Vad jag fått höra så är inte vaccinet helt ofarligt heller.. Kan ge kusliga bi effekter, turbo lagg t.ex. Dåligt med tryck i kylsystem och massa andra sjuka grejjer..
Nej men allvarligt, vaccinet kan ge väldigt dåliga bi effekter.
mg wrote:är man fortfarande ett svin när man e ute på krogen o super om helgerna efter sprutan?
det borde ju nästan ge en frisedel att bete sig hur man vill. kommer nån brutta å säger att man är ett svin är det ju bara hävda motsatsen för man har minnsan vaccinerat sig mot det
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
Det läskiga är att det mest är yngre personer som fått det och blivigt riktigt dåliga av Svininfluensa.
Tydlign beror det på att äldre ofta haft "asiaten" som härjade för massa år sedan och på såsätt fått något skydd mot den.
Jag har haft den, jag skulle inte kunna tänka mitt att rekommendera att inte ta sprutan mot. Det var helt sjukt så dålig man mår.
Jag blev smittad i England och där var riktigt många som dött. Minns inte några siffror men en vecka fanns 12 rapporterade döds fall bara den veckan. Det var blandat unga, gamla, sjuka och friska sedan innan
mcdonaldsmannen wrote:Fågelinfluensan skapade samma hysteri...
Tycker det är snuskigt med sprutor och litar på att min kropp fixar det av sigsjälv om jag skulle bli drabbad.
jasså? Mig veterligen blev inga svenskar smittade och det var inte klassat som en pandemi av WHO.
Det är ca 2000 bekräftade dödsfall av svininfluensan och det väntas "blomma ut" om en månad cirka. Är vaccinet osäkert? Frågan man kanske bör ställa sig är: Är vaccinet farligare än sjukdomen? Förmodligen inte.
Tycker redan att man märkt en stor ökning av smittade människor den senaste tiden. Även om just du är stark nog att klara smittan så kan du smitta mindre starka personer som kan dö. Så att inte se allvarligt på det hela utan att avfärda det hela som propaganda visar mest på okunskap.
Men skippa ni sprutan, går det illa för er så kan vi ju alltid hänvisa till darwinismen
Jag rekommenderar http://www.smittskyddsinstitutet.se/ om man vill ha lite mer nyanserad bild av det hela än vad hysterin i expressen, aftonbladet etc. ger.
Tycker definitivt man ska vaccinet. Om inte annat för att minska smittspridning i Sverige. Dock inte om du är ägg-allergiker då vaccinet är rekombinant producerat från ägg.