Som ni vet så har jag varit i bussningsbranschen en tid och under den tiden lär man sig en hel del.
Mina erfarenheter har varit allt ifrån att man kan knacka ur en del bussningar med en liten smidig hammare till att man måste mosa på med 15 ton hydraulpress innan det rör på sig.
Det är så himla olika från del till del, bil till bil.
Jag har haft diffbussningar som mer eller mindre har ramlat ut av sig själva, andra har krävt så mycket våld att kåpan varit på väg att stryka med.
Inte alltför sällan har jag upplevt att det förekommit måttdifferenser på passhålen som bussningar skall sitta i.
Ta t.ex. de bussningarna som Micke har bytt nu, ena sidan kan vara perfekt, medan den andra kan vara för stor.
Likadant med bakre bärarmarna.
Gummibussningar är i dessa fallen väldigt förlåtande, de flexar och har sig och man märker aldrig av de små måttskillnaderna.
Men väljer du teknisk plast som i sig kan vara väldig exakta så blir man galen för mindre när det skiljer så mycket som det kan göra.
Ofta funkar det klanderfritt och det finns alltid lösningar och små knep man kan ta till om det skulle strula.
