Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Mr EmCom
Posts: 1326 Joined: 11 Jun 2008, 12:27
Location: Örebro
Contact:
Post
by Mr EmCom » 29 Dec 2009, 11:54
Står att han bytt till en instrumethus från en 6-cylindrig.
Vet att om man tar ett v8 instrumet på en 6a så varvar dom bara 4 tusen varv... SÅ det är säkert förklaringen till det..
Tillägg (på mätaren, givetvis)
David Levin
0736807188
Örebro
e23 725 TDS
e24 635i
e36 323i (s50)
RickardP
Posts: 747 Joined: 03 Mar 2009, 19:49
Location: Nora
Contact:
Post
by RickardP » 29 Dec 2009, 17:26
japp , och kolla hur segt varven avtar med. Beror nog som sagt på annat mätarhus.
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo
Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
FugitivE
Posts: 1385 Joined: 02 Jun 2007, 10:05
Location: Värmdö
Post
by FugitivE » 29 Dec 2009, 17:27
Frågan är väl bara, VARFÖR?
Lackerare
RasmusD
Posts: 617 Joined: 12 Jun 2008, 00:12
Location: Alingsås
Post
by RasmusD » 29 Dec 2009, 17:32
FugitivE wrote: Frågan är väl bara, VARFÖR?
för att det ser jävligt tufft ut!
M5 -05
M5 -90
840 -93
528 -98
Ballfroog
Posts: 552 Joined: 31 Jan 2008, 16:16
Post
by Ballfroog » 29 Dec 2009, 19:20
men varvtalet vid tomgång är ju som org =S
Ballfroog
Posts: 552 Joined: 31 Jan 2008, 16:16
Post
by Ballfroog » 29 Dec 2009, 19:23
aja ska bli intressant när han laddar upp nya video med org hus
Grefven
Post
by Grefven » 29 Dec 2009, 21:16
FugitivE wrote: Frågan är väl bara, VARFÖR?
för att det som vanligt är viktigare att något ser ballt ut än att det i själva verket överensstämmer med verkligheten eller ö.h.t fungerar.
chicago
Posts: 176 Joined: 03 Aug 2006, 17:32
Post
by chicago » 29 Dec 2009, 22:28
ja har haft samma problem , lr ja problem e de väl inte men ingen tror på mej , har ju en m3gt som ja har ett rnb chipp i så ja varvar 8800 .. å la upp film men alla ba säger att ja har fejkat de för orginal spolarna klarar tydligen inte att varva så mkt ..
http://www.youtube.com/watch?v=6xrzKjKwdzg
Grefven
Post
by Grefven » 29 Dec 2009, 23:34
Är man inte bara korkad om man varvar 8800 med en s50? Lär ju vara ute på tunn is iaf.
Jorm
Posts: 129 Joined: 05 Jun 2006, 21:34
Post
by Jorm » 30 Dec 2009, 16:55
bullen! wrote: Är man inte bara korkad om man varvar 8800 med en s50? Lär ju vara ute på tunn is iaf.
Hammarström varvade över 9k.
Iofs inte original. Men iaf.
Ludde_
Posts: 1808 Joined: 19 Apr 2008, 01:46
Location: Karlskrona
Post
by Ludde_ » 30 Dec 2009, 17:18
Jorm wrote: bullen! wrote: Är man inte bara korkad om man varvar 8800 med en s50? Lär ju vara ute på tunn is iaf.
Hammarström varvade över 9k.
Iofs inte original. Men iaf.
Ok att varva över 9k om man har kammar som ger någon effekt över 9k
Men ger verkligen original kammarna i s50 någon effekt över 8k?
Zwofurti
Posts: 2635 Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare
Post
by Zwofurti » 30 Dec 2009, 17:24
låter ju som att den börjar gå i väggen över 7500
Grefven
Post
by Grefven » 30 Dec 2009, 17:27
Jorm wrote: bullen! wrote: Är man inte bara korkad om man varvar 8800 med en s50? Lär ju vara ute på tunn is iaf.
Hammarström varvade över 9k.
Iofs inte original. Men iaf.
klokt svar
menar förstås en s50 med standardkolvar och stakar, ventiler, fjädrar osv. som jag tror det gällde då jag läst om den GTn innan.
Smeden
Posts: 160 Joined: 23 Sep 2006, 09:34
Post
by Smeden » 30 Dec 2009, 18:17
Skit samma om det inte ger effekt eller går sönder.
De e jävligt mustigt med varv.
jorgen
Posts: 3912 Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:
Post
by jorgen » 30 Dec 2009, 18:34
Jorm wrote: bullen! wrote: Är man inte bara korkad om man varvar 8800 med en s50? Lär ju vara ute på tunn is iaf.
Hammarström varvade över 9k.
Iofs inte original. Men iaf.
Inget som knappast rekomenderas, speciellt inte med standard botten
Grefven
Post
by Grefven » 30 Dec 2009, 19:09
hammarströms maskin har antagligen inte en enda rörlig del som är original. så visst kan han varva 9k då. iaf sista sekunden innan man ska lösa ut bromsskärmen.