wuffee wrote:Jo, men billmans bil har jag inte sett på evigheter och hezzes häckar väl på åland eller något va? Men visst är de möjligt att de finns fler.. inte konstigt då orange är den bästa frägen
det är sant, o billmans gamla bil ska tydligen lackas om i en annan kulör. Kan hålla med om att orange gör sig bra på e30 =)
Jaha ja gott folk.. efter ett par bäss så känner jag att jag ska dela med mig om hur långt jag har kommit.. Jag har nu fått hjälp med att svetsa alla jädra tryckrör utav svetsar-staffan och dratt lite el utav en annan polare och jag kan nu dra runt han på the sthart motor! Gott som fan! .. KÄnner att de börjar närma sig slutet på en 2½ år historia..
Nu väntar jag bara på 60mm böjjen från bäckis innan uppstart! Sen ska min 2.0:a få bekänna färg.. Fuck cubic inches.. small block is the shit ..
Jaha, då har man varit i garaget idag och försökt starta pärlan med lite hjälp utav OCRPettson! Tack som fasen för hjälpen!
Dock gick de inte som vi planerat direkt..
Verkar vara något skumt med tändningen för han hostar typ bara till 1 gång å då är de baktändning på skiten , så felsökning kommer..
Har ni strobbat och sett så att den prickar av rätt på markeringen? 0:a sprutet och strobba då ska den träffa mitt på sträcket.
Vi fick justera min rätt duktigt innan vi kom nära sanningen förra året. Nicke bytte till orginal trigger + hjul nu i sommar och den fick också justeras duktigt, även fast vi har samma prylar.
Det tycker jag absolut ni ska göra, det är steg 1 för att få motorn att gå. Vi testade Nickes E21:a med mina settings då vi var utan strobe en kväll. Den ville inte gå och sedan då vi fick stroba visade det sig att den var helt feljusterad, alltså graderna för givaren. Små skumt.
Ja vi har felsökt nu å blir fortfarande inte kloka på de.. Han baktänder något så gudens.. lyfte spridarbryggan för att se att spridarna duschade som dem ska å de gjorde dem, baktände och brann ur ventilhålen ..
Killen som hjälper mig med detta ska nu prata med lite folk här och där som förstår sig på haltech.. Eventuellt får vi väl stroba igen, den funkade inte sådär jädra bra.. Men, nu samlas de kraft och information inför nästa helg..
Hehe, skojar inte.. tror de gråa håren börjar komma fram .. MEn de är fan inte lätt att köra strobolampan på startmotorn alltså.. blinkar ju inte sådär hejdlöst fort ..
Ska ut å göra ett sista ryck nu.. annars får de vara till nästa helg då jag inte har tid innan
Gud va lite fälgar kan göra på en bil du.. ser ju bra ut nu =)
Och om ja ska säga mitt så tycker ja du e duktig korkad ulf om du lackar dem svarta.. lika korkad om du sätter dit dekoren ... men du har ju aldrig lyssnat på mig innan =)
You're a sexbomb love machine, 69 shots o'gasoline
ta ur alla stift, anslut 1ans stift och jorda det, anslut stroblampan som vanligt och ställ in fast tändning på 0 grader.
Nu är det bara att köra på starten så får du justera triggervinkeln tills TDC markeringen är på 0 grader
Ja du kusin, jag tänker då inte lackera dessa fälgar svarta.. Å jag tvekar faktiskt på dekoren också.. För om jag skippar dekoren slipper jag fixa listerna runt dörrar å så svart då dessa matchar fälgarna som krom
skurt wrote:ta ur alla stift, anslut 1ans stift och jorda det, anslut stroblampan som vanligt och ställ in fast tändning på 0 grader. Nu är det bara att köra på starten så får du justera triggervinkeln tills TDC markeringen är på 0 grader
Mja, men alltså, hur ställer man in den fasta tändningen med ett DIS-4:a då.. har ju ingen fördelare att vrida på längre ..
Hur mycket går de att justera triggern i vinkel då.. rör sig ju om ytterst få hundradelar, fast kanske räcker?
Sen en till lite kurios fråga.. Vad ska Trigger Gain stå på Samt Trigger BTDC?
Tändningen ändrar vi i sprutet. vi kör med lampan och ändrar tändningen tills makeringarna är vid varandra. Då är värkliga tändningen 0 grader. Va tändingen står på i sprutet får vi se. Men sen är vi ju lite osäkra på kopplingsschemat till spridarna. Är ju den blå, röd/blå och en röd/grön kabel men vilka som ska till vilka cyl är ju lite oklart. Har ju inget redigt kopplingsschema till de... Men kanske någon här som vet?
OCR Pettzon wrote:Tändningen ändrar vi i sprutet. vi kör med lampan och ändrar tändningen tills makeringarna är vid varandra. Då är värkliga tändningen 0 grader. Va tändingen står på i sprutet får vi se. Men sen är vi ju lite osäkra på kopplingsschemat till spridarna. Är ju den blå, röd/blå och en röd/grön kabel men vilka som ska till vilka cyl är ju lite oklart. Har ju inget redigt kopplingsschema till de... Men kanske någon här som vet?
ni ska inte ändra tändläget tills det blir rätt utan triggervinkeln (i sprutet)!
OCR Pettzon wrote:Tändningen ändrar vi i sprutet. vi kör med lampan och ändrar tändningen tills makeringarna är vid varandra. Då är värkliga tändningen 0 grader. Va tändingen står på i sprutet får vi se. Men sen är vi ju lite osäkra på kopplingsschemat till spridarna. Är ju den blå, röd/blå och en röd/grön kabel men vilka som ska till vilka cyl är ju lite oklart. Har ju inget redigt kopplingsschema till de... Men kanske någon här som vet?
ni ska inte ändra tändläget tills det blir rätt utan triggervinkeln (i sprutet)!