Nisse977 Accelerationstest. M20B27 SC61 E85 osv
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Nisse977 Accelerationstest. M20B27 SC61 E85 osv
Fick lite tid över i helgen så jag kunde ta ut pärlan på en provtur. Denna gång mätte jag lite acc tider 0-200km/h och sen 120-220km/h på femman
Det är ZF och 3,25 diff. 205/50-R16 däck. Toyo R1R
http://www.youtube.com/watch?v=d_eNPMJ7EeE
Jag sög hårt på att få till en bra start, här är mina två första försök i filmen Tappar spaken ur näven på andra testet så växlingen mellan 4an och 5an blir lite längre
Det är ZF och 3,25 diff. 205/50-R16 däck. Toyo R1R
http://www.youtube.com/watch?v=d_eNPMJ7EeE
Jag sög hårt på att få till en bra start, här är mina två första försök i filmen Tappar spaken ur näven på andra testet så växlingen mellan 4an och 5an blir lite längre
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- ^MeTaNoLiC^
- Posts: 158
- Joined: 14 Jun 2009, 10:03
- Location: Vänersborg
Re: Nisse977 Accelerationstest. M20B27 SC61 E85 osv
Nisse977 wrote:120-220km/h på femman
fan vad det bär iväg nästan så att det ser overkligt ut på hastighetsmätaren
Varför snikig M5 när det finns 540?
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
haha fifan va nice =))
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Helvete vad det matar på nu 6 sekunder
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
r.ivars wrote:riktigt coolt klipp med 5an i mätarn seglar duktigt =) resten är orelevant när du inte kör på dragdäck
Egentligen skulle jag mätt tiden 100-200 för de sista 20km/h med gamla motorn är rätt seeeeeeeeega om man uttrycker sig försiktigt.
Mellan 120-200 var det ca 27s med sugisen och nya turbomotorn 5s.
Har läst att man hamnar på ca 4,5s till 0-100 med vanliga däck på en vass E30, men du testade väl skillnaden på din bil med MT-däck och fick nån sekund eller mer kapat med däck avsedda för ändamålet?
Om man nu ska göra en snabb start med nuvarande förutsättningar, ska jag då starta på 2an istället eller vad göra? Inte för det känns så viktigt men ändå kul att veta om jag testar 0-200 igen.
Kul att ni gillar jämförelser
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
däck är första steget mot snabbare avstamp. trots att det kommer spinna på gatan så matar det iväg ganska mycket bättre. dragracedäck är att föredra. men rallycrossdäck av mjukaste sorten har vänner åkt med på gatan och det har blivit ruggig skillnad.
bilar som ritar på 5an har knappt orkat dra loss på 3an.
och man kan åka i 250 med dom däcken och gatbusa för det är riktiga gavlar.
bilar som ritar på 5an har knappt orkat dra loss på 3an.
och man kan åka i 250 med dom däcken och gatbusa för det är riktiga gavlar.
Nisse977 wrote:r.ivars wrote:riktigt coolt klipp med 5an i mätarn seglar duktigt =) resten är orelevant när du inte kör på dragdäck
Egentligen skulle jag mätt tiden 100-200 för de sista 20km/h med gamla motorn är rätt seeeeeeeeega om man uttrycker sig försiktigt.
Mellan 120-200 var det ca 27s med sugisen och nya turbomotorn 5s.
Har läst att man hamnar på ca 4,5s till 0-100 med vanliga däck på en vass E30, men du testade väl skillnaden på din bil med MT-däck och fick nån sekund eller mer kapat med däck avsedda för ändamålet?
Om man nu ska göra en snabb start med nuvarande förutsättningar, ska jag då starta på 2an istället eller vad göra? Inte för det känns så viktigt men ändå kul att veta om jag testar 0-200 igen.
Kul att ni gillar jämförelser
jag startar på 2an med mina m/h så det kan du garanterat göra
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!