BMW E30 | 325 TURBO - 11.00sek / 208km/t

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

DelJoJJo

Post by DelJoJJo »

Image
Jo, snabbfäste. Hävda nu inte att det är att härma limmet då jag har haft dom liggandes LÄNGE för att montera fronten. Då skruvarna under inte gick att he dit eftersom att fronten var "mongo" guten och för liten för hela bilen. TACK ECKE.

Det var nog allt för ikväll. Vi kablade även lite eldade kablar men nu behöver jag Mattias hjälp för att fortsätta, och den anländer på Lördag.[/quote]

även om de e härm så har limmet också härmat.. har för mig räser m5an från norge hade såna före honom va? ;)
You're a sexbomb love machine, 69 shots o'gasoline
peppe
Moderator

Post by peppe »

Ja, men jag var först okej? :) hähä.

Näe, lite farligt att åka omkring med fronten obultad och det där är väll en vettig lösning då denna go kart inte kommer upp på trailern utan att ta bort fronten samt lyfta i skärmarna ( då man backar upp vet ej om det går att köra upp )
Brox

Post by Brox »

Var kan man få tag på såna snabbfästen för en vettig slant?
Kristian Brozinic

________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Nicke Nyman

Post by Nicke Nyman »

Brox wrote:Var kan man få tag på såna snabbfästen för en vettig slant?
Skulle tro att MECA eller Mekonomen har... Vi har Autoparts här i stan som har de där! 99kr tror ja dom kostar...
Image
Zwofurti

Post by Zwofurti »

hur fan sväljer man fel ? :lol:
Nicke Nyman

Post by Nicke Nyman »

Zwofurti wrote:hur fan sväljer man fel ? :lol:
Har du aldrig gjort de?? :roll:
Image
Zwofurti

Post by Zwofurti »

Nicke Nyman wrote:
Har du aldrig gjort de?? :roll:
nä jag kan nog bara svälja på ett sätt:) hehe
peppe
Moderator

Post by peppe »

Ja, man ser till så man får ned lite socker dricka i luftstrupen. Svårare än så är det inte. Du lär dig med tiden.
Zwofurti

Post by Zwofurti »

jaha det är det ni menar:) haha...

Krya på dig :lol:
peppe
Moderator

Post by peppe »

Jag ska göra ett försök till att summera kvällen som varit.

Dagen började med jobb, vi grävmaskinister får inte ledigt för vi har en bottnia bana att bygga.

Efter jobbet så var det middag i vanlig ordning. Sedan åkte: Nicke, Jag & Micke för att hämta Mattias i sävar.

Det är nämligen uppstarts dag idag! Glada i hågen åkte vi upp till Sävar.

Mattias hade just avslutat sin middag och informerade oss om att han behövde några minuter för att dunka ihop boxarna.

Nickes box blev det general haveri på så den har rest runt landen och fått ny processor sedan ny mjukvara av Mattias.

Min box har fått en översyn då vi hade strulande tändsteg, shift-cut, launch controll och sedan power flyback till spridarna.

Som barn på julafton studerade vi Mattias medans han jobbade med boxarna. Nickes box tog 5 minuter att montera, min box 40 minuter. Tändstegen spretade åt alla håll och var svåra att få dit dom skulle samt att dom inte skulle jorda på varandra.

Efter det så åker vi ut till Holmsund / Skärgården.

Vi börjar hos Nicke.

Efter att Erik som nu var med i leken lött ihop en tändkabel som kastat in handuken och vi tankat så var det dags.

Alla gammla settings låg kvar och det såg ljust ut. Det börjar med att det läker (Norrländska) från bensin filtret. Problemet löses i ilska av Nicke med hjälp av en dunk, hehe.

Dags att vrida på nyckeln, jag som vanligt fick ansvaret för strobben, Nicke vid nyckeln och Mattias vid datorn. Erik körde på sitt vanliga: Att chefa och hyta om det brinner, samt lufta. Ptja, man kan säga att Erik löser allt.

MEN, ingen trigger signal? Dejavu från förra året? Boxen hade ju fått en översyn, rest runt Svea Rike. Är triggern trasig IGEN?

Nicke hade en trigger till övers, prövar med den. Dött, Mattias börjar då mäta och testa och "vi" konstaterar att det måste vara fel på trigger kretsen i boxen. Ingen som kollat upp det under vintern samt servicen?

Då begär Nicke en beställning av ett kärnvapen samt beordrar oss att åka ut till min bil.

Sagt och gjort det gör vi.

På platts var det rätt mycket ogjort. Oljebyte, kylare var inte på platts, tryckrör, lite små kablage e.t.c.

Men det flöt på, trotts att man snubblade över folk i garaget, eller en löst liggande mutter maskin.

Oljetryck byggdes och det såg lovande ut. Dags att strobba alla tändkablar och se så det står rätt till. Allt ser rätt ut.

Kanske dags att sparka igång gammla rovan då? Ja, efter lite gnekande på nyckeln så börjar hon hosta. Feta på lite soppa och lite knappning av Mattias och så går hon.

4cyl DEJAVU IGEN?!?!?!? I detta garaget också. Vi kollar lite läkage och sniffar lite avgaser innan vi stänger av för att fundera.

Varför? Vi testar kabla om och testa ett av reserv drivstegen, samma problem fast nu nyser hon.

Fram med strobben igen och strobba, två tändkablar ger nada samt cyl3 ger gnista hela tiden, som en kulspruta.

Mattias drar slutsattsen att det är dom jävla tändstegen som mest troligt jordar på varandra och ställer till med problem.

Mattias tog med sig båda boxarna till Sävar igen och ska försöka lösa problemet. Jag hoppas att det är så enkelt att se till så att tändstegen inte kan röra vidvarandra.

Kvällen avslutas med en 8-bilars stege x2. En helt okej kväll, framsteg med tanke på att för 3 dagar sedan hade jag inte ens en elhärva.

Imorgon blir det nya tag och jag hoppas på laddtryck. Kvällens possitiva var väll att vi fick bekräftat att med power flyback så gick motor betydligt snällare. Till och med på 4cyl och grovmappning.

Jag börjar se ljuset i tunneln, men Piteå? Osäkert.
worre

Post by worre »

din stackare är fan it kul när de jävlas hoppas ändå på att se dig i pite på lördag.. går själv och sparkar i gruset och väntar på trigger givaren...
tokig dåre från urskogen
+46730205517
WWW.Nontraction-racing.com
flp

Post by flp »

bra att du fått sniffa avgaser iaf :) jag fick fel tryckplatta idag .. den jag fick var till en toyota corolla :? så vi börnade iväg till kalix och lämnade tillbaka den och snodde en 618 :) så imorn blir det kopplingsbyte för min del. :)

lycka till imorn

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Peppe du har tur du som har en bottnia bana o bygga, själv i gävle är dte tvär dött med jobb. :(

O utan jobb går dte inte så bra o bygga bialr :( .

Men det låter bra att du börjar o få lite snurr på bilen nu.
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
peppe
Moderator

Post by peppe »

Hejsan grabbar!

Mattias tänkar lampa har lyst på morgonen och har jag sovit ut.

Gissar jag rätt nu då kastar han bort två tändsteg från boxen som visade konstiga mätvärden, sedan ersätter han dem. Efter det kommer han försöka se till så att stegen inte kan jorda varandra.

Jag är övertygad att hon kommer gå på 6cyl ikväll innan vi ger upp, samt att jag hinner köra. Lågt ladd, mappa ap-ladd på Torsdag då bilen fått rulla, efterdra topp, ventilspel :)

Stay tuned. :P
peppe
Moderator

Post by peppe »

Hej!

Kan börja med att medela att det inte blir någon körning i Piteå.

Mattias jobbade igår natt samt i dag förmiddag med att isolera tändstegen i VEMS boxen ifrån varandra. Varför? Därför att dom var dit lödda på så sätt att dom kunde ta i varandra och ställa till med problem.

Det är inte Mattias som har lött dit dom, han är bara snäll och hjälper mig få liv i skutan.

Vi började med att dunka in boxen och göra en uppstart igen. Starta gör hon. Men vi noterade att generatorn var död, hon laddade inte. Mest troligt beror det på att den blivit våldtagen av pulver från pulversläckaren.

Ska lämmna den på renovering imrogon hoppas jag, hos Lernia.

Därför jackade vi in Nickes bil så han fick serva med ström. Blev ett par tändstiftsbyten, om jackning av handsken till boxen för att testa något av reserv stegen.

Men inget hjälpte, 2 burkar saknas fortfarande. Sedan blev det ett nytt trevligt problem i form av att boxen stänger av sig själv med gämna mellanrum. Så ska det inte vara.

Vad som ställer till problemet är nog tändstegen, som gjort sitt i och med att dom varit i kontakt. Redan förra året då boxen var ny hade vi problem med stegen.

Men jag lämmnar expert utlåtanden till Mattias.

Jag kommer närvara i Piteå som åskådare (IGEN) och vem vet, jag kanske borde trycka en tröjja. "Killen som aldrig lämmnade garaget".

KLART SLUT.
peppe
Moderator

Post by peppe »

En bild från idag kan jag ju iaf bjuda på:

Image
NORMIND

Post by NORMIND »

det ser ju bra ut i allafall... lider lite med dej...
Post Reply