svininfluensan......?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Turbo_folke

Post by Turbo_folke »

tony wrote:
bullen! wrote:en person dör och i ett i-land som sverige och allt blir är kaos.

undra om folket i zimbabwe är lika panikslagna. om deras media låter ett dödsfall ta lika stor plats i radio och tidning.

jag tror dock inte på att det är en propaganda för att alla ska ta sprutan. desto färre som gör det desto gladare blir nog staten.

Okej..men va fan ska man spruta in massa okänt i kroppen..?????

vad fan vet jag vad jag får i MIG? eller nån annan... förklara vad sprutan innehåller....!!!!

så trött på all jaävla propaganda...Titta här ?

http://www.youtube.com/watch?v=eNS0Q-ux ... re=related

bara att denna diskution på nån amerikansk kanal får mig att undra..?

vad är sant!!!! vad är falskt!!!
Någon som är rädd för sprutor :wink: :lol:
Nicke Blom

Post by Nicke Blom »

Så dålig som jag vart sissta tiden så blir man orolig...

Feber ena dagen skaplig nästa och hostat i 2veckor nu......

grymt jobbigt och var in och tog prover nu. så få se om det är vanlig influensa? känns som att andas igenom ett sugrör nästan.

så att ta en spruta är nog inte helt fel ändå! jag har vart imot allt sånt tills jag fick detta skiten vad det nu är??
Mvh Nicke Blom
mg

Post by mg »

är man fortfarande ett svin när man e ute på krogen o super om helgerna efter sprutan?
Michael Grönberg
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé
bumper

Post by bumper »

En har dött i Sverige, MEN inte pga svininfluensa utan det var en bidragande faktor...
M-techer

Post by M-techer »

Vad jag fått höra så är inte vaccinet helt ofarligt heller.. Kan ge kusliga bi effekter, turbo lagg t.ex. Dåligt med tryck i kylsystem och massa andra sjuka grejjer..

Nej men allvarligt, vaccinet kan ge väldigt dåliga bi effekter.
Aaah det är rätt stökigt...

0709-854845.
JimmyA

Post by JimmyA »

mg wrote:är man fortfarande ett svin när man e ute på krogen o super om helgerna efter sprutan?
det borde ju nästan ge en frisedel att bete sig hur man vill. kommer nån brutta å säger att man är ett svin är det ju bara hävda motsatsen för man har minnsan vaccinerat sig mot det
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
mg

Post by mg »

det har du fan rätt i!
:lol:
Michael Grönberg
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé
Thörn

Post by Thörn »

Det läskiga är att det mest är yngre personer som fått det och blivigt riktigt dåliga av Svininfluensa.
Tydlign beror det på att äldre ofta haft "asiaten" som härjade för massa år sedan och på såsätt fått något skydd mot den.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
vicco

Post by vicco »

Jag har haft den, jag skulle inte kunna tänka mitt att rekommendera att inte ta sprutan mot. Det var helt sjukt så dålig man mår.

Jag blev smittad i England och där var riktigt många som dött. Minns inte några siffror men en vecka fanns 12 rapporterade döds fall bara den veckan. Det var blandat unga, gamla, sjuka och friska sedan innan
Viktor Andreasson
tykoo

Post by tykoo »

en annan ligger hemma och mår dynga nu. enligt vårdcentralen är det den nya influensan, men dom gör inget om det inte blir värre :?
// Rasmus Wikström

Opel kadett -79 m50b25 turbo
BMW 525 e34 turbo - ihjäl/skrot
BMW 318is e36 - såld
M-techer

Post by M-techer »

tykoo wrote:en annan ligger hemma och mår dynga nu. enligt vårdcentralen är det den nya influensan, men dom gör inget om det inte blir värre :?
Jäklar vilken bred spridning denna sjukdom har :o
Aaah det är rätt stökigt...

0709-854845.
Rikard B

Post by Rikard B »

Nicke Blom wrote:Så dålig som jag vart sissta tiden så blir man orolig...

Feber ena dagen skaplig nästa och hostat i 2veckor nu......

grymt jobbigt och var in och tog prover nu. så få se om det är vanlig influensa? känns som att andas igenom ett sugrör nästan.

så att ta en spruta är nog inte helt fel ändå! jag har vart imot allt sånt tills jag fick detta skiten vad det nu är??
ja men du bor ju i månkarbo har inte ni egen influensa där :lol: :D
Rikard Brodén
072-242 85 00
bmw 525 mpaket 03 såld
328 touring låg :) såld
e30 83 323a busbil såld
e21 låg :)såld
e34 m5
e28 m535 turbo
e30 M3
E9 -71
ramberg

Post by ramberg »

tykoo wrote:en annan ligger hemma och mår dynga nu. enligt vårdcentralen är det den nya influensan, men dom gör inget om det inte blir värre :?
Äh.. vanlig förkylning.. sluta åma dig! :wink:
mcdonaldsmannen

Post by mcdonaldsmannen »

Fågelinfluensan skapade samma hysteri...

Tycker det är snuskigt med sprutor och litar på att min kropp fixar det av sigsjälv om jag skulle bli drabbad.
Strandholm

Post by Strandholm »

mcdonaldsmannen wrote:Fågelinfluensan skapade samma hysteri...

Tycker det är snuskigt med sprutor och litar på att min kropp fixar det av sigsjälv om jag skulle bli drabbad.
jasså? Mig veterligen blev inga svenskar smittade och det var inte klassat som en pandemi av WHO.

Det är ca 2000 bekräftade dödsfall av svininfluensan och det väntas "blomma ut" om en månad cirka. Är vaccinet osäkert? Frågan man kanske bör ställa sig är: Är vaccinet farligare än sjukdomen? Förmodligen inte.
Tycker redan att man märkt en stor ökning av smittade människor den senaste tiden. Även om just du är stark nog att klara smittan så kan du smitta mindre starka personer som kan dö. Så att inte se allvarligt på det hela utan att avfärda det hela som propaganda visar mest på okunskap.

Men skippa ni sprutan, går det illa för er så kan vi ju alltid hänvisa till darwinismen ;)
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
odd

Post by odd »

håller med Strandholm!
E30 M50 Turbo

070-554 85 15
///Peter

Post by ///Peter »

Jag rekommenderar http://www.smittskyddsinstitutet.se/ om man vill ha lite mer nyanserad bild av det hela än vad hysterin i expressen, aftonbladet etc. ger.

Vill man ha dagliga updates om situationen i Europa kan man kolla här http://www.ecdc.europa.eu/en/healthtopi ... break.aspx

Tycker definitivt man ska vaccinet. Om inte annat för att minska smittspridning i Sverige. Dock inte om du är ägg-allergiker då vaccinet är rekombinant producerat från ägg.

/Peter, PhD Medicin.
Peter AK
Tokyo / Stockholm

Image

Special thx to Mr J and Micke B

Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s
Post Reply