STEG1.
Till en början blir det bara att montera/bygga:
grenrör(kina)
turbo t04e(kopia)
intercooler från någon nyare volvo
ställbar BTR
div avgas och tryckrör
Och se om man kan få det att lira på lågt ladd pga att den inte är kompsänkt än.
Håller inte 205orna måttet så inhandlas det R-däck som monteras på billiga breddade fälgar, vet ej dock hur brett det blir än.
STEG2.
Funkar det hyfsat så ska jag fräsa mig en egen topp packning, ca 3-3,5mm tjock och köpa arp bultar.
Sätta ihop resten igen- testa högre ladd och mer soppa, förmodligen större spridare alltså. Kommer förmodligen kompletteras av ett "turbochip" programmerad för de spridare och laddtryck som jag kör på såklart.
Drivlina kör jag orginal tills det går sönder, sedan köps det starkare grejer varteftersom det rasar.
Det är ungefär så långt jag har "planerat" och tar det lite steg för steg.
Kom gärna med förslag/kritik om vad som är "smartare" eller bara om jag har helt fel i något av det jag skriver/gör. Jag är som sagt ingen expert utan försöker bara använda mitt sunda förnuft och grundläggande motorlära för att få grejjerna att lira.
Lägger upp lite bilder på vad jag hunnit med hittils:
Vart och köpt en gammal 325a

Fått hem grenröret

Fått hem BTR'en

Och fått hem turbon

Testmonterat grenröret.. som jag trodde så får inte turbon plats mot toppen sådär, blir att bygga ca 1dm rör uppåt från grenrör till turbon

Och monterat BTR