Kylaren sitter dår den sitter på 323:an.Den är ju ngt framflyttad jämfört med dom fyrcylindriga däremot så får jag inte plats med original kylfläkt & fördelaren tar nästan i kylaren...E21_Rille wrote:då är kylare framflyttad en rätt bra bit eller ? tycker det är trångt med min lilla m20 =)jockebms wrote:Jag har inte bankat ngt alls,har tom kvar all ljudisolering på torpedväggen.E21_Rille wrote: tackhar fundrat på att lyfta i en 745iA motor i min med men jag gav upp när en jäkel snuva mig på motorn jag skulle köpa..
så det får bli en m20 iställetär det mycket inbankat i torpedväggen på din förresten ?
Bmw e21 b27 Turbo [film]
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
E21 M30 turbo
har hänt lite sen förra uppdateringen 
nu är den igång och den rör på sig rätt bra
första provturen började nästan underredsmassan i skärmen brinna och tändkabelshållaren i plast smälte totalt... vinkelslipen åkte fram och hål i huven blev det
ena lyset fick flytta på sig oxå. blev inte alls lika varmt längre..
första provturen stack laddtrycksmäteren iväg mot 1,2-1,3 bar innan jag släppte.. inga hörbara spikningar
efter lite kapande på wastegate fjädern ligger laddet på ca 0,7-0,8 och allt verkar lira bra.. den svart-ryker när man drar på och det borde ju vara ett tecken på att den inte går snålt??
undrar vad effekten kan ligga på ? borde ju vara nära 300hk
tryckplattan från ppf är ju helt kanon ! fränt att dra iväg med hjulspinn
på 4:an
nu är den nytvättad också så här kommer ett par bilder. ska försöka fixa lite film oxå..
mvh ///Rille





nu är den igång och den rör på sig rätt bra


ena lyset fick flytta på sig oxå. blev inte alls lika varmt längre..
första provturen stack laddtrycksmäteren iväg mot 1,2-1,3 bar innan jag släppte.. inga hörbara spikningar
efter lite kapande på wastegate fjädern ligger laddet på ca 0,7-0,8 och allt verkar lira bra.. den svart-ryker när man drar på och det borde ju vara ett tecken på att den inte går snålt??
undrar vad effekten kan ligga på ? borde ju vara nära 300hk
tryckplattan från ppf är ju helt kanon ! fränt att dra iväg med hjulspinn
på 4:an

nu är den nytvättad också så här kommer ett par bilder. ska försöka fixa lite film oxå..
mvh ///Rille




tack ! det är vanlig bil lack med klarlack över. bmw stålgrå heter färgen. det blev lite över efter lacken på e12:an så jag tänkte testa och ser hurPitbull wrote:E21_Rille wrote:nu börjar motorn bli klar![]()
Fint bygge, =)
Vad är det för lack du har på insuget och ventilkåpan?
Mvh Mattias
det håller. än så länge har det funkat bra

mvh ///Rille
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Dra åt helv.... Den verkar ju gå snuskigt bra.. Låg utväxling?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
- 7erRennsport
- Posts: 15
- Joined: 28 Feb 2006, 14:03
- Location: Eskilstuna
- Contact: