m20b20 projekt... end of story :\
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
m20b20 projekt... end of story :\
Man känner sig ganska bra liten här inne bland alla storfräsare som kör "bigblock" men va tusan!
Jag har inte tillgång till någonadress att ladda upp mina bilder så jag kopierar in länken direkt till garaget om de är ok? för bilder då. Specen kopar jag där ifrån!
Håll till godo:
MOTOR:
Ny renoverad m2b20
o-ringad
balancerad vev+svänghjul+tryckplatta
viktade kolvar och stakar
4-puckad sinter
bra portad topp
inslipade ventilsäten +ändrade vinklar.
z45 turbo kamaxel
Ställbart kamdrev
pulssplitt grenrör
PPF w-gate
Garret GT37
3tums avgas hela vägen bak till endämpare.
org. v-låda men kortade lägen.
motor och v-låds kuddar i Alu
Nerkapad Scania IC
Haltech programvara
MSD Dis-4 tändning
Dumpventil ej fastställt
CHASSI:
FKautomotive 60/40 väghållningssats.
framvagnsbussningar i powerflex
bärarmsbussningar bak i Nylon.
Nya org silentbussningar och slutväxel bussningar.
INREDNING:
Så lite som möjligt. Rensad på dämpmatta och allt som hör där till. Brandvägg ersatt med aluplåt. Även aluplåt hatthylla.
Halvbur, 2st rallystolar och flockad instrumentbräda blir de receptet.
EXTERIÖRT:
Lumma frontspoiler
Felvända m3sidokjolar.
Modifierad m3bakspoiler ihop plastad med resten av karossen (hiskeligt arbete).
Bagage samt motorhuv i glasfiber.
Bakruta i något som liknar plexiglas (vet inte vad de heter riktigt, repfritt är de iaf)
Eventuellt även bakresidorutor i detta material.
Jag har inte tillgång till någonadress att ladda upp mina bilder så jag kopierar in länken direkt till garaget om de är ok? för bilder då. Specen kopar jag där ifrån!
Håll till godo:
MOTOR:
Ny renoverad m2b20
o-ringad
balancerad vev+svänghjul+tryckplatta
viktade kolvar och stakar
4-puckad sinter
bra portad topp
inslipade ventilsäten +ändrade vinklar.
z45 turbo kamaxel
Ställbart kamdrev
pulssplitt grenrör
PPF w-gate
Garret GT37
3tums avgas hela vägen bak till endämpare.
org. v-låda men kortade lägen.
motor och v-låds kuddar i Alu
Nerkapad Scania IC
Haltech programvara
MSD Dis-4 tändning
Dumpventil ej fastställt
CHASSI:
FKautomotive 60/40 väghållningssats.
framvagnsbussningar i powerflex
bärarmsbussningar bak i Nylon.
Nya org silentbussningar och slutväxel bussningar.
INREDNING:
Så lite som möjligt. Rensad på dämpmatta och allt som hör där till. Brandvägg ersatt med aluplåt. Även aluplåt hatthylla.
Halvbur, 2st rallystolar och flockad instrumentbräda blir de receptet.
EXTERIÖRT:
Lumma frontspoiler
Felvända m3sidokjolar.
Modifierad m3bakspoiler ihop plastad med resten av karossen (hiskeligt arbete).
Bagage samt motorhuv i glasfiber.
Bakruta i något som liknar plexiglas (vet inte vad de heter riktigt, repfritt är de iaf)
Eventuellt även bakresidorutor i detta material.
Last edited by wuffee on 13 Oct 2006, 17:41, edited 15 times in total.
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
Ja vi får hoppas att de kommer gå fint med de här bygget!
Fredde:
SÄg inte så, jag vill då inte konsumera 8st! .. Har monterat en riktigt fräsch klump från en 325 cab som bara rullat 14000 mil.. DOck va de en auto. Någon som vet vad de är för utväxling i en sådan?
Amplify:
För att alla andra bygger på b25 .. Sen hade jag en rätt fråsch b20 så då tog jag den. ÄR ju så att de är mer gods i både block och topp vilket bör medföra att man kanske kan ladda mer? till och med varva lite till kanske? .. Vem vet? inte jag, men de lär jag väl märka !
Mvh
Uffe
Fredde:
SÄg inte så, jag vill då inte konsumera 8st! .. Har monterat en riktigt fräsch klump från en 325 cab som bara rullat 14000 mil.. DOck va de en auto. Någon som vet vad de är för utväxling i en sådan?
Amplify:
För att alla andra bygger på b25 .. Sen hade jag en rätt fråsch b20 så då tog jag den. ÄR ju så att de är mer gods i både block och topp vilket bör medföra att man kanske kan ladda mer? till och med varva lite till kanske? .. Vem vet? inte jag, men de lär jag väl märka !
Mvh
Uffe
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
bmw_fredde wrote:hehe om du är lite snällare på växlingarna än vad jag är så rycker du nog inte sönder dom
Har för mig att man får bättre ax med auto klump eller kanske det va tvärt om
Hehe, jag ska nog behandla den väl ..
Ja, jag har också hört att den klumpen ska vara lägre växlad, men vet inte säkert.. och hittar ingen info om de heller direkt. Kan bero på att jag inte vet vart jag ska leta!
Mvh
uffe
wuffee wrote:bmw_fredde wrote:hehe om du är lite snällare på växlingarna än vad jag är så rycker du nog inte sönder dom
Har för mig att man får bättre ax med auto klump eller kanske det va tvärt om
Hehe, jag ska nog behandla den väl ..
Ja, jag har också hört att den klumpen ska vara lägre växlad, men vet inte säkert.. och hittar ingen info om de heller direkt. Kan bero på att jag inte vet vart jag ska leta!
Mvh
uffe
Kloka ord som vanligt uffe.. " kan bero på att ja inte vet vart jag ska leta" .. heh
You're a sexbomb love machine, 69 shots o'gasoline
har för mig att det har funnits länk på autopower om alla utväxlingar på allt från 316-325 med automat å touring å allt. ska dock sova nu, kanske kan leta upp det imorn ifall jag ids annars är det bara att söka btw. med automat brukar i regel varva mer vid samma varvtal.
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h