en kompis har nåt liknande. När dom bytte skärmkanten så la dom den längre ut = breddade 1-2cm,Strandholm wrote:fint. Vad för skärmkanter använde du? :]
Lust att ta en bild med kofångaren på?
E30 325Turbo /Skärmbreddning bak, Bilder!
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
jag använde mig av skärmkanterna från gamla framskärmarna och kapade upp sen svetsade dom kant i kant med skärmkanterna bak:) lite moddning blir det men inga större operationer tycker jag.Strandholm wrote:fint. Vad för skärmkanter använde du? :]
Lust att ta en bild med kofångaren på?
ska ta en bild med kofångaren på vid tillfälle lägger upp den så fort jag har en.
en bild när kanten är punktad.

Inga problem att köra ventilation i röret så jag har kört så 1000 mil så i sommras. I kombination med originalet i ventilkåpan ochså såklart.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
konstigt.. jag har också kört så fast utan problem, har ni som haft problem haft det pluggat från ovan..? alltså från insugs sidan.. hur skall man isåfall annars få bra ventilation.? räcker det genom ventilkåpan..?bmwpatrik wrote:Extra uttaget i röret skulle jag avråda från, har mitt lutandes uppåt men de kommer upp massa genom de ändå när man åker, fyllde min vevhusburk på en 402m repa, sen när vi bromsa så kom de bara kondens som vanligt.
Så jag skulle avråda dig.
MVH
mvh: Leo karlsson --åland--
Alpinvit Turbo bemsar!!!=)
Alpinvit Turbo bemsar!!!=)
Jag körde så på min M20 turbo både genom ventilkåpa och röret och det funkade kalas för mej med röret upplutat. Hade aldrig problem med olja o burken förutom då det rasa totaltBMWM20 wrote:konstigt.. jag har också kört så fast utan problem, har ni som haft problem haft det pluggat från ovan..? alltså från insugs sidan.. hur skall man isåfall annars få bra ventilation.? räcker det genom ventilkåpan..?bmwpatrik wrote:Extra uttaget i röret skulle jag avråda från, har mitt lutandes uppåt men de kommer upp massa genom de ändå när man åker, fyllde min vevhusburk på en 402m repa, sen när vi bromsa så kom de bara kondens som vanligt.
MVH

Robin Eriksson
Tel: 0408521754
Tel: 0408521754
Nej har inte pluggat nått de är öppet.BMWM20 wrote:konstigt.. jag har också kört så fast utan problem, har ni som haft problem haft det pluggat från ovan..? alltså från insugs sidan.. hur skall man isåfall annars få bra ventilation.? räcker det genom ventilkåpan..?bmwpatrik wrote:Extra uttaget i röret skulle jag avråda från, har mitt lutandes uppåt men de kommer upp massa genom de ändå när man åker, fyllde min vevhusburk på en 402m repa, sen när vi bromsa så kom de bara kondens som vanligt.
MVH
Kanske funkar för vissa men inte för mig alla fall.
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
om jag minns rätt så sprutlackerade bäckis ner hela sitt motorrum med olja på tullinge pga ventilation i röret. vill minnas att jag läst om en till som gjort det och nu säger en tredje att han också skjuter olja därifrån.
kanske funkar för vissa? eller kan det vara så att när man åker fort med dragdäck så händer det nåt? jag hade gärna kört så också för det ventilerar säkert bra men...
kanske funkar för vissa? eller kan det vara så att när man åker fort med dragdäck så händer det nåt? jag hade gärna kört så också för det ventilerar säkert bra men...
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!