Svenskt stål - tyskt hjärta

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Du ser ju toppfarten, går ju att räkna ut.

Och om du backar, kör du bättre tider :)
User avatar
E21_Rille
Posts: 309
Joined: 20 Nov 2005, 15:37
Location: E-Tuna

Post by E21_Rille »

Amplify wrote:Står inte vad den gör på kvartsmilen.. *hmpf*


11,8kmh i slutfart allafall :twisted:
RR_Racing
Posts: 3
Joined: 26 Mar 2006, 19:56

Post by RR_Racing »

Fränt, duktigt fränt.. :)
User avatar
Franke
Posts: 222
Joined: 20 Nov 2005, 19:46
Location: Borlänge

Post by Franke »

Coolt bygge :)
Vart har du köpt framlysena nånstans ?
Behöver nya till min 140 8)
St3v3
Posts: 1094
Joined: 20 Nov 2005, 14:39

Post by St3v3 »

Har varit lite(okej, en hel del!) slö på sistone, hade upp ett il för ett tag sen och lagade i stort sett all rost och la igen hålet för tanken och punktade ihop bågen och en massa mer småsaker, men sen jag köpte camaron så har det avstannat totalt ;) Måste ta tag i det snart!

Lite grejer är inhandlat iaf:
Image

Det som syns på bilden är:

Vattentempmätare
Oljetempmätare
Oljetrycksmätare
VoltmätareBränsletrycksmätare
(Motor-)cykeldator
Autometer 5" varvräknare med shiftlight
Laddtrycksmätare
6x1000 cc delphi-spridare
Holley Blå-bränslepump
Lite avgasbandage
ARP-bultar till toppen
Svetsmutter till lambdasond
Sachs 618-tryckplatta
4-puckad sinterlamell
MLS-toppackning

Har även lite mer grejor som inte synts på tidigare bilder och det är:

45-liters fuelcell
044-bränslepump
Catchtank till bränslesystemet
Vevhusventilationsburk
+ lite mer småplock

Behöver jag nämna att min börs är lätt som en fjäder, speciellt sen Camaron kom in i bilden? ;)
User avatar
Kero
Posts: 306
Joined: 20 Nov 2005, 23:53
Location: Stockholm

Post by Kero »

Bild på camaron? :D
St3v3
Posts: 1094
Joined: 20 Nov 2005, 14:39

Post by St3v3 »

Image
User avatar
Fanzy
Posts: 278
Joined: 29 Nov 2005, 14:04
Location: Lycksele

Post by Fanzy »

meka meka meka ;P
snart motorveckan ju :lol:
Fin camoro föresten :D
------------------------------------
www.lyckselebildemontering.se
St3v3
Posts: 1094
Joined: 20 Nov 2005, 14:39

Post by St3v3 »

Duger det inte med camaron på motorveckan då? ;)
St3v3
Posts: 1094
Joined: 20 Nov 2005, 14:39

Post by St3v3 »

Mitt bränslesystem borde väl räcka till? ;)

Image
User avatar
Fanzy
Posts: 278
Joined: 29 Nov 2005, 14:04
Location: Lycksele

Post by Fanzy »

St3v3 wrote:Duger det inte med camaron på motorveckan då? ;)



hehe tydligern inte :P
har du inte sålt den nu? :)

goo saker du har i bagaget :)
------------------------------------
www.lyckselebildemontering.se
St3v3
Posts: 1094
Joined: 20 Nov 2005, 14:39

Post by St3v3 »

Dags att uppdatera lite kanske för ovanlighetens skull ;)

Provmonterar mätarna i brädan
Image

Huvudströmbrytare
Image

In med brädan i bilen
Image

Nu kommer en del att bli chockade, men jag har faktiskt gjort en hel del på bilen senaste tiden ;)

Bl.a. 2xkardanringar, förstärkt framvagnsbalk, fixat så handbromsen funkar(blev ett skumt länkage :P), lagat all rost på bilen, satt i en båge, monterat batteri, gjort så jag har hydraulisk koppling, gaspedal med vajer, flyttat pedalerna i sidled, monterat kylare, gjort ett generatorfäste(trååångt!), gjort mellanaxel, m.m., m.m., men det verkar aldrig finnas nåt slut! ;)
User avatar
Fisåkare
Posts: 322
Joined: 22 Dec 2005, 12:27
Location: Bajen Hill Stockholm/ Ekeby Gotland

Post by Fisåkare »

Hatten av för ett "STUPRÄTT BYGGE" 8)
De här måste ja bara följa hela vägen i mål :wink: .

MVH // Tobbe P
User avatar
flp
Posts: 919
Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå

Post by flp »

jag ska nog ner med en M50 i en 242a och tänkte höra hur du löste det med kopplingen? tog du från en 940 eller?

MVH Micke

(editerade lite då jag märkte att jag inte skrivit vilken bil den ska ner i)
Last edited by flp on 01 Sep 2006, 10:51, edited 1 time in total.
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
User avatar
Fanzy
Posts: 278
Joined: 29 Nov 2005, 14:04
Location: Lycksele

Post by Fanzy »

:o
vad äre jag ser :) steve har inte varit lat i sommar ;)
tror snart jag måste komma å titta lite på skapelsen din :)
------------------------------------
www.lyckselebildemontering.se
St3v3
Posts: 1094
Joined: 20 Nov 2005, 14:39

Post by St3v3 »

flp wrote:jag ska nog ner med en M50 i en 242a och tänkte höra hur du löste det med kopplingen? tog du från en 940 eller?

MVH Micke

(editerade lite då jag märkte att jag inte skrivit vilken bil den ska ner i)


Jo, huvudcylindern är från en 940, men jag vet inte hur det funkar än =)


Fanzy wrote::o
vad äre jag ser :) steve har inte varit lat i sommar ;)
tror snart jag måste komma å titta lite på skapelsen din :)


Det är inte så mycket att se på ;)
Du som är skrotnisse skulle ha letat fram ett lämplígt värmepaket åt mig :D
User avatar
birro
Posts: 1116
Joined: 22 Aug 2006, 07:23
Location: Stockholm nacka

Post by birro »

riktigt fränt bygge.. jobba på! :)
Post Reply