Klang heter jag och jobbar som tekniker pa Volvo Bussar, med framfor allt Biogasmotorer men aven Hybriddrivlinor etc.
Eftersom jag under min hogskoletid blev dieselsjuk sa maste man se hur langt man kan ta en M21 motor innan shit goes boom.
Vad som ar gjort hitills:
Honing 6 cyl
Linetouch
Toppdeckad
Uppmatning Vevaxel
Helrenov. Vevstakar
Viktkontroll kolvar
Viktjust stakar
Putsad Vevaxel
Helbalaserad vevparti
Customfrasning O-ringspar med pinnfras (aka. kosta satan)
Turbo blir en HX40, for det lag en sadan pa hyllan.
Dieselpump: Dieslemekens varsta han kan hitta pa ur en VE pump

Spridare: Custom trimspridare alt gnistrade org. av dieselmeken
Topplock: Kommer senare
Kompression 20:1 (original 22:1)
Malet ar att ladda pa tills turbon bottnar, kopa storre turbo, bottna den, kopa ny igen, tills det ar ett stort hal i blocket eller packningen skickad, da far jag backa lite pa laddtrycket. = Fardig

Motorn kommer aven att vara linjart "mappad" med Aquamist for EGT.
Siktar pa att vara klar nagon gang under vinter, och kora med motor i en E28 till Gatebil Mantorp 2010.
Oringat block


Malat block

Stakar+kolvar

Narbild

Reservmotor (when shit goes boom)

Vevaxel

Turbo

Lite reservdelar


Dieselpump

Hoppas detta intresserar nagon iaf

Mvh
Klang