E30 325Turbo /Skärmbreddning bak, Bilder!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

Strandholm wrote:fint. Vad för skärmkanter använde du? :]
Lust att ta en bild med kofångaren på? :)
en kompis har nåt liknande. När dom bytte skärmkanten så la dom den längre ut = breddade 1-2cm,
User avatar
JimmyA
Posts: 1589
Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba

Post by JimmyA »

funkar det med ventilation på det röret? vill minnas att andra försökt med det? hade inte bäckis problem när han gjorde så t.ex?
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
User avatar
bubbel
Posts: 539
Joined: 25 Nov 2005, 19:54
Location: östersund

Post by bubbel »

Strandholm wrote:fint. Vad för skärmkanter använde du? :]
Lust att ta en bild med kofångaren på? :)
jag använde mig av skärmkanterna från gamla framskärmarna och kapade upp sen svetsade dom kant i kant med skärmkanterna bak:) lite moddning blir det men inga större operationer tycker jag.

ska ta en bild med kofångaren på vid tillfälle lägger upp den så fort jag har en.

en bild när kanten är punktad.
Image
User avatar
bubbel
Posts: 539
Joined: 25 Nov 2005, 19:54
Location: östersund

Post by bubbel »

JimmyA wrote:funkar det med ventilation på det röret? vill minnas att andra försökt med det? hade inte bäckis problem när han gjorde så t.ex?
vet inte faktiskt, får se sen när maskinen är igång.. om ingen avråder så klart?
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

Inga problem att köra ventilation i röret så jag har kört så 1000 mil så i sommras. I kombination med originalet i ventilkåpan ochså såklart.
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
bmwpatrik
Posts: 1227
Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan

Post by bmwpatrik »

Extra uttaget i röret skulle jag avråda från, har mitt lutandes uppåt men de kommer upp massa genom de ändå när man åker, fyllde min vevhusburk på en 402m repa, sen när vi bromsa så kom de bara kondens som vanligt.
Så jag skulle avråda dig.

MVH
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
User avatar
BMWM20
Posts: 386
Joined: 09 May 2008, 21:01
Location: åland
Contact:

Post by BMWM20 »

bmwpatrik wrote:Extra uttaget i röret skulle jag avråda från, har mitt lutandes uppåt men de kommer upp massa genom de ändå när man åker, fyllde min vevhusburk på en 402m repa, sen när vi bromsa så kom de bara kondens som vanligt.
Så jag skulle avråda dig.

MVH
konstigt.. jag har också kört så fast utan problem, har ni som haft problem haft det pluggat från ovan..? alltså från insugs sidan.. hur skall man isåfall annars få bra ventilation.? räcker det genom ventilkåpan..?
mvh: Leo karlsson --åland--

Alpinvit Turbo bemsar!!!=)
User avatar
PegiPax
Posts: 1199
Joined: 09 Dec 2006, 15:38
Location: Finland

Post by PegiPax »

BMWM20 wrote:
bmwpatrik wrote:Extra uttaget i röret skulle jag avråda från, har mitt lutandes uppåt men de kommer upp massa genom de ändå när man åker, fyllde min vevhusburk på en 402m repa, sen när vi bromsa så kom de bara kondens som vanligt.
Så jag skulle avråda dig.

MVH
konstigt.. jag har också kört så fast utan problem, har ni som haft problem haft det pluggat från ovan..? alltså från insugs sidan.. hur skall man isåfall annars få bra ventilation.? räcker det genom ventilkåpan..?
Jag körde så på min M20 turbo både genom ventilkåpa och röret och det funkade kalas för mej med röret upplutat. Hade aldrig problem med olja o burken förutom då det rasa totalt :roll:
Robin Eriksson
Tel: 0408521754
User avatar
bmwpatrik
Posts: 1227
Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan

Post by bmwpatrik »

BMWM20 wrote:
bmwpatrik wrote:Extra uttaget i röret skulle jag avråda från, har mitt lutandes uppåt men de kommer upp massa genom de ändå när man åker, fyllde min vevhusburk på en 402m repa, sen när vi bromsa så kom de bara kondens som vanligt.
Så jag skulle avråda dig.

MVH
konstigt.. jag har också kört så fast utan problem, har ni som haft problem haft det pluggat från ovan..? alltså från insugs sidan.. hur skall man isåfall annars få bra ventilation.? räcker det genom ventilkåpan..?
Nej har inte pluggat nått de är öppet.
Kanske funkar för vissa men inte för mig alla fall.
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

JimmyA wrote:funkar det med ventilation på det röret? vill minnas att andra försökt med det? hade inte bäckis problem när han gjorde så t.ex?
Bästa sättet utan att göra större ingrepp, att ventilera i det där röret.
User avatar
BMWM20
Posts: 386
Joined: 09 May 2008, 21:01
Location: åland
Contact:

Post by BMWM20 »

blåser de inte ner laddtryck i vevhuset om man inte har de pluggat.? så tänkte ja iallafall, så jag trog de direkt till burken istället och svetsa fast de upptill..
mvh: Leo karlsson --åland--

Alpinvit Turbo bemsar!!!=)
User avatar
bmwpatrik
Posts: 1227
Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan

Post by bmwpatrik »

Varför skulle de blåsa ner laddtryck där?
Röret sitter inte ihop med insuget på de viset.
Som sagt de funkar kanske för vissa men jag ska då ta bort mitt, så länge bilen står still funkar de, men när man kör skvätter de upp på nått vis.

MVH
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
User avatar
BMWM20
Posts: 386
Joined: 09 May 2008, 21:01
Location: åland
Contact:

Post by BMWM20 »

jaha, de tog jag förgivet att de gjorde, men har inte kollat så mycket på de så de kanske är så ändå.. tänkte bara att de kanske hade nåt med de att göra eftersom ja inte haft några problem med de..
mvh: Leo karlsson --åland--

Alpinvit Turbo bemsar!!!=)
User avatar
Snekast
Posts: 1446
Joined: 08 Sep 2007, 18:03
Location: Norrköping

Post by Snekast »

Kanalen där röret ansluts i insuget går i separat kanal in i toppen och hålet är precis nedanför "kamaxelutrymmet"

Oljan som spolas över kamaxeln rinner ner där också. Inget som blir under tryck.
E39 540i/6 S62b50
E39 523i Vinterpulka
User avatar
JimmyA
Posts: 1589
Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba

Post by JimmyA »

om jag minns rätt så sprutlackerade bäckis ner hela sitt motorrum med olja på tullinge pga ventilation i röret. vill minnas att jag läst om en till som gjort det och nu säger en tredje att han också skjuter olja därifrån.

kanske funkar för vissa? eller kan det vara så att när man åker fort med dragdäck så händer det nåt? jag hade gärna kört så också för det ventilerar säkert bra men...
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
User avatar
bubbel
Posts: 539
Joined: 25 Nov 2005, 19:54
Location: östersund

Post by bubbel »

tack för åsikterna! får skaffat ett orginal också o prova lite.
Post Reply