Pimpolainen -En till Bmw e30

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Pimpolainen

Post by Pimpolainen »

Tack! kul att höra. bilen är dock väldigt svårt att fånga på bild, men man ser ju iaf hur den ser ut! 8)

sjukt vad allt det sista nu tar en sjuk tid. trodde aldrig det skulle vara så här tidsödande att bygga en bil. Men det är ju kul när man får fin kritik :)
Mvh PJ
Pimpolainen

Post by Pimpolainen »

folk säger att jag kommer ge upp innan den är färdig. Men seg är man, och gav jag inte upp när den såg ut såhär kommer det nog aldrig bli att man ger upp! :lol:

Image
Mvh PJ
uranium

Post by uranium »

Helt sjukt snyggt och genomarbetat projekt :D

Jag fick lite kalsongsprut nu.
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
daniel-635

Post by daniel-635 »

Kul att se att det händer lite i tråden, och att du inte bara mekar i smyg hemma i garaget :wink:

Det närmar sig :P
Ju mer man lär sig desto lättare är det att förstå att man inget begriper.......

Pysslar med min BMW 635 Bi-Turbo här.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20403
Pimpolainen

Post by Pimpolainen »

tack grabbar! =)
det är fint att smygmeka, men för inspirationens skull är det kul att visa vad man pysslar med. ytterligare lite provåkning. bilen går kalas, bromsar och allt tar fint. men slet ur förarstolen igen för att fixa allt det sista. lacka fronten står näst på tur, snart så!...

Image

Image

Image

Image

Alla bilderna blev lika samma såg jag nu, om det är något speciellt ni vill ha bild på är det bara att skrika till! :)
Ha en trevlig lördagskväll!
Mvh PJ
stensheim

Post by stensheim »

fy f.. så fin den er, skikkelig gjennomført :!:
Pimpolainen

Post by Pimpolainen »

tack! det värmer att höra!

Har kommit in i en svacka nu, min bruksbil blev ordentligt påbackad ikväll så humöret är inte på topp!, men man får väl vara glad att ingen blev skadad!

kört 9000 mil med den och lyckats få enstaka stenskott och något dörruppslag men aldrig bucklat den trots att jag hela tiden gasar fullt ut, och så blir man påbackad av en annan stolle på en parkering! :(

aja behövde bara skriva av mig lite!

Ha en bra kväll!

ps. bjuder på ett halvfärdigt inre :)

Image
Mvh PJ
Pimpolainen

Post by Pimpolainen »

Nu har det hänt lite i tomteverkstan iallafall!

Plåten som fronten kommer vila på är lackad och monterad
Image

Oljetryck och temp är monterat i det nya oljeblocket! Tack Daniel635 för hjälpen! Obs! besiktningsmotor på bild!
Image

hmm!?, har PPF satsat på storslagen reklam som rullar i södra Sverige eller har ni fått konkurens?
Image

Ha en bra kväll!
Mvh PJ
Pimpolainen

Post by Pimpolainen »

Lite dekaltrimmning måste man ha med.
Stort tack till Lars på ACM i Karlskrona för compositeprodukter med fin kvallité och passform även ett ständigt glatt och trevligt bemötande! =)

Image

Image
Last edited by Pimpolainen on 18 Oct 2009, 18:59, edited 1 time in total.
Mvh PJ
alpinabiturbo

Post by alpinabiturbo »

Riktigt schysst e30 du har, vitt är snyggt!
E61 535D m-sport touring
E91 320D touring
E38 740ia
E39 528i
Pimpolainen

Post by Pimpolainen »

Tack så mycket! Jag gillar vit skarpt, men endel säger "Ska du ha den vit!?" :lol:
Mvh PJ
Scrazher

Post by Scrazher »

Pimpolainen wrote:tack grabbar! =)
det är fint att smygmeka, men för inspirationens skull är det kul att visa vad man pysslar med. ytterligare lite provåkning. bilen går kalas, bromsar och allt tar fint. men slet ur förarstolen igen för att fixa allt det sista. lacka fronten står näst på tur, snart så!...

Image

Alla bilderna blev lika samma såg jag nu, om det är något speciellt ni vill ha bild på är det bara att skrika till! :)
Ha en trevlig lördagskväll!

Tokgillar verkligen kvaliteten på ditt bygge!!

Måste bara fråga om du har besiktat med plast-fuelcell och påfyllningen genom luckan så? ( har du kvar orig-tanken under...?)

Funderar själv på fuel-cell, men vill fortsatt kunna besikta bilen (...) och de brukar väl klaga om de är i plast?

//Scrazher
Pimpolainen

Post by Pimpolainen »

Tack!

Jag är rätt kluven till hur jag ska göra med tanken, antingen får jag helt enkelt testa. eller så hänger jag dit tanken under.

men enligt bilprovningens kundtjänst skulle det räcka med att påfyllningen av tanken sker utanför bilen. ähh vi får se :)
Mvh PJ
Pimplaren

Post by Pimplaren »

Polaren har bes sin opel med såndär tank, dock utan den fina påfyllningsanordningen som du har :)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Pimpolainen

Post by Pimpolainen »

Det var ju fräckt, jag vill påstå att de är lite upp till besiktningsmannen.

Men vi får se :)
Mvh PJ
Grefven

Post by Grefven »

Image

de kör lastbilsreklam oxå.
Pimpolainen

Post by Pimpolainen »

de kör lastbilsreklam oxå

Det var som fan!
Hahaha! :lol:
Mvh PJ