Satt och funderade, hur fan kan en del få till motor utrymet att bli så satans diskret/stilrent, medans en dels motor utrymmen ser ut som någe jävla råttbo.. Ärtans gamla M3 med S38:an såg man typ, Turbo insug och dump, sen några slangar resten va "osynligt" lika bäckis gamla M3:a / Touring, r.ivars kombi/racebil. satans diskreta installationer..
Sjukt att det kan skilja så mycket på samma "mods" mellan bil till bil.
robert wrote:
Den har inte samma spec numera som när petri hade den. Jag har byggt om den med m30 block, nya kolvar osv osv...
Varför är den ombyggd??
Flera anledningar, 1. m5 blocket pallade inte blev ovalt 2. soppapumparna klarade av det i bänken men inte med körning med slicks och lite gkrafter. 3. petri monterade alla oljeringar fel, stödringen satt ovanför oljeringarna inte under där den gör nytta. detta resulterade i att oljerigarna brast och låg och myste i silen på oljepumpen. 4. enligt mig dåligt utformat plenum med snålgång på innersta cyl till följd delvis. plus att det sprack direkt 1.8bars mappen laddades in och man fick ducka för packelkakor som kom flygande 5. nästan alla ramlager överfall hade börjat röra sig pga effekten utan gördel. 6. vevhusventilationen i stort sett obefitlig ...