har provat både nya lytor och starkare lampa men bra blir det då fasen inte. det är ganska bra halvljus i en volvo 940. men det hade sett lite dumt ut med dom lyktorna på en e30=)
följdfråga:
ni som provat xenon. blir det bra med originalglasen som sitter på en e30?
bullen! wrote:har provat både nya lytor och starkare lampa men bra blir det då fasen inte. det är ganska bra halvljus i en volvo 940. men det hade sett lite dumt ut med dom lyktorna på en e30=)
följdfråga:
ni som provat xenon. blir det bra med originalglasen som sitter på en e30?
Ja....jag har också åkt 940 de senaste vintrarna. Lite bortskämd blir man..
Jag kan rekommendera Xenonkungens kit på 4300k 35w.
Det kör jag med på min Touring, har även 4300k 35w på helljus och det blir helt makalöst bra.
Inte så svårt att mecka dit.
Om kunskaperna om el tryter så inskaffa en god vän med dessa kunskaper.
Kan LÄTT säga att det var den bästa investeringen till den bilen förra året.
Skall du besiktiga bilen kan man inte åka in med detta eftersom det inte är godkänt.
Xenon skall ha gyrofunktion osv.
Då skaffar du ett par original lampfästen (Man måste slakta dom gamla) och har i reserv när det blir dags att besiktiga.
Då får du ett urinprov i halvljusen igen.
4300k sitter som standard på t.ex Volvo. Det matchar dagsljus bäst. 6000k ska tydligen vara lite bättre vid mörker. 8000k är till för japanerna med stor bas på elmia. Jag kör 6000K från xenonkungen och är supernöjd! som dag och natt jämfört med orginal som en skrev.. Hur lätt som helst att koppla in, du använder orginalströmmen till lampan med kontakten. det enda du behöver göra är att skarva i själva sockeln. Strömmen går alltså in till sockeln via orginalkontakten > där är xenon påskarvat som sedan går ut till ballastern som du placerat nånstans i motorrummet. > sen går även sladdar in till lampan. så skarva i sockeln, borra hål i locket över lampan och sätt dit xenonsladden som har en gummitätning. jag är sjukt opedagogisk, hoppas du förstår..
Antingen är det ett kontaktstycke eller två kabelskor som man kopplar in på originalkontakten som sitter bakom lampan, sen är man typ klar jaja, man måste klicka ihop xenonlampan med ballasten också
Gör man en oseriös installation klarar man det på under 5 minuter för båda lamporna, så det är inte så avancerat