Video- 540 e34 som varvar runt 8000rpm helt org

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Ballfroog
Posts: 552
Joined: 31 Jan 2008, 16:16

Video- 540 e34 som varvar runt 8000rpm helt org

Post by Ballfroog »

http://www.youtube.com/watch?v=0tGc3S0mrsA


Verkar funka rätt bra haha

//rs
User avatar
Mr EmCom
Posts: 1326
Joined: 11 Jun 2008, 12:27
Location: Örebro
Contact:

Post by Mr EmCom »

Står att han bytt till en instrumethus från en 6-cylindrig.

Vet att om man tar ett v8 instrumet på en 6a så varvar dom bara 4 tusen varv... SÅ det är säkert förklaringen till det..
Tillägg (på mätaren, givetvis)
David Levin
0736807188
Örebro

e23 725 TDS
e24 635i
e36 323i (s50)
User avatar
RickardP
Posts: 747
Joined: 03 Mar 2009, 19:49
Location: Nora
Contact:

Post by RickardP »

japp , och kolla hur segt varven avtar med. Beror nog som sagt på annat mätarhus.
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo

Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
User avatar
FugitivE
Posts: 1385
Joined: 02 Jun 2007, 10:05
Location: Värmdö

Post by FugitivE »

Frågan är väl bara, VARFÖR?
Lackerare
User avatar
RasmusD
Posts: 617
Joined: 12 Jun 2008, 00:12
Location: Alingsås

Post by RasmusD »

FugitivE wrote:Frågan är väl bara, VARFÖR?


för att det ser jävligt tufft ut! :lol:
M5 -05
M5 -90
840 -93
528 -98
User avatar
Ballfroog
Posts: 552
Joined: 31 Jan 2008, 16:16

Post by Ballfroog »

men varvtalet vid tomgång är ju som org =S
User avatar
Ballfroog
Posts: 552
Joined: 31 Jan 2008, 16:16

Post by Ballfroog »

aja ska bli intressant när han laddar upp nya video med org hus
Grefven

Post by Grefven »

FugitivE wrote:Frågan är väl bara, VARFÖR?



för att det som vanligt är viktigare att något ser ballt ut än att det i själva verket överensstämmer med verkligheten eller ö.h.t fungerar.
chicago
Posts: 176
Joined: 03 Aug 2006, 17:32

Post by chicago »

ja har haft samma problem , lr ja problem e de väl inte men ingen tror på mej , har ju en m3gt som ja har ett rnb chipp i så ja varvar 8800 .. å la upp film men alla ba säger att ja har fejkat de för orginal spolarna klarar tydligen inte att varva så mkt ..

http://www.youtube.com/watch?v=6xrzKjKwdzg
Grefven

Post by Grefven »

Är man inte bara korkad om man varvar 8800 med en s50? Lär ju vara ute på tunn is iaf.
Jorm
Posts: 129
Joined: 05 Jun 2006, 21:34

Post by Jorm »

bullen! wrote:Är man inte bara korkad om man varvar 8800 med en s50? Lär ju vara ute på tunn is iaf.

Hammarström varvade över 9k.

Iofs inte original. Men iaf.
User avatar
Ludde_
Posts: 1808
Joined: 19 Apr 2008, 01:46
Location: Karlskrona

Post by Ludde_ »

Jorm wrote:
bullen! wrote:Är man inte bara korkad om man varvar 8800 med en s50? Lär ju vara ute på tunn is iaf.

Hammarström varvade över 9k.

Iofs inte original. Men iaf.



Ok att varva över 9k om man har kammar som ger någon effekt över 9k
Men ger verkligen original kammarna i s50 någon effekt över 8k?
e36 m50b25 turbo ms, 875cc, hx40, e85 Till salu!
Ludvigsson
0733644112
Ludde206@hotmail.com
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

låter ju som att den börjar gå i väggen över 7500
Grefven

Post by Grefven »

Jorm wrote:
bullen! wrote:Är man inte bara korkad om man varvar 8800 med en s50? Lär ju vara ute på tunn is iaf.

Hammarström varvade över 9k.

Iofs inte original. Men iaf.


klokt svar :lol:

menar förstås en s50 med standardkolvar och stakar, ventiler, fjädrar osv. som jag tror det gällde då jag läst om den GTn innan.
Smeden
Posts: 160
Joined: 23 Sep 2006, 09:34

Post by Smeden »

Skit samma om det inte ger effekt eller går sönder.
De e jävligt mustigt med varv.
User avatar
jorgen
Posts: 3912
Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:

Post by jorgen »

Jorm wrote:
bullen! wrote:Är man inte bara korkad om man varvar 8800 med en s50? Lär ju vara ute på tunn is iaf.

Hammarström varvade över 9k.

Iofs inte original. Men iaf.


Inget som knappast rekomenderas, speciellt inte med standard botten
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com


Stort tack till:

PPF
Peter K
Grefven

Post by Grefven »

hammarströms maskin har antagligen inte en enda rörlig del som är original. så visst kan han varva 9k då. iaf sista sekunden innan man ska lösa ut bromsskärmen.
Post Reply