RoDe wrote:det går ALDRIG att få invandrare att anpassa sig helt efter den svenska kulturen. man har ju sina egna seder och traditioner också. man anpassar sig mer eller mindre.
Strandholm wrote:Vem ska anpassa sig då? Ska svensken anpassa sig till alla världens olika levnadssätt eller ska alla nyanlända anpassa sig till det redan ettablerade tillvägagångssättet? Utan en anpassning så kommer det självklart att bli "friktion mellan delarna".
alltså förstår du inte att ett folk OAVSETT vilket land man kommer ifrån ALDRIG släpper sina traditioner, seder och levnadssätt helt? är det verkligen så svårt att förstå? som jag sa tidigare så får man anpassa sig mer eller mindre. jag har inte skrivit att svenskarna ska anpassa sig efter invandrare.
RoDe wrote:att säga att ALLA invandrare är kriminella och ställer till det bara är helt fel.
en fråga till Bäckis:
hur kan du som egen företagare, när du driver en så hoppas seriös verksamhet skriva på ditt egets företagsforum dom rasistiska åsikter du har kläckt ur dig? borde inte du för ditt eget bästa, för företagets bästa, utifrån din position bara hålla dina åsikter för dig själv eller skiter du i dom kunder som har invandrarbakgrund?
Strandholm wrote:Får vi inte nog av censur i media?
Hur kan du rättfärdiga ditt egna prat om "ni svenskar" och sedan i nästa mening berätta för bäckis vad han borde göra istället föratt säga sina åsikter om "vandaliserande invandrare"?
Vart tog moralen vägen? Racism goes both ways you know.
Att majoriten av fängelsekunderna i SVERIGE är svenskar bör väll inte ses som något konstigt?
talas det om ni invandrare då tar jag åt mig och då talar jag till er som "ni svenskar".
jag har inte talat om för Bäckis vad han borde göra istället. utan läser du det rätt från början så FRÅGAR jag honom hur han kan skriva sina sikter på sitt eget företagsforum. jag personligen hade ALDRIG gjort nåt sånt, har aldrig sett något liknande och jag tror 90% av folket här inne om dom hade varit egna företagare inte hade skrivit såna åsikter på sitt eget förtags forum. btw. så tror jag nog Bäckis kan svara för sig själv.
självklart är det bra att vara ärlig och uppriktig om sina åsikter, men inte skriva dom på sitt eget företags forum. det tycker jag absolut inte man ska göra.
RoDe wrote:så jävla trött på dessa diskutioner om invandrare. majoriteten av medlemmarna här har rasistiska åsikter, men vågar endast skriva skit på nätet i diskussionsforum och kommer med absolut inget IRL. ställ i er i ett invandrartätt område och ropa ut era åsikter om invandrare istället så får ni er en rolig stund.
Strandholm wrote:Inser du att du låter som killen i Eurocop radio som säger "vågar ni komma till husby?"
Du verkar ju bevisligen ha problem med svenskar så följ ditt egna råd och ställ dig på stureplan och skrik ut dina åsikter.
jag har absoult inga problem med svenskar. har umgåtts mer med svenskar än med invandrare i livet. är född i sverige och väldigt mycket svensk av mig jämfört med MÅNGA invandrare.
hahaha, vågar ni komma till husby? inte det jag menar, feltolkat? det jag menar är att ska man ha rasistiska åsikter så ska man stå för det och inte smyga runt med det. ett ex. någon blir kallad för jävla blatte av en svensk som inte tror att han hört. invandraren går fram till svensken och frågar vad han sagt och som ALLTID så får man svaret: "INGENTING"
Strandholm wrote:Du måste nog läsa tråden igen och inse att du är inte objektiv för fem öre och graspar efter halmstrån. Jag ser då inte att Bäckis skrivit någonstans att "ALLA invandrare är kriminella och ställer till det." Du ser helt enkelt vad du vill se och läser egna meningar mellan raderna. Lär dig skillnaden mellan propaganda och fakta.
jag har inte sagt att Bäckis har skrivit att ALLA invandrare är kriminella och bara ställer till det. JAG som skrev det till ALLA att det var fel att tänka så eftersom det verkade som om alla invandrare dras över en kant.
du är ju diskutionernas besserwisser och forumets egna Mona Sahlin. du kan sitta och diskutera livserfarenhet med en 60årig man och tro att du vet bäst. finns många exempel på det. ge dig. du har inte alltid rätt.
sista inlägget för mig i den här tråden. härifrån kan det bara gå åt ett håll i den här tråden.