1 - 0 till Norge!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Gillar man att köra så ska man ju inte ha så extrema bilar. För då blir det inte så mycket kört.
Jag siktar inte på att sälja min racebil för att ha pengar på banken. Utan för att kunna köpa en annan. Jag sålde ju min 320 turbo för 327touringen och den byttes mot m3. Konstigare än så är det inte. Konny har sålt sin vassa e30 och byggt m5, ärtan byter bilar ofta. Bäckis oxå, ivars har haft ett gäng potenta kärror, robbz har byggt om. Supramannen har sålt en jättesnabb supra, qvarnis sålde sierran. Listan kan fortsätta länge.
Så jag kan i te se något konstigt alls i det. Det är snarare konstigt att någon har en och samma bil genom hela sitt aktiva bilintresse.
Jag siktar inte på att sälja min racebil för att ha pengar på banken. Utan för att kunna köpa en annan. Jag sålde ju min 320 turbo för 327touringen och den byttes mot m3. Konstigare än så är det inte. Konny har sålt sin vassa e30 och byggt m5, ärtan byter bilar ofta. Bäckis oxå, ivars har haft ett gäng potenta kärror, robbz har byggt om. Supramannen har sålt en jättesnabb supra, qvarnis sålde sierran. Listan kan fortsätta länge.
Så jag kan i te se något konstigt alls i det. Det är snarare konstigt att någon har en och samma bil genom hela sitt aktiva bilintresse.
Konstigt är det ju inte, alla är ju olika.
De flesta får nog liksom mig mer "känslo mässiga band" till en bil man jobbat mycket med, under en längre tid, det blir lite av ens blod svett och tårar, så är det för mig iallafall. Skulle jag köpa en "färdig" bil har jag svårt att tro att den skulle få samma affektionsvärde för mig personligen, även om den kanske är värd mycket mer på pappret.
De flesta får nog liksom mig mer "känslo mässiga band" till en bil man jobbat mycket med, under en längre tid, det blir lite av ens blod svett och tårar, så är det för mig iallafall. Skulle jag köpa en "färdig" bil har jag svårt att tro att den skulle få samma affektionsvärde för mig personligen, även om den kanske är värd mycket mer på pappret.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
bullen! wrote:
Så jag kan i te se något konstigt alls i det. Det är snarare konstigt att någon har en och samma bil genom hela sitt aktiva bilintresse.
m3Jonas!! haha
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
bullen! wrote:bara svenskar som hört av sig till mig. dock ingen med cash. inga normän än så länge.
Största skillnaden är att när en norrman väl hör av sig, så är det seriöst snack och pengar finns.
När svenskar hör av sig, så är det oftast ett byte mot en bil som de värderar till dubbla marknadspriset.
Ang att fästa sig med bilen. Det är få som hållit på lika länge med sin BMW turbo som jag och haft dessa motgångar. Bilen är unik och gick riktigt bra. Men, det är en dyr hobby. Nån gång måste man bestämma sig för att bryta. Ibland dyker rätt tillfällen upp, vilket det gjorde för mig, men när det gäller dessa bilar så tar det tid innan rätt tillfälle dyker upp. Mao, bara att du behåller bilen Bullen tills rätt tillfälle. Våra bilar blir inte mindre värda med åren oavsett lågkonjuktur etc, de blir bara mer svårsålda.
BT:
Nu har det gått ca en månad sedan försäljning och norrmannen har fortfarande inte skickat mig tullpappret.
Hur länge ska man vänta innan man skrotar "bilen" ?
Förstår inte vad det är som är så svårt.
Ta ett kuvert och lägga i ett papper, skriva min adress på och dit med ett frimärke?
Kan han ha smitit igenom tullen så att han inte har något papper?
Han säger hela tiden att han snart ska skicka det med det händer ju inget ffs.
Nu har det gått ca en månad sedan försäljning och norrmannen har fortfarande inte skickat mig tullpappret.
Hur länge ska man vänta innan man skrotar "bilen" ?
Förstår inte vad det är som är så svårt.
Ta ett kuvert och lägga i ett papper, skriva min adress på och dit med ett frimärke?
Kan han ha smitit igenom tullen så att han inte har något papper?
Han säger hela tiden att han snart ska skicka det med det händer ju inget ffs.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Lyckades nu klämma ur han att han inte betalat momsen än.
Spelar det någon roll? Räcker det inte med en kopia på räkningen då?
Saxat från transportstyrelsen:
* fordonets båda registreringsskyltar (om fordonet endast har en registreringsskylt, till exempel motorcykel, traktor, moped klass I, terrängskoter, terränghjuling, snöskoter, motorredskap eller släpvagn, ska den enda registreringsskylten sändas in)
* fordonets senast utfärdade registreringsbevis del 2 i original, om ett sådant har utfärdats. I annat fall det registreringsbevis som finns. Man kan kontrollera om ett nytt registreringsbevis har utfärdats eller inte genom att kontakta Transportstyrelsen. På handlingen ska säljaren markera att fordonet ska avregistreras med orsak export samt underteckna. Eftersom ingen registrering av ett ägarbyte kommer att ske, på grund av köparens avsaknad av svenskt personnummer, finns det inget krav på att köparen ska skriva under eller namnges, men naturligtvis är detta ett bra tillfälle att notera namnet om kontakt behöver tas i efterhand av andra anledningar.
* kopia på mottagarlandets tullhandling som klart visar att fordonet ifråga har förtullats, eller en kopia på ett registreringsbevis som utfärdats i mottagarlandet då fordonet registrerats där istället.
Spelar det någon roll? Räcker det inte med en kopia på räkningen då?
Saxat från transportstyrelsen:
* fordonets båda registreringsskyltar (om fordonet endast har en registreringsskylt, till exempel motorcykel, traktor, moped klass I, terrängskoter, terränghjuling, snöskoter, motorredskap eller släpvagn, ska den enda registreringsskylten sändas in)
* fordonets senast utfärdade registreringsbevis del 2 i original, om ett sådant har utfärdats. I annat fall det registreringsbevis som finns. Man kan kontrollera om ett nytt registreringsbevis har utfärdats eller inte genom att kontakta Transportstyrelsen. På handlingen ska säljaren markera att fordonet ska avregistreras med orsak export samt underteckna. Eftersom ingen registrering av ett ägarbyte kommer att ske, på grund av köparens avsaknad av svenskt personnummer, finns det inget krav på att köparen ska skriva under eller namnges, men naturligtvis är detta ett bra tillfälle att notera namnet om kontakt behöver tas i efterhand av andra anledningar.
* kopia på mottagarlandets tullhandling som klart visar att fordonet ifråga har förtullats, eller en kopia på ett registreringsbevis som utfärdats i mottagarlandet då fordonet registrerats där istället.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Har fått lite mer info nu.
Ja tror det löser sig det här nu.
Ja tror det löser sig det här nu.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II