Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
kerish
Posts: 107 Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad
Post
by kerish » 07 Jun 2006, 20:43
Bäckis wrote: Du kan gott ha tung utväxling. Finns ju även mer effekt att hämta ur maskinen om den känns trött.
Spinna på trean är något att impa på fjortisar med, medans vi gubbar föredrar fäste
Hehe...
Det har du iof rätt i...
RayM3
Posts: 7 Joined: 04 Apr 2006, 16:16
Location: Norge
Post
by RayM3 » 07 Jun 2006, 21:15
Ah.. det är den bilen.. Den går i Strömstad va? Har sett den der ett par gånger. Kommer själv från Halden.
Grattis til en snabb E30 M3!
kerish
Posts: 107 Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad
Post
by kerish » 07 Jun 2006, 21:29
RayM3 wrote: Ah.. det är den bilen.. Den går i Strömstad va? Har sett den der ett par gånger. Kommer själv från Halden.
Grattis til en snabb E30 M3!
Stämmer bra det...
Tack ska du ha...
bjørnm3
Posts: 153 Joined: 28 Dec 2005, 22:49
Post
by bjørnm3 » 25 Jun 2006, 11:50
Har de sjed noe her da? skifta gearkasse?er de 3" rør som er brukt som insug?
E30 M3.
kerish
Posts: 107 Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad
Post
by kerish » 25 Jun 2006, 17:44
bjørnm3 wrote: Har de sjed noe her da? skifta gearkasse?
Är planerat ett ryck till helgen, har inte blivit gjort så mycket denna helg pga för mycket alkohol...
bjørnm3
Posts: 153 Joined: 28 Dec 2005, 22:49
Post
by bjørnm3 » 14 Jul 2006, 23:47
Har du ikkje gjort noe enda?Er litt interisert i insuget dit,er trettene inne i insuget ditt sjert vekk?
Har du benka den enda?
E30 M3.
kerish
Posts: 107 Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad
Post
by kerish » 15 Jul 2006, 09:23
bjørnm3 wrote: Har du ikkje gjort noe enda?Er litt interisert i insuget dit,er trettene inne i insuget ditt sjert vekk? Har du benka den enda?
Lådan sitter på plats med förlängd kardan och spakställ.
Läckaget mellan turbo och grenrör är tätat och motorkuddarna är utbytta.
Skall strax ut till bilen idag igen och förhoppningsvis bara fylla på vatten och kolla över allt igen, sen blir det en tur...
Bänkning hoppas jag kunna ta på PPF dyno day när det nu blir...
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 15 Jul 2006, 09:47
Go for it!
kerish
Posts: 107 Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad
Post
by kerish » 15 Jul 2006, 14:15
It's alive again...
Fungerar mycket bra med stumma kuddar, vibrationerna var inte farliga alls...
Men nu behöver jag 1,3 bars mappen av Bäckis eller Ärtan...
Øystein E30 M3
Posts: 1 Joined: 27 Jul 2006, 18:16
Location: Bergen
Post
by Øystein E30 M3 » 27 Jul 2006, 18:23
Hva koster det å få bygget denne bilen,ca? Kunne tenkt meg å fått noen til å bygge turbo på min E30 M3! Men det må nå koste en del
Helt rå bil vertfall
Håper på svar..
kerish
Posts: 107 Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad
Post
by kerish » 28 Jul 2006, 02:09
Kan bara säga att det kostade ett par kronor...
M3JONAS
Posts: 2783 Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm
Post
by M3JONAS » 28 Jul 2006, 14:38
Har det blivit någon bromsning eller har du kört raktfram nånting?
Funderar på hur bra min bil kan gå om man ersätter kompressorn med en avgasfläkt istället
SoreuQ
Posts: 655 Joined: 20 Nov 2005, 20:28
Location: Kalmar
Contact:
Post
by SoreuQ » 28 Jul 2006, 15:26
kerish
Posts: 107 Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad
Post
by kerish » 28 Jul 2006, 15:44
Det gjorde jag.
Men det gick inge bra, blev 13,17@189 som bäst, hade nog gått lite bättre med riktiga däck
M3JONAS
Posts: 2783 Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm
Post
by M3JONAS » 28 Jul 2006, 16:19
189km/h, kan det innebära att det är strax över 400hk i maskinen?
kerish
Posts: 107 Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad
Post
by kerish » 28 Jul 2006, 18:02
Kan väl hoppas iaf...
Får se på den tänkta dyno day hos VM när det nu kan bli...
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 29 Jul 2006, 17:39
189 är ju mer än OK om du körde på det vanliga trycket? Tiden är ju en annan femma, men den handlar mer om förare och fäste