Rent spontant känns det hela ganska konstigt.
Jag tror personligen inte att "suddis" gör detta av ren elakhet eller för att blåsa någon på rent jävelskap.
Det är troligen något annat som ligger som grund till detta.
Det kan vara vad fasen som helst, han kanske är sjuk på något sätt.
Han kanske har ett jobb som gör att han inte är hemma, att han inte kan svara på mail och sånt.
Men det är minst lika konstigt att ni som köpare inte avkräver säljaren fullständigt namn, adress, spårbart mobiltelefonnummer och ett hemnummer som lätt kan hittas på Eniro.
Alla som köpt saker av mig får alltid alla mina personuppgifter.
Namn, adress och alla mina telefonnummer.
Skulle jag missa något i hanteringen så kan köparen alltid ringa mig och snacka.
Skulle han mot all förmodan tvivla så kan han alltid leta upp var jag bor på Eniro.
Ett tips till er alla som strör pengar omkring er till folk med tvivelaktigt förflutet... sluta med det och nästa gång ni handlar, begär alla uppgifter.
Finns en välkänd kille i Gävle-trakten som handlar med stora mängder BMW-prylar, denna killen hade prylar som jag ville ha och det handlade om ganska mycket pengar.
Jag bad om alla uppgifter innan jag skulle föra över pengar, men jag fick bara kontantnummer och mobilnummer till andra människor.
När jag påtalade behovet om viss säkerhet blev säljaren sur och allt slutade med att jag inte handlade något.
Träskoposten lär inte rekommendera någon med ett sådant beteende.
Mera rent mjöl i påsen!
Hårdare åtgärder mot dom som blåser er.
Jag anser även att rubriken till tråden skall ändras.
Det ger ett negativt sken över hela kategorin.
Precis så som DU skriver om dina medmänniskor kommer du att bli bemött i framtiden vid minsta lilla felsteg, så funkar omvärlden.
Var ödmjuk men bestämd, visa stort hjärta genom att vara diplomatisk.
Det smäller högre än att kalla folk för ett "fattigt lowlife".