Strandholm wrote:Livinloud wrote:HenrikF wrote:Så tycker jag att alla bör sköta sina affärer, men verkar som om jag är rätt unik i sammanhanget
Tur att det finns fler som jag!
Det är så folk ska sköta sina affärer!
En annan åsikt är ju att man sköter sina affärer genom att ha koll på vad man handlar istället föratt komma 2 år efter med synpunkter.
Undra hur många utropstecken man kan få plats med i en tråd där man försöker framstå som objektiv?
När jag köpte motorn så hade jag inget att stoppa ned den i. Jag höll på renovera bilen som motorn skulle ned i.
Ah jag förstår vad du menar! Jag skulle alltså ha monterat den ändå, provkört 40mil för att sedan hitta felet.
Jag valde att renovera klart bilen besikta den, och SEN köra.
Det visste Pizza också. Motorn stod i ett halvår i mitt garage på en pall!
Dessutom är det INTE ett fel som kan ha påverkats om motorn har körts 40 eller 4000mil.
Det är ett monteringsfel, det hade varit kul att ha Ärtans kompetens nu, men han är utomlands!
Vad ska jag då göra?
Svårt att lita på folk men jag litade på Pizzas ord eftersom han var så övertygande om att motorn skulle funka, och jag tror säkert han trodde motorn skulle fungera.
Men nu var inte allt 100% med motorn, och det är vad man gör NÄR det är fel på grejorna som är avgörande.
Det känns ju ruskigt surt att man köper en motor för en ganska hög summa, sen måste man lägga ut ÄNNU mer pengar för att få en motor som ska vara helrenoverad att fungera.