diff for 300km/h i e-30
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
- Posts: 19
- Joined: 26 Jan 2009, 19:53
diff for 300km/h i e-30
Hei.
Lurer på om det finnes en diff som passer i en e-30 med en slik utveksling at man kommer over 300km/h med zf gearkasse? Helst med 210 huset da det er dette jeg har på bilen nå, men 188 huset kan også være av interesse. Diffen må selvsagt være med brems.
Kjører nå med en diff fra m535 med 3.25 utveksling og har toppfart på ca. 240km/h med 245/35-17 dekk, og turtallsperre på 7000rpm.
Lurer på om det finnes en diff som passer i en e-30 med en slik utveksling at man kommer over 300km/h med zf gearkasse? Helst med 210 huset da det er dette jeg har på bilen nå, men 188 huset kan også være av interesse. Diffen må selvsagt være med brems.
Kjører nå med en diff fra m535 med 3.25 utveksling og har toppfart på ca. 240km/h med 245/35-17 dekk, og turtallsperre på 7000rpm.
får vell diff med 2,97 utv tror jeg, men kommer nok ikke så mye fortere da, men 240 km/t? den kan jo ikke stemme, jeg har diff fra 520 (4.10) og jeg har 230 km/t på 6500 på 5 gir med 0,82 utv på 5 gir..
Oo-00-oO
83 Mod M535i med M88
78 Mod Escort Mk2 1300
79 Mod Escort Mk2 1600 sport
76 Mod Escort mk2 1600 GL
82 Mod e28 "polizei" edition
89 Mod MB w124 230TE stv
83 Mod M535i med M88
78 Mod Escort Mk2 1300
79 Mod Escort Mk2 1600 sport
76 Mod Escort mk2 1600 GL
82 Mod e28 "polizei" edition
89 Mod MB w124 230TE stv
Vad är utväxlingen på 5'an på en zf-låda?
Kan väl inte stämma att den är nästan 1.0?
Om det är som getrag 260 (runt ~0.80 har jag för mig) och
3.25 i slutväxel så borde du ha ca 300km/h på mätarn vid varvstopp :S
Scrolla ner på denna sida för att kunna räkna fram toppfart med olika utväxlingar:
http://www.autopower.se/tips/default.asp
Kan väl inte stämma att den är nästan 1.0?
Om det är som getrag 260 (runt ~0.80 har jag för mig) och
3.25 i slutväxel så borde du ha ca 300km/h på mätarn vid varvstopp :S
Scrolla ner på denna sida för att kunna räkna fram toppfart med olika utväxlingar:
http://www.autopower.se/tips/default.asp
Henrik Olsen
0704-88 08 27
0704-88 08 27
Titta på en diff från E34 525 diesel. De har 2.65:1. (188-huset)
Toppfart blir nästan 300: Utväxlingstabell
Toppfart blir nästan 300: Utväxlingstabell
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
ZF har 1:1, som 4an på dom gamla Getrag alltså. Min gör ca 290km/h riktig fart med 3.25 i diffen, 0.81 på 6an med 215/40-16.paran0id wrote:Vad är utväxlingen på 5'an på en zf-låda?
Kan väl inte stämma att den är nästan 1.0?
Om det är som getrag 260 (runt ~0.80 har jag för mig) och
3.25 i slutväxel så borde du ha ca 300km/h på mätarn vid varvstopp :S
Scrolla ner på denna sida för att kunna räkna fram toppfart med olika utväxlingar:
http://www.autopower.se/tips/default.asp
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
-
- Posts: 19
- Joined: 26 Jan 2009, 19:53
som sagt. kronhjul och pinjong från 2,93 e34 540 autiomat passar i största huset. jag hade 535 e34 utväxling 3,64 på min touring och bytte till 2,93. jag är 99% säker på att det är "lägsta" utväxlingen som finns till stora huset.
guldutväxling till zf.
och din motor har varvstoppet på 7200rpm.
rpm Ettan Tvåan Trean Fyran Femman
500 3.9 7.1 11.3 15.9 19.8
1000 7.8 14.2 22.5 31.7 39.6
1500 11.7 21.2 33.8 47.6 59.4
2000 15.6 28.3 45 63.4 79.3
2500 19.5 35.4 56.3 79.3 99.1
3000 23.4 42.5 67.6 95.1 118.9
3500 27.3 49.5 78.8 111 138.7
4000 31.1 56.6 90.1 126.8 158.5
4500 35 63.7 101.3 142.7 178.3
5000 38.9 70.8 112.6 158.5 198.2
5500 42.8 77.8 123.8 174.4 218
6000 46.7 84.9 135.1 190.2 237.8
6500 50.6 92 146.4 206.1 257.6
7000 54.5 99.1 157.6 221.9 277.4
7200 56.1 101.9 162.1 228.3 285.3
7500 58.4 106.2 168.9 237.8 297.2
räknat på 235-40-17"
guldutväxling till zf.
och din motor har varvstoppet på 7200rpm.
rpm Ettan Tvåan Trean Fyran Femman
500 3.9 7.1 11.3 15.9 19.8
1000 7.8 14.2 22.5 31.7 39.6
1500 11.7 21.2 33.8 47.6 59.4
2000 15.6 28.3 45 63.4 79.3
2500 19.5 35.4 56.3 79.3 99.1
3000 23.4 42.5 67.6 95.1 118.9
3500 27.3 49.5 78.8 111 138.7
4000 31.1 56.6 90.1 126.8 158.5
4500 35 63.7 101.3 142.7 178.3
5000 38.9 70.8 112.6 158.5 198.2
5500 42.8 77.8 123.8 174.4 218
6000 46.7 84.9 135.1 190.2 237.8
6500 50.6 92 146.4 206.1 257.6
7000 54.5 99.1 157.6 221.9 277.4
7200 56.1 101.9 162.1 228.3 285.3
7500 58.4 106.2 168.9 237.8 297.2
räknat på 235-40-17"
-
- Posts: 19
- Joined: 26 Jan 2009, 19:53
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Du får göra ny växellådsbalk och modda spakstället också.Silverboy wrote:hmm.. har selv 3.07 og M3 5tr., så hjelper ikke mer enn 12km/h ca ved å bytte til 540 stuff... men gud å godt det skulle gjort med en 6trinns...
Passer resten om man bytter fra 3,0 låda til 3,2 låda og kardan til special?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
-
- Posts: 19
- Joined: 26 Jan 2009, 19:53
Den ble mappet om til 98 V-power. Hadde litt liten bensinpumpe så det ble 1,5 bar (440hk/620nm) i dynapack.
Får se om det blir bygget om til e85 i vinter så jeg får ut de siste hestene. Hadde ikke tid til det hvis jeg skulle få kjørt litt i sommer, men motoren virker utmerket slik den nå. Angrer ikke et sekund på det kjøpet.
Får se om det blir bygget om til e85 i vinter så jeg får ut de siste hestene. Hadde ikke tid til det hvis jeg skulle få kjørt litt i sommer, men motoren virker utmerket slik den nå. Angrer ikke et sekund på det kjøpet.