1 - 0 till Norge!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
1 - 0 till Norge!
Efter att ha ägt denna bilen i drygt 6 år är det nu dags att avsluta detta kapitel.
Stort tack till alla som hjälpt till med denna bilen.
Ni vet vilka ni är!!!
Bilderna är tagna i natt klockan två.
Bilen lastad på kärra för vidare transport till Norge.
Hade lite svårt att somna sen när jag kom hem. Det kändes lite konstigt det här
Stort tack till alla som hjälpt till med denna bilen.
Ni vet vilka ni är!!!
Bilderna är tagna i natt klockan två.
Bilen lastad på kärra för vidare transport till Norge.
Hade lite svårt att somna sen när jag kom hem. Det kändes lite konstigt det här
Last edited by Chrille on 20 Dec 2009, 16:06, edited 2 times in total.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
M5 S62 IMOLA II
haha norrmännen köper ju allt.
ska vidarebefodra detta till kim som sålde bilen till dig. jag kommer fortfarande ihåg när vi åkte å köpte den.
dumfan som ägde den hade skruvat på nå "tuffa" pedaler med sjukt långa skruvar så när man kopplade fastnade pedalen i mattan. en äkta garagelack modell apelsinskal hade han fixat också hehe
ska vidarebefodra detta till kim som sålde bilen till dig. jag kommer fortfarande ihåg när vi åkte å köpte den.
dumfan som ägde den hade skruvat på nå "tuffa" pedaler med sjukt långa skruvar så när man kopplade fastnade pedalen i mattan. en äkta garagelack modell apelsinskal hade han fixat också hehe
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
Haha. Japp Jimmy, alla ska vi någon gång rädda livet på en E30
Chrille Gustavson
M5 S62 IMOLA II
M5 S62 IMOLA II
Chrille wrote:Haha. Japp Jimmy, alla ska vi någon gång rädda livet på en E30
Och norrmännen räddar många BMW turbosar.
Trodde min skulle gå till Norge också, men mot alla odds så blev den kvar i Sverige.
Last edited by bumper on 19 Dec 2009, 13:56, edited 1 time in total.
Sluta salja då!!
Spis nudlar eller hva som helst. Men inte salj! Jag ska lova dig at det er många som funderar (mig inkluderad) varfor folk saljar sina bygg så fort dom ar fardigbygd. Det måste ju bli et SJUKT ekonomisk tap. Og nar man vet at bilbygg ar ekonomisk tapsprojekt från borjan borde man ihvertfall bruke bilen litt då den ar fardigbyggd! Jag pratar genrelt, och inte til trådstarter.
Svenskar er historisk mer praktiska manniskor (industri, spesielt plåt og svets.) Vil tro at 4/10 svenskar kan at svetsa, der vi norbaggar går på 1/15. I Sverige har ni ordantlig bilkultur med Volvo og SAAB, og man blir inte stamplat som IDIOT om man kjøper en bil.
Her i Norge blir du sett ned på om du har bilinteresse, då ar du en halvkriminiell javel som SKA betala, enten i form av kroner eller fangelse.
Det finns många idioter i Norge. Jag har funderat på at flytta over gransen flera gånger.. bor bara en time från Sverige. Jobba i Norge då sjalvsagt.. ( Det ar battra at va bilentusiast i Sverige, tro mig. Det enda vi kan mysa av ar Gatebil, ellers ar ni overlagsna på alle punkt.
Spis nudlar eller hva som helst. Men inte salj! Jag ska lova dig at det er många som funderar (mig inkluderad) varfor folk saljar sina bygg så fort dom ar fardigbygd. Det måste ju bli et SJUKT ekonomisk tap. Og nar man vet at bilbygg ar ekonomisk tapsprojekt från borjan borde man ihvertfall bruke bilen litt då den ar fardigbyggd! Jag pratar genrelt, och inte til trådstarter.
Svenskar er historisk mer praktiska manniskor (industri, spesielt plåt og svets.) Vil tro at 4/10 svenskar kan at svetsa, der vi norbaggar går på 1/15. I Sverige har ni ordantlig bilkultur med Volvo og SAAB, og man blir inte stamplat som IDIOT om man kjøper en bil.
Her i Norge blir du sett ned på om du har bilinteresse, då ar du en halvkriminiell javel som SKA betala, enten i form av kroner eller fangelse.
Det finns många idioter i Norge. Jag har funderat på at flytta over gransen flera gånger.. bor bara en time från Sverige. Jobba i Norge då sjalvsagt.. ( Det ar battra at va bilentusiast i Sverige, tro mig. Det enda vi kan mysa av ar Gatebil, ellers ar ni overlagsna på alle punkt.
Last edited by oddis on 19 Dec 2009, 20:31, edited 5 times in total.
bullen! wrote:lika bra att ta bort annonsen snart då. för jag har fan satt för lågt pris för att vilja sälja den.
Din bil har blivit grundig diskuterad på det norske BMWCCN forumet. Idealspor-nissarna har diskuterad din turbolagg lååångt og lenge. Enligt dom vil en uppjazzad S14 sugis radera den rundt en bana.
min s14 är grym. jag lovar att den lämnar mer effekt som sugis med dessa kammar och komp än vad många av deras sugmotorer gör. och jag tror inte att de skulle ha mer effekt någonstans i ett registret. jag hade övertryck i plenumet redan vid 1400rpm på låst dynapack. inte mycket men dock övertryck.
OCH i många fall så har de varken kört den bilen de diskuterar som är så snabb med sugmotor eller motsvarande med turbo. ibland har de inte ens körkort men när de blir stora ska de ha en supra. eller en skyline.
bäckis gamla m3 är inte "the averige BMW turbo". med något aggregat som var billigt och stort, med några kammar som någon sa att skulle va bra och som någon mappat billigt på gatan av en kompis som har mappat åt en annan kompis tidigare. det är ganska genomtänkt och utsorterat. det finns ju få m3 i världen som har en så fin maskin så det bör tala för sig själv.
men det är vanligt att ban-åkare har den uppfattningen om turbobilar.
men så är det ju på internet. alla tror de vet bäst. det är ju fortfarande många på www.rejsa.nu som säger att det inte går att åka överladdat på bana. för det är mycket sämre än en sugmotor och det kommer gå mycket långsammare oxå.
komiskt då LOADED är snabbast av ALLA gatreggade bilar i välden på ringen. de som ligger nära honom är oxå överladdade.
och att Porsche TURBOcup är vansinnigt snabba de oxå. och vilka har åkt riktigt fort i le mans?
Summerat:
jag vet vad jag har. och det är något alldeles fantastiskt. skulle jag vilja ha en sugmotortrimmad M3 e30 så hade jag haft det och sparat en stor slant.
OCH i många fall så har de varken kört den bilen de diskuterar som är så snabb med sugmotor eller motsvarande med turbo. ibland har de inte ens körkort men när de blir stora ska de ha en supra. eller en skyline.
bäckis gamla m3 är inte "the averige BMW turbo". med något aggregat som var billigt och stort, med några kammar som någon sa att skulle va bra och som någon mappat billigt på gatan av en kompis som har mappat åt en annan kompis tidigare. det är ganska genomtänkt och utsorterat. det finns ju få m3 i världen som har en så fin maskin så det bör tala för sig själv.
men så är det ju på internet. alla tror de vet bäst. det är ju fortfarande många på www.rejsa.nu som säger att det inte går att åka överladdat på bana. för det är mycket sämre än en sugmotor och det kommer gå mycket långsammare oxå.
komiskt då LOADED är snabbast av ALLA gatreggade bilar i välden på ringen. de som ligger nära honom är oxå överladdade.
och att Porsche TURBOcup är vansinnigt snabba de oxå. och vilka har åkt riktigt fort i le mans?
Summerat:
jag vet vad jag har. och det är något alldeles fantastiskt. skulle jag vilja ha en sugmotortrimmad M3 e30 så hade jag haft det och sparat en stor slant.
För att hålla sig till ämnet då
känns fan lite sorgligt att orangea faran försvinner från vårat land å från dig, men hoppas få se den i sommar på Gatebil!
hur va planerna för köparen, köra me i sommar eller utveckla??
En av få (trots färg å dekaler) 4drs som va riktigt jävla snygg!!
MVH/Jonis
känns fan lite sorgligt att orangea faran försvinner från vårat land å från dig, men hoppas få se den i sommar på Gatebil!
hur va planerna för köparen, köra me i sommar eller utveckla??
En av få (trots färg å dekaler) 4drs som va riktigt jävla snygg!!
MVH/Jonis
Five Star Racing!
Jonas Jonis Abrahamsson.
0736-785263
http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.streetperformance.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http:// Mina Vänner o Familj
CIVINCO
mfl
----->> http://www.garaget.org/325i" onclick="window.open(this.href);return false; <<-----
Jonas Jonis Abrahamsson.
0736-785263
http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.streetperformance.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http:// Mina Vänner o Familj
CIVINCO
mfl
----->> http://www.garaget.org/325i" onclick="window.open(this.href);return false; <<-----
- Fredriktak
bullen! wrote:min s14 är grym. jag lovar att den lämnar mer effekt som sugis med dessa kammar och komp än vad många av deras sugmotorer gör. och jag tror inte att de skulle ha mer effekt någonstans i ett registret. jag hade övertryck i plenumet redan vid 1400rpm på låst dynapack. inte mycket men dock övertryck.
Summerat:
Bara åka till gatebil nästa år och visa vart skåpet ska stå.
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Fredriktak wrote:bullen! wrote:min s14 är grym. jag lovar att den lämnar mer effekt som sugis med dessa kammar och komp än vad många av deras sugmotorer gör. och jag tror inte att de skulle ha mer effekt någonstans i ett registret. jag hade övertryck i plenumet redan vid 1400rpm på låst dynapack. inte mycket men dock övertryck.
Summerat:
Bara åka till gatebil nästa år och visa vart skåpet ska stå.
Det är svårt att köra fort på gatebil träffarna då det är så mycket bilar på banan och väldigt blandade förmågor och körstilar. men den skulle nog heltklart passa i "time attack" racet dom kör med alla värsting bilar.