***Varning för ett fattigt lowlife på detta forum***

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

JimmyA

Post by JimmyA »

johankihl wrote:Har ni rett ut ert problem nu så vi kan ta bort denna tråden? Ge varandra betyg i tråden som finns i säljes avdelningen så kan den här diskussionen ang forumets försäljningsvillkor fortskrida i en separat tråd.

Väntar personligen på 1500:- som skulle dyka upp för ett par veckor sedan så jag vet hur du känner det men kan vi iaf stänga denna tråden?
lås den men varför ta bort? så han kan blåsa nån igen om ett halvår? det är tydligen inte bara jag som haft problem med denna man.

låt bäckis eller ärtan avgöra det. det är deras forum och deras kunder men i min mening kan ni isf ta bort suddis ihop med denna tråd.
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
Magnaten

Post by Magnaten »

denna tråd ska vara kvar, såna här trådar avskräcker andra från att försöka blåsa nån.

sen vette sjutton om man om man orkar sitta å läsa igenom betygstråden såfort man ska sälja nåt.

validering eller betygssystem e melodin tror jag
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Använd paypal så slipper vi se sådana här trådar hela tiden.
Gr0w

Post by Gr0w »

Jaha jag verkar vara nästa man till rakning har betalat 800kr för en topp med frakt till suddis. Den har ju inte kommit ännu och när jag pmade om kolli nr så svarade han att jag skulle få svar efter jul. Men något svar har inte kommit ännu har skickat samma pm igen och inte fått svar på det heller. Någon som har han riktiga namn, tele nr eller adress kan gärna pma mig det är ni snälla

Mvh
Nissan Skyline R33 GT-R
BMW E30 325 Turbo
BMW E61 520 DA
Grefven

Post by Grefven »

Banna honom direkt. Kan man inte sköta sina affärer gång på gång så har man inte här att göra.
Franzén

Post by Franzén »

Rent spontant känns det hela ganska konstigt.

Jag tror personligen inte att "suddis" gör detta av ren elakhet eller för att blåsa någon på rent jävelskap.
Det är troligen något annat som ligger som grund till detta.

Det kan vara vad fasen som helst, han kanske är sjuk på något sätt.
Han kanske har ett jobb som gör att han inte är hemma, att han inte kan svara på mail och sånt.

Men det är minst lika konstigt att ni som köpare inte avkräver säljaren fullständigt namn, adress, spårbart mobiltelefonnummer och ett hemnummer som lätt kan hittas på Eniro.

Alla som köpt saker av mig får alltid alla mina personuppgifter.
Namn, adress och alla mina telefonnummer.
Skulle jag missa något i hanteringen så kan köparen alltid ringa mig och snacka.
Skulle han mot all förmodan tvivla så kan han alltid leta upp var jag bor på Eniro.

Ett tips till er alla som strör pengar omkring er till folk med tvivelaktigt förflutet... sluta med det och nästa gång ni handlar, begär alla uppgifter.

Finns en välkänd kille i Gävle-trakten som handlar med stora mängder BMW-prylar, denna killen hade prylar som jag ville ha och det handlade om ganska mycket pengar.
Jag bad om alla uppgifter innan jag skulle föra över pengar, men jag fick bara kontantnummer och mobilnummer till andra människor.
När jag påtalade behovet om viss säkerhet blev säljaren sur och allt slutade med att jag inte handlade något.
Träskoposten lär inte rekommendera någon med ett sådant beteende.

Mera rent mjöl i påsen!
Hårdare åtgärder mot dom som blåser er.

Jag anser även att rubriken till tråden skall ändras.
Det ger ett negativt sken över hela kategorin.
Precis så som DU skriver om dina medmänniskor kommer du att bli bemött i framtiden vid minsta lilla felsteg, så funkar omvärlden.
Var ödmjuk men bestämd, visa stort hjärta genom att vara diplomatisk.
Det smäller högre än att kalla folk för ett "fattigt lowlife".
8)
Grr!
0706-419608
Grefven

Post by Grefven »

oavsett anledninen till att suddis inte sköter sig så gör han fel och ska inte fortsätta med att handla här.

är han exempelvis förståndshandikappad och inte förstår bättre så är det ju helt klart en skälig anledning till att han gör som han gör. men det får ju inte fortsätta för det.

ska han vara kvar så får han väl ha en signatur som klart och tydligt berättar att han inte tänker skicka saker han tar betalt för.
jorgen

Post by jorgen »

Har tid att lägga ner på att annonsera så har man tid att skicka....
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com

Stort tack till:

PPF
Peter K
tony

Post by tony »

bullen! wrote:oavsett anledninen till att suddis inte sköter sig så gör han fel och ska inte fortsätta med att handla här.

är han exempelvis förståndshandikappad och inte förstår bättre så är det ju helt klart en skälig anledning till att han gör som han gör. men det får ju inte fortsätta för det.

ska han vara kvar så får han väl ha en signatur som klart och tydligt berättar att han inte tänker skicka saker han tar betalt för.
Men?..för fan lägg ner tråden nu...(ta det med han personligen)

alla lever inte i din perfekta värld. 8)
bumper

Post by bumper »

Jag har den senaste månaden avyttrat en hel del prylar då jag sålde iväg min bil. Tror jag dragit iväg runt 30 paket på väldigt kort tid.

Det är ganska svårt att hålla reda på allt då vissa hämtar, andra ska ha mot pf, andra betalar i förskott, andra betalar i förskott exkl frakt för att sedan göra en fyllnadsbetalning. Har även råkat speca fel på en produkt och gjort återbetalning etc.

MEN, dagen efter betalning så har jag skickat iväg paketet. Återbetalning av fel vara har skett samma dag etc. Detta trots att jag jobbat en hel del (mer än de flesta). Men man får åka iväg under lunchen, efter jobbet, be sambon eller kompisen skicka iväg paketet.

Det är få som sålt så mycket under åren via nätet privat och som företagare som jag. Jag pratar om långt över tusen paket.

Jag accepterar om man missar något ett par gånger pga sjukdom eller liknande. Det accepterar de flesta. Det är så enkelt att man meddelar köparen detta. En köpare ska aldrig behöva ringa en säljare för att få info när något händer utan det ska vara säljaren som gör detta. Ett mail, ett pm sms eller ett telefonsamtal är så enkelt idag.

Det är bara så att vissa ska inte göra affärer. Likt det finns dåliga bilförare så finns dåliga affärsmän.
Doktorn

Post by Doktorn »

tony wrote:
bullen! wrote:oavsett anledninen till att suddis inte sköter sig så gör han fel och ska inte fortsätta med att handla här.

Men?..för fan lägg ner tråden nu...(ta det med han personligen)

alla lever inte i din perfekta värld. 8)

Hur menar du nu? Är det ok att lura folk på pengar?

Det sjuka i det hela är att en del skämmer ut sig totalt för några hundra? jag förstår inte det.. Vänner till mig handla pinaler från usa för femtio-hundra tusentals kronor, pengar som hade varit hur enkelt som helst att knycka, och kanske kunde varit värt det, men det är aldrig några problem.

Och har man strulat till det så man inte har möjlighet att skicka, så hör man väl av sig och förklarar läget så det inte blir missförstånd, jag hade varit skiträdd att klanta till det, det sista man vill är ju att lura nån och bli uthängd?
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
tony

jo

Post by tony »

jo vistt är det tråkit å bli av med lite pengar....

(det finns inkasso/kronofogde)

men jag har sålt till honom å jag fick pengararna.!!!

Men ta det med honom personligen.

skulle inte ni forum nissar ta bort såna här innlägg.? 8)
s1nn3s

Post by s1nn3s »

Alla som nu har handlat av suddis och inte fått grejorna eller pengarna tillbaka kan skicka ett pm till mig med ärende och summa då vi är ett stort gäng här som har lessnat på att inte få tillbaka våra grejor. Bla Jag.

Denhär killen är skylldig folk enheldel pengar. Nu pratar vi höga 5 siffriga så ni är långt ifrån ensamma. Han man sköter sina affärer lite sisådär är inte bra men vilket högföräderi de blir när man gör som han har gjort med oss, "sina" kompisar.

Vill ni kan ni få en utförlig rapport av mig sen.

Vi kommer att åka nu efter nyår och hämta våra grejor så är de nån som väntar på sina kan vi fixa de också i samma veva.
Magnaten

Post by Magnaten »

detta påstående vill jag se uppbackning på, sitter mest å småfnissar åt såna inlägg.

man har ju följt tråden om en viss forting på Z, många som lovar indrivning men inget händer.

man kanske skulle börja kränga saker man inte har, för blåsarna verkar ju klara sej ganska bra
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Christian.N

Post by Christian.N »

Jag är livrädd varje gång jag skickar iväg nåt eller så. Mest för att saken i fråga inte ska vara så som jag sagt att den ska vara fast jag vet att den/det funkar klockrent. Vill verkligen inte göra bort mig bland folk som man kommer behöva hjälp ifrån lika så köpa saker av eller sälja till.

Och det här med att skicka saker. Visst kan man ha stressigt ibland. Sen tex bussgods här där jag bor har riktigt knepiga öppentider.

Öppnar 09:00

Lunch 11:00 - 14:00

Stänger 15:30

Det är riktigt fina öppentider när man sitter i en traktor hela dagarna och plogar/sandar/saltar etc.. Blir krångligt ibland och hitta en lucka så man hinner lämna iväg det man ska sälja.. Sen att dom inte tar kort försvårar en del också.. Men man gör sitt bästa för att kunna skicka iväg det man säljer. Speciellt om köparen redan har betalat allt.

Ja det jag vill komma fram till är att har man sagt att man ska skicka nånting så ser man till att det blir skickar. Får jag en varning från jobbet för att jag åker iväg på arbetstid och skickar nåt så får jag...

Mvh
Enköping, 073-3104393
Nisse Järnet

Re: jo

Post by Nisse Järnet »

tony wrote:jo vistt är det tråkit å bli av med lite pengar....

(det finns inkasso/kronofogde)

men jag har sålt till honom å jag fick pengararna.!!!

Men ta det med honom personligen.

skulle inte ni forum nissar ta bort såna här innlägg.? 8)
Hur kan man ta det personligt om han inte svarar?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Klangen

Post by Klangen »

Fan sluta med dessa tradar.. blir ju paminner ju om nar jag blev "lurad" ju :(

Fast han hette visserligen nagot annat... han behovde en M21 oljepump fort som fan for att fa ihop motorn...

Eftersom jag hade flertalet liggande, kastade jag bara en pa posten, for att vara lite schysst... eftersom PPF ar sapass "litet" hade jag inte en tanke pa att han skulle forsvinna helt :)

Fotnot ar att jag begarde kaffepengar/en platta bira :(

Den pumpen blev senare sald vidare pa detta forum...

Sista gangen jag gjorde nagon en tjanst iallafall, handlar inte om pengarna, ar principen.
Pumpen skrapade hos mig, han lovade dyrt & heligt att betala nar han fatt in lonen...

Men icke :(

Mvh
Klang
Locked