Har märkt att min har blivigt rätt mycket mer svårstartad redan då det börjar bli lite kyligt.
Får stå och dra runt ett bra tag innan den hoppar ihång, då går den iofs tipp topp
Verkar inte hjälpa att öka pulsvidden på när man kör på starten speciellt mycket heller.
Flera som har det så?
Svårstartat med E85 på kalla årstiden?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Svårstartat med E85 på kalla årstiden?
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Jepp, samma "problem" med min Volvo 940 som går på E85. För att starta utan motorvärmare så slår jag på tändningen och låter spridarna flöda extra bränsle innan jag startar. E85 är lite sämre vid kallstart då det inte är lika tändvilligt då. Det krävs mer bränsle. En motorvärmare så är det problemet ur världen.
Mvh Martin
Mvh Martin
Skickar lite tips via pm hur jag brukar lösa det på motronic. Kanske kan va till hjälp med ditt sprut, värt prova
Mvh//A
Mvh//A
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
youask wrote:Ner till -5'c är inga jätteproblem och mappa sprutet för och starta tämligen omgående på ren e85
Precis, tror jag varit ner på -8 eller -10 som värst utan att det inte märkts något på starten, men tror inte det blev mycket kallare i sthlm förra året så kunde inte prova värre förhållanden hehe...
Mvh//A
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.