325 TURBO@1,3 bar
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
- kallevedlund
Har nu testat. blev en jävla skillnad men är inte nöjd... Det är fortfarande missar på tomgång, men mest framträdande blir det vid del/låglast runt 2000 varv, omöjligt att köra bilen då den bara rycker. Med full gas går den bra
Har prövat med lite olika motstånd men det verkar inte göra någon skillnad...

Har prövat med lite olika motstånd men det verkar inte göra någon skillnad...
-
- kallevedlund
-
- kallevedlund
Besiktar... det gör man väl i kyrkan? Eller var det biktar...skurt wrote:sprutet är under kontrollHåller på och finlirar lite..
Problemet nu är att man inte får nån besiktningstid förn 19 jun![]()
Känns dumt o åka så långt obesiktigat....
Men men, man får väll ringa som en galning o jaga återbud
Stoppa i turbomaskinen och åk, du kan ju inte mena att du blir stoppad så ofta?
- kallevedlund
- kallevedlund
- kallevedlund
- kallevedlund
Besiktad och klar!
Men vilken jävla resa...
Fick tid på en station några mil bort men dom brukar vara jävloigt bra där så några mil extra gjorde inget...
Kommer fram, checkar in och sitter och väntar i bilen... När det är typ 5 min kvar så tänkte jag att jag ska starta o se till att allt fungerar (för säkerhets skull), då startar bilfan inte
Som tur var så hade jag med mig datorn, jackar in (utanför bilprovningen) och ser att boxen inte ger någon tändsignal... Nu var det min tid för några minuter sedan, men dom började släppa in andra före som tur var... Efter att ha avaktiverat och aktiverat några inställningar och typ 50 startförsök så startar den, skönt tänkte jag och torrgasade lite och stängde sedan av för att städa ordning lite... Ska sen starta igen och likadant
Bara att börja om, efter ett par försök börjar batteriet sina, lånar en starthjälp inne på stationen och får igång den efter nån halvtimme
Går och frågar om jag kan få ha bilen igång genom besiktningengen... Killen ser lite tveksamt ut, men efter lite fjäskande så gick han med på det
Inne i hallen fick jag för högt CO kollade igen ute på gården eftersom det kanske var mycke bensiångor systemet... Fortfarande för högt, frågar om jag fick justera lite på spjället och vips med lite högra varv så var det nere på drygt 2%
Så nu är det bara att skruva!!!!!
Men vilken jävla resa...
Fick tid på en station några mil bort men dom brukar vara jävloigt bra där så några mil extra gjorde inget...
Kommer fram, checkar in och sitter och väntar i bilen... När det är typ 5 min kvar så tänkte jag att jag ska starta o se till att allt fungerar (för säkerhets skull), då startar bilfan inte

Som tur var så hade jag med mig datorn, jackar in (utanför bilprovningen) och ser att boxen inte ger någon tändsignal... Nu var det min tid för några minuter sedan, men dom började släppa in andra före som tur var... Efter att ha avaktiverat och aktiverat några inställningar och typ 50 startförsök så startar den, skönt tänkte jag och torrgasade lite och stängde sedan av för att städa ordning lite... Ska sen starta igen och likadant

Går och frågar om jag kan få ha bilen igång genom besiktningengen... Killen ser lite tveksamt ut, men efter lite fjäskande så gick han med på det

Inne i hallen fick jag för högt CO kollade igen ute på gården eftersom det kanske var mycke bensiångor systemet... Fortfarande för högt, frågar om jag fick justera lite på spjället och vips med lite högra varv så var det nere på drygt 2%

Så nu är det bara att skruva!!!!!
-
- kallevedlund
Nu är bara problemet varför den helt plötsligt börjar tappa inställningar för tändningen, tycker det verkar som om det är nått fel på mjukvaran i boxen... ska ta o kolla lite på det... E ju lite konstigt eftersom den inte startar när man ställer allt som det ska vara utan måste hålla på o ändra fram och tillbaka och då tillslut när man ändå har samma inställningar som från början så startar den... Får väll pröva att tanka i ny kod, måste ju i alla fall mappa om med turbon...