Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
flp
Posts: 919 Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå
Post
by flp » 12 Jun 2006, 09:55
okay. jag hade tänkt köra original kolvar. har hört om folk som bara bultat dit det, men man vill ju vara säker
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
E21_Rille
Posts: 309 Joined: 20 Nov 2005, 15:37
Location: E-Tuna
Post
by E21_Rille » 12 Jun 2006, 11:25
flp wrote: okay. jag hade tänkt köra original kolvar. har hört om folk som bara bultat dit det, men man vill ju vara säker
MVH Micke
finns 2 olika kolvar på kat modellen vad jag har sett. den ena är plan i botten och den andra är "urgröpt" efter veven.. kan ta foto på dom när
jag åker t garaget om du vill se..
mvh /// Rille
flp
Posts: 919 Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå
Post
by flp » 12 Jun 2006, 12:51
okay, det vore trevligt.
är det bara den me urtagning för veven som går att använda utan modifikationer?
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
E21_Rille
Posts: 309 Joined: 20 Nov 2005, 15:37
Location: E-Tuna
Post
by E21_Rille » 13 Jun 2006, 13:24
flp wrote: okay, det vore trevligt.
är det bara den me urtagning för veven som går att använda utan modifikationer?
MVH Micke
fixar det ikväll.. vet faktiskt inte hur det passar...
mvh ///Rille
E21_Rille
Posts: 309 Joined: 20 Nov 2005, 15:37
Location: E-Tuna
Post
by E21_Rille » 13 Jun 2006, 19:18
så här ser dom olika ut... båda kommer från "kat" motorer och kolvtopparna är identiska..
den med urtag för veven måste ju passa ihop med dieselveven ?
mvh
flp
Posts: 919 Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå
Post
by flp » 13 Jun 2006, 19:58
får se vilken jag har. man får väl sticka av botten av kolven lite om inte annat.
tack för bilderna.
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
Strandholm
Posts: 3515 Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:
Post
by Strandholm » 13 Jun 2006, 20:06
Jag e fan inte 100 på vilka kolvar som sitter i mitt block :S
men värmdö motorteknik kapade dom lite iaf föratt dom skulle gå fritt.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
flp
Posts: 919 Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå
Post
by flp » 13 Jun 2006, 20:13
okay. får kolla då ja får veven.
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
E21_Rille
Posts: 309 Joined: 20 Nov 2005, 15:37
Location: E-Tuna
Post
by E21_Rille » 13 Jun 2006, 20:24
jag har gått och lurat lite på de där, och jag kom på att jag har provmonterat kolvarna med "urgröpningen" på min motor innan jag stoppade i m50 kolvarna. så det ska funka..
mvh ///Rille
ps om nån "måste" ha så är det 2 komletta uppsättningar jag har ligger..
Trond.S
Posts: 8 Joined: 31 Jan 2006, 01:39
Post
by Trond.S » 17 Aug 2006, 19:31
Hei
Har det skjedd noe mer med bilen?
Hilsen Trond
spaps
Posts: 84 Joined: 20 Nov 2005, 20:43
Location: Markaryd
Post
by spaps » 22 Aug 2006, 14:29
EN helt underbar bil.
har en e21 på gång med turbo i
blir ju mer sugen nu när jag ser ditt bygge
keep up the good work