E34 540 -93 (09-09-26) gammal nivåreglering borta..
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Christian.N
- Posts: 2834
- Joined: 15 Apr 2008, 21:38
- Location: Enköping
Det jag gjorde var och ta bort sista lljuddämparen och satte dit en slutburk med "ljuddämpare" Tycker den låter perfekt. Ger jag på så hörs det vilken motor som sitter i och fiskör jag så låter den inget alls..
Här finns några filmer där man hör lite iaf..
http://www.garaget.org/Christian_N/video
Mvh
Här finns några filmer där man hör lite iaf..
http://www.garaget.org/Christian_N/video
Mvh
Enköping, 073-3104393
- Spiidfriik
- Posts: 561
- Joined: 29 Nov 2005, 20:20
- Location: Piteå
- Contact:
För att få "riktigt" V8 ljud måste man separera cylinderbankarna hela vägen, alltså dubbelsystem. Det är min erfarenhet iaf.
Ang. kontroll av oljepumpbultarna, kan man återanvända trågpackningen eller bör man köpa ny?
Ang. kontroll av oljepumpbultarna, kan man återanvända trågpackningen eller bör man köpa ny?
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
- ^MeTaNoLiC^
- Posts: 158
- Joined: 14 Jun 2009, 10:03
- Location: Vänersborg
provstartade bilen i slutet av dag 1 och då slutade systemet direkt efter främre ljuddämparna..Spiidfriik wrote:För att få "riktigt" V8 ljud måste man separera cylinderbankarna hela vägen, alltså dubbelsystem. Det är min erfarenhet iaf.
Ang. kontroll av oljepumpbultarna, kan man återanvända trågpackningen eller bör man köpa ny?
även då var det ett jävla vrålande bara

denna låter gôtt:
http://www.youtube.com/watch?v=a5aNW1_PJMw
vågar man chansa kan man nog återanvända den gamla packningen.. det är inte en normal packning (dvs. tjockt papper eller liknande) utan en stålpackning med en liten gummiläpp på..
en ny packning kostar 280 eller 290kr på bmw..
sweetZwofurti wrote:kul tråd

Varför snikig M5 när det finns 540?
ska ja var ärlig så låter den där fjantigt motför vad mitt system låter.. o då har jag byggt ett eget från extractorn o bak.. dock utan kissekatt just nu... sen bara en 3" dämpare längst bak....^MeTaNoLiC^ wrote: provstartade bilen i slutet av dag 1 och då slutade systemet direkt efter främre ljuddämparna..
även då var det ett jävla vrålande bara![]()
denna låter gôtt:
http://www.youtube.com/watch?v=a5aNW1_PJMw
- Rallyfinnen
- Posts: 265
- Joined: 07 Jul 2007, 09:16
- Location: Sollebrunn
Beställ hjullager dämpare (och allt annat) från tyskland, sök på ebay.de för piratdelar, och för originaldelar kan jag rekommendera genuine-parts.de
Angående avgassystem så tror jag du behöver en slutdämpare, ser ingen på bilderna..?
Blir ofta jobbiga resonanser med långt rör utan slutdämpare.
Risken är att du kommer att bränna ur dämparna som sitter precis efter kattarna också, det blir jävligt varma avgaser där när du står på lite..
Angående avgassystem så tror jag du behöver en slutdämpare, ser ingen på bilderna..?
Blir ofta jobbiga resonanser med långt rör utan slutdämpare.
Risken är att du kommer att bränna ur dämparna som sitter precis efter kattarna också, det blir jävligt varma avgaser där när du står på lite..
- ^MeTaNoLiC^
- Posts: 158
- Joined: 14 Jun 2009, 10:03
- Location: Vänersborg
- ^MeTaNoLiC^
- Posts: 158
- Joined: 14 Jun 2009, 10:03
- Location: Vänersborg
film på det nya avgassystemet..
http://www.youtube.com/watch?v=xxNLGDHDs1g
det gamla om man vill försöka jämföra..
http://www.youtube.com/watch?v=yTEr4tJu2EA
har börjat modda en stor ljuddämpare som ska få ta plats längst bak istället för den dyra rostfria rackaren..
kanske får den dyra agera främre ljuddämparen sen.. får se hur det blir med stor bakre ljuddämpare först..
tycker att motorn effektiva register har breddats åt både hållen med dom nya kattarna och allt..
därför avskriver jag helt ovetenskapligt originalkattarna som värdelösa bojsänken (tunga som fan är dom)..
http://www.youtube.com/watch?v=xxNLGDHDs1g
det gamla om man vill försöka jämföra..
http://www.youtube.com/watch?v=yTEr4tJu2EA
har börjat modda en stor ljuddämpare som ska få ta plats längst bak istället för den dyra rostfria rackaren..
kanske får den dyra agera främre ljuddämparen sen.. får se hur det blir med stor bakre ljuddämpare först..
tycker att motorn effektiva register har breddats åt både hållen med dom nya kattarna och allt..
därför avskriver jag helt ovetenskapligt originalkattarna som värdelösa bojsänken (tunga som fan är dom)..
Varför snikig M5 när det finns 540?
- ^MeTaNoLiC^
- Posts: 158
- Joined: 14 Jun 2009, 10:03
- Location: Vänersborg
- ^MeTaNoLiC^
- Posts: 158
- Joined: 14 Jun 2009, 10:03
- Location: Vänersborg
- Spiidfriik
- Posts: 561
- Joined: 29 Nov 2005, 20:20
- Location: Piteå
- Contact:
- ^MeTaNoLiC^
- Posts: 158
- Joined: 14 Jun 2009, 10:03
- Location: Vänersborg
- ^MeTaNoLiC^
- Posts: 158
- Joined: 14 Jun 2009, 10:03
- Location: Vänersborg
elektronik som drar upp rutorna automatiskt när man låser bilen + aerodynamikspeglar..

det första man gör när man köper något är att plocka isär för modifiering..

hade aldrig köpt sådana speglar om det inte fanns original på E34'orna.. vill behålla factorylooken och det finns i nuläget inget bättre alternativ..
angående kommande modifieringar så ska det moddas så att dom ser ut som äkta vara och inte några 199-kronors kopior..
delar för att få belysning i växelväljaren (avsett för usa-marknaden) + stödlager och en packning till kardanen..


det första man gör när man köper något är att plocka isär för modifiering..

hade aldrig köpt sådana speglar om det inte fanns original på E34'orna.. vill behålla factorylooken och det finns i nuläget inget bättre alternativ..
angående kommande modifieringar så ska det moddas så att dom ser ut som äkta vara och inte några 199-kronors kopior..
delar för att få belysning i växelväljaren (avsett för usa-marknaden) + stödlager och en packning till kardanen..

Varför snikig M5 när det finns 540?
- ^MeTaNoLiC^
- Posts: 158
- Joined: 14 Jun 2009, 10:03
- Location: Vänersborg
före.. trasiga fästflärpar på ramen, utslitna obelysta symboler, trasig "rullgardin", defekt lägesomkopplare..

efter.. helt och fint.. belyst.. nyrenoverad lägesomkopplare så nu funkar det systemet problemfritt oxå

i mörker.. tyvärr är det inte konstruerat så att pricken följer spaken.. lampan sitter högst upp och sedan är det ströljus i resten..

får kika på om det går att modda på något vis så att rätt prick är belyst hela tiden..

efter.. helt och fint.. belyst.. nyrenoverad lägesomkopplare så nu funkar det systemet problemfritt oxå


i mörker.. tyvärr är det inte konstruerat så att pricken följer spaken.. lampan sitter högst upp och sedan är det ströljus i resten..

får kika på om det går att modda på något vis så att rätt prick är belyst hela tiden..
Varför snikig M5 när det finns 540?
- ^MeTaNoLiC^
- Posts: 158
- Joined: 14 Jun 2009, 10:03
- Location: Vänersborg
- ^MeTaNoLiC^
- Posts: 158
- Joined: 14 Jun 2009, 10:03
- Location: Vänersborg
xenonkonverterad strålkastarkåpa..

ballaster på plats.. trångt som fan på vänstersidan..


vitt och fint
4300k givetvis.. vill inte ha töntigt blått 6000k..

vitt vs. pissgult..

bonusbild på ett rådjur som stod och beundrade bilen en lång stund innan det skuttade iväg..


ballaster på plats.. trångt som fan på vänstersidan..


vitt och fint


vitt vs. pissgult..

bonusbild på ett rådjur som stod och beundrade bilen en lång stund innan det skuttade iväg..

Varför snikig M5 när det finns 540?