Fick dom här siffrorna efter mappning, vad tycker ni?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- BMW_320turbo
- Posts: 297
- Joined: 21 Nov 2005, 18:04
- Location: Mariannelund
Fick dom här siffrorna efter mappning, vad tycker ni?
Fick dom här siffrorna efter mappning, vad tycker ni? Mycket vrid men inte så mycket hk
Motor: M20B25
balanserad Vev
Oljeduschar under kolvarna
BMW E36 M50 135MM stakar
BMW E36 M50 Vanos kolvar
O-ringatblock
Topp: Mirafrästa ventilesäten, bearbetade förbränningsrum och Svetsad av PPF
Original insug
Original kam
25 raders oljekylare
BMW E34 535 kylare
PPF Ställbar BTR
Moddad fuelrail
Bosch 968 gröna spridare 465 cc @ 3,8 bar
2st Bosh 984 pumpar
40l fuel cell
MS&MS
Crane FireBall HI-6 Performance CD Ignition
Crane FireBall PS92 Performance E-Core Coil
MSD 8.5mm Tändkabel
Garret GT3040R 0,63A/R
Tail 38mm wastegate
PPF 50mm dump
ITG luftfilter
ombyggd lastbils IC
Hemknåpat grenrör som är coatat och lindat
3" lindad downpipe
3" Avgassystem med 3" Simons Turbo dämpare
Ska ladda 1,5bar
Drivlina:
original 325 Getrag 260 växellåda
sachs 618 tryckis
4-puckad sinterlammel
325 lamelldiff 3.91 utväxling Diffbussning i delrin
Motor: M20B25
balanserad Vev
Oljeduschar under kolvarna
BMW E36 M50 135MM stakar
BMW E36 M50 Vanos kolvar
O-ringatblock
Topp: Mirafrästa ventilesäten, bearbetade förbränningsrum och Svetsad av PPF
Original insug
Original kam
25 raders oljekylare
BMW E34 535 kylare
PPF Ställbar BTR
Moddad fuelrail
Bosch 968 gröna spridare 465 cc @ 3,8 bar
2st Bosh 984 pumpar
40l fuel cell
MS&MS
Crane FireBall HI-6 Performance CD Ignition
Crane FireBall PS92 Performance E-Core Coil
MSD 8.5mm Tändkabel
Garret GT3040R 0,63A/R
Tail 38mm wastegate
PPF 50mm dump
ITG luftfilter
ombyggd lastbils IC
Hemknåpat grenrör som är coatat och lindat
3" lindad downpipe
3" Avgassystem med 3" Simons Turbo dämpare
Ska ladda 1,5bar
Drivlina:
original 325 Getrag 260 växellåda
sachs 618 tryckis
4-puckad sinterlammel
325 lamelldiff 3.91 utväxling Diffbussning i delrin
Last edited by BMW_320turbo on 15 Sep 2009, 17:13, edited 1 time in total.
Martin Ax
martin_ax@hotmail.com
martin_ax@hotmail.com
- BMW_320turbo
- Posts: 297
- Joined: 21 Nov 2005, 18:04
- Location: Mariannelund
- BMW_320turbo
- Posts: 297
- Joined: 21 Nov 2005, 18:04
- Location: Mariannelund
- BMW_320turbo
- Posts: 297
- Joined: 21 Nov 2005, 18:04
- Location: Mariannelund
Laddar 1.45 och det blev 392 hk / 597 Nm. Här finns en liten film http://www.maxxtuning.se/index.php?id=61&car=09-0036
Sen så laddade vi 1.65bar men då så gav en kolv upp, hade då 407hk / 630Nm men vanos kolvarna kanske inte pallar så mycket vrid
Sen så laddade vi 1.65bar men då så gav en kolv upp, hade då 407hk / 630Nm men vanos kolvarna kanske inte pallar så mycket vrid
Martin Ax
martin_ax@hotmail.com
martin_ax@hotmail.com
Orginal kammen lär ju strypa en del va?
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
- BMW_320turbo
- Posts: 297
- Joined: 21 Nov 2005, 18:04
- Location: Mariannelund
ville ha mycket vrid och en lättkörd motor så det blev det men jag tror nog att det går plocka ut ca 450hk innan det blir för mycke mottryck vid turbon.
Men hur är det med vanos kolvarna, klara dom inte mycket mer än 600nm
Men hur är det med vanos kolvarna, klara dom inte mycket mer än 600nm
Martin Ax
martin_ax@hotmail.com
martin_ax@hotmail.com
"Lånar" tråden lite och postar lite om Tykoo's M50B28.
372hk / 594nm @ ~4400 rpm
Antagligen så var detta felet till varför effektkurvan ser ut som den gör efter 4.400rpm.
Gavlarna rätt uttryckta i bägge ändar, efter denna byttes till enkel rak så vart den mycket piggare också på högre varv, så mappen ändrades lite för mer sås på högre varv.
Frågan är här då, hur pass mycket mer effekt var det då i maskineriet efter bytet?
Såhär slutade sommaren, en stake fick för sig att titta ut.
Låg i motorutrymmet skapligt böjd/vriden, ej av.
Mindre trevlig syn med många fynd.
Såhär såg kolven ut, satt kvar i och gick fint i cylinderloppet...
Såhär efter lite bilder och smått med info, vad tror ni har orsakat detta ras då?
tykoo wrote:Biltyp: BMW 525 e34 -95
Motortyp: M50B28
Modifieringar:
m52 2,8 vev
m52 kolvar
icke vanos stakar
o-rgingat block
i övrigt en orginal m50 vanos
Motorstyrning: Megasquirt v3 med extrakod, orginalspolar
Turbo/Kompressor: kinesturbo, T70
Laddtryck: 1.5 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 372 @ 4400 rpm
Vridmoment: 594 @ 4400 rpm
372hk / 594nm @ ~4400 rpm
Antagligen så var detta felet till varför effektkurvan ser ut som den gör efter 4.400rpm.
Gavlarna rätt uttryckta i bägge ändar, efter denna byttes till enkel rak så vart den mycket piggare också på högre varv, så mappen ändrades lite för mer sås på högre varv.
Frågan är här då, hur pass mycket mer effekt var det då i maskineriet efter bytet?
Såhär slutade sommaren, en stake fick för sig att titta ut.
Låg i motorutrymmet skapligt böjd/vriden, ej av.
Mindre trevlig syn med många fynd.
Såhär såg kolven ut, satt kvar i och gick fint i cylinderloppet...
Såhär efter lite bilder och smått med info, vad tror ni har orsakat detta ras då?
BMW_320turbo wrote:ville ha mycket vrid och en lättkörd motor så det blev det men jag tror nog att det går plocka ut ca 450hk innan det blir för mycke mottryck vid turbon.
Men hur är det med vanos kolvarna, klara dom inte mycket mer än 600nm
Vad ska du med mycket vrid till? Är effekten som driver bilen framåt. Spontant så tycker jag det verkar som turbon är i minsta laget så därför vridet dra iväg
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort