micke999 wrote:tycker den inte värkar röra på sig speciellt hårt med tanke på hk i den
Är väl kanske med tanke på hur effektkurvan ser ut.
Drygt 200 häst ända upp till 5000rpm, men sen händer det grejjer.
Verkar vara byggd för rattlåsracing med fullgasväxling!
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
innan alla var så jävla realistiska så "hade" ju 4 krafsare effektförlust på 20% och bakhjulsdrivet 15%
ja o de är fortfarande fel o räkna %.. på 200hk så förlorar du 50 hk medans på 1000hk förlorar man 250hk... men absolut de är väl en oskriven regel att man lägger på vissa procent för att få fram motor effekten..som sagt jag har gjort de själv... men i slut ändan så är de ju hästarna mot backen som förhoppningsvis ger mest effekt.
även om saaben har 250hk och en strippad bmw har 250hk så kommer man känna rejäl skillnad på bilarna..
micke999 wrote:tycker den inte värkar röra på sig speciellt hårt med tanke på hk i den
Är väl kanske med tanke på hur effektkurvan ser ut. Drygt 200 häst ända upp till 5000rpm, men sen händer det grejjer. Verkar vara byggd för rattlåsracing med fullgasväxling!
henke passerar 200whp vid strax efter 4500 eller nå sånt inge fel på bilen men jämnför man tillex med ivars touring när han körde 1000hk eller nån annan så tycker jag den inte går så hårt men kan ju vara filmen med
r.ivars wrote:Dom som har TUFFAST med mos bromsar inte ens på hjulen för den delen
Näh och det finns väl en anledning till det också?
Klart jag förstår hur du menar med inlägget helt klart men att säga nåt man inte mätt fram till är enligt mig lite missvisande bara för att få säga nåt högre när man har exakta siffror på nåt man har mätt fram.
De flesta som är lite mer motorintresserade vet iaf att det är mycket mer mos i motorn än på hjulen vilket som, men Pelle vid macken när du står och tankar som kommer fram och beundrar bilen kanske inte vet.
micke999 wrote: henke passerar 200whp vid strax efter 4500 eller nå sånt inge fel på bilen men jämnför man tillex med ivars touring när han körde 1000hk eller nån annan så tycker jag den inte går så hårt men kan ju vara filmen med
nog för att nätet har ljugit förut..
men slående lik på film med min e30 kombi på 1bar med GT42 på 63mm in sommaren 2008.
alltid samma tugg men de känns som att min m3 (865 whp) är elakare.. åker man på fullt ladd mappen (1,8bar) spelar det ingen roll om det går 50 eller 250 den SLITER loss däcken och det bryter i allt som går att brytta i.. kanske är hyrhjulsdriften man lurar sig på men ser ju inte utt att gå direkt fort på filmen.. men frän bil
Körs inte på fullt ladd i filmen, dras bara på de högre växlarna.
Ska bli roligare o se när de kommer dit en låda med rakskurna drev, då kommer de nog gasas lite bättre..
gatbil_vgd wrote:Körs inte på fullt ladd i filmen, dras bara på de högre växlarna. Ska bli roligare o se när de kommer dit en låda med rakskurna drev, då kommer de nog gasas lite bättre..
står ju ändå att han kör över 1000hk då bör de röra på sig satan oavsett växel
När jag körde rwd så rita min på gaspådrag på 4'an, när sedan autronic boxen vart omlödd så attessan (4wd) funka så släpper den knappt på 2'an.
Så man blir nog "lurad" av filmen, 930whp flyttar nog rätt bra på en nissan kaross också.