Blev lite strul med att den skickade kraften fram och till baka mellan fram och bakhjulen nä vi bromsade i fredags. Men nu har jag svetsat mellandiffen och monterat till baka den, får tacka Ärtan för tips.
Ska göra ett nytt försök till veckan antagligen på tisdag.
Får hoppas det funkar bra då.
raro wrote:Blev lite strul med att den skickade kraften fram och till baka mellan fram och bakhjulen nä vi bromsade i fredags. Men nu har jag svetsat mellandiffen och monterat till baka den, får tacka Ärtan för tips. Ska göra ett nytt försök till veckan antagligen på tisdag. Får hoppas det funkar bra då.
Klart d ska funka nu...den lät elak iaf d lilla vi hann köra ..vart d 270-280whp? vid 0,6-0.7bar..blir nog roligt efter 1.5+
Nu är den bromsad iaf blev 425på hjulen tror vi laddade 1.6 ungf. Skulle nog gått att fått ut lite till med mer tänning och laddtryck men det började rassla lite i motorn så vi gav oss där . Tror mig hittat oraken till oljudet nu, triggerskivan har på nått sätt hamnat ofcenter och några piggar tar i givaren..
Nu har jag lyckats köra sönder en kolv så nu ska motorn ur igen. Höll iaf i ca 200 mil, vet inte riktigt vad som orsakat haverit . Kan vara spikning kanske.
Så nu blir det nog wiseco kolvar och kanske ny avgasventiler.
Har glömt att uppdatera här men det blev iaf nya kolvar, wiseco denna gång och passade på att byta till supertech inconell avgasventiler när motorn ändå var isär igen. Bilen har varit ifungerande ett tag nu och går fint.
Funderar på att sälja den nu.