, Ecke, Nicke, Kecke, Micke Johansson, Johan & Max. Har jag glömt någon nu?! Förlåt isåfall.
Var en kul och lärorik kväll, finns mera att hämta på tändningen som jag förstog det på dom djupa herrarna, sedan går hon lite fett på toppen en släng men det kan jag leva med. Går ändå sjukt hårt

Mvh en glad Peppe.
PS. Chief som poserar med pappersbiten vi fan i intercoolern. Sjukt klantig men det är ju kul att meka ?


det låter ju bra att du fick lite snyt i maskinen iaf
går den ungefär som min eller har din ninjaportning å galna kam gjort så att du snyter ifrån mig?
fastän jag kör bigblock wannabe
ska ta å försöka sova nu. har iaf snört på en 40sänkning bak som jag sa via telefon. den blev nästan lite väl hög, men hjulvinklarna ser då 100ggr vettigare ut.
vi hörs! hoppas du får tag i nå axlar å diffar så du kan komma till pite nån gång å fylla i mina sträck
MVH Micke



ska ta å försöka sova nu. har iaf snört på en 40sänkning bak som jag sa via telefon. den blev nästan lite väl hög, men hjulvinklarna ser då 100ggr vettigare ut.
vi hörs! hoppas du får tag i nå axlar å diffar så du kan komma till pite nån gång å fylla i mina sträck

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
- Butchermardin
- Posts: 269
- Joined: 20 Nov 2005, 14:01
- Location: Båstad
- Contact:
Ja, det är som Bäckis säger SKITKUL 
Men jag har lite jobb. Får se om det fixxar sig med trycket i kylsystemet om jag fixxar bättre luft nippel där på ena röret och evakuerar ut det.
Blir det inte bättre får jag väll skruva i sär och kika. Men det lutar nog åt att jag gör en luftning, bytar drivaxlar dom dog ju igår sedan far jag ut och snyter.
Micke: Jag tycker det känndes som att det slet i lite hårdare i min bil, men vad vet jag hälften är nog inbillning. Tror kamaxeln och ninjaportningen gör sitt

Men jag har lite jobb. Får se om det fixxar sig med trycket i kylsystemet om jag fixxar bättre luft nippel där på ena röret och evakuerar ut det.
Blir det inte bättre får jag väll skruva i sär och kika. Men det lutar nog åt att jag gör en luftning, bytar drivaxlar dom dog ju igår sedan far jag ut och snyter.
Micke: Jag tycker det känndes som att det slet i lite hårdare i min bil, men vad vet jag hälften är nog inbillning. Tror kamaxeln och ninjaportningen gör sitt

Hade problem med att lufta min bil med, löste det genom att sätta munnen mot expansionskärlet och blåsa samtidigt som man täpper igen överrinnings slangen eller vad man ska kalla den. När man blåser så får polaren öppna luftskruven. Stog även i uppförsbacke.
Hoppas det löser sig, jag tror det räcker med en luftning!
Hoppas det löser sig, jag tror det räcker med en luftning!
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
Har du några fler generella tipps? Jag har löstagbart kärl, och sedan blir det nippel på röret till 535 kylaren, du vet ju hur det ser ut du byggde ju det där. Det kanske gör susen?Bäckis wrote:Dessa motorer kan vara tokjobbiga att få ur luften ur.
Mitt tips är att köra med löst kärl som går att lyfta upp högre än hela motorn, då går det mkt lättare. Varmkör ordentligt och fyll på med hett vatten, annars kryper termostaten igen och luften kan vägra komma ur.
Jag vågar tro att toppackningen har farit. Har den det kanske toppen är död den med? Ska testa lufta och snyta ikväll. Annars tar jag väll rekord i att köra sönder packning o-ring, arp, svettsad 320 topp, 1kg ladd, snäll tändning, lite fet på toppen, inte för varm egt.

Ger det mycket att stå i uppförsbacke? Isf kan jag ta domkraften bak på diffen och lyfta lite fram ?Kero wrote:Hade problem med att lufta min bil med, löste det genom att sätta munnen mot expansionskärlet och blåsa samtidigt som man täpper igen överrinnings slangen eller vad man ska kalla den. När man blåser så får polaren öppna luftskruven. Stog även i uppförsbacke.
Hoppas det löser sig, jag tror det räcker med en luftning!
Okej, då ska jag ta och fixxa en nippel där. Min översta kylslang är den som går till 535 kylaren, inte slangen som går över kamdrevet.skurt wrote:min var oxå så en vända men jag monterade en nippel på övre kylslangen som du säger och då försvann det!
Ska åka till lycksele och hämta en diff nu, det var den som hade sagt upp sig, snacka om att det var sallad av splincen i dom. Bra snyt
