Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 06 May 2009, 17:42
Bäckis wrote: Det är sjukt hur stor skillnad det gör med en Z45 eller Z58. Du skulle ha säkert 100 till på hjulen med en enda lite modifiering
Sorry för det med kläderna idag. Var 100 saker att uträtta
hittar ja bara nå nytt jobb som kommer ja och hämtar en z45:a =)
Men ja snackade med ivars idag och han skulle ju upp till er snart så ja langar han pengar så får han ta med en L hoodie till mig...
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Allx
Posts: 212 Joined: 24 Aug 2008, 11:16
Location: Västerås
Post
by Allx » 06 May 2009, 19:48
Hur mycket till orkar kopplingen då? Inga tendenser på att börja slira? Blev ju riktigt bra resultat ändå fast jag har tjatat lite på att få i en z45-kam
Mikael S
Posts: 358 Joined: 14 Feb 2008, 22:01
Location: Gävle
Post
by Mikael S » 07 May 2009, 21:13
Grattis till Effekten. Absolut inte illa pinkat på standardkam osv.
Bmwandreas wrote: Ojjjj ja då skjuter du packningar.
Menar du att man skjuter packningar på så lite tändning som 18 grader vid 1bar?
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 07 May 2009, 21:36
Mikael S wrote: Grattis till Effekten. Absolut inte illa pinkat på standardkam osv.
Nej...men hade man vetat att en turbokam gav runt 100whp till så hade man fan köpt en sån
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 07 May 2009, 21:38
Mikael S wrote: Grattis till Effekten. Absolut inte illa pinkat på standardkam osv.
Bmwandreas wrote: Ojjjj ja då skjuter du packningar.
Menar du att man skjuter packningar på så lite tändning som 18 grader vid 1bar?
Ja det är bra högt på M20 med bensin. Fick sänka rejält mot vad han hade kört med.
Mikael S
Posts: 358 Joined: 14 Feb 2008, 22:01
Location: Gävle
Post
by Mikael S » 07 May 2009, 22:08
Bmwandreas wrote:
Ja det är bra högt på M20 med bensin. Fick sänka rejält mot vad han hade kört med.
Åhå, har kört med runt 20 grader på en m20 nu ett bra tag (1.1bar), har inte hört en spikning (98okt). Men har inte tillgång till utrustning som du har heller. Han har föresten osvetsad topp och gasar ur den varje dag. Får kanske tänka om här då, du har ju erfarheten så att säga
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 07 May 2009, 22:11
Beror på fler saker som mottryck m.m .
Men hör man en spikning så är man 5-10 grader för högt minst.
Jag hör ingen spikning i lurarna innan loggningen registrerar en svag spikning. Detta är skitsvårt och det som oftast förstör motorer. Man lär vara försiktig!
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 08 May 2009, 20:00
3 bilder från mappningen:
Hemma =)
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 11 Jun 2009, 20:36
Fixade på ett par raktfram åka däck idag...men det visade sig att det tog i kanten så nått måste göras åt det!!
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
kettmpa
Posts: 245 Joined: 15 Feb 2009, 21:03
Location: stockholm/nacka
Post
by kettmpa » 12 Jun 2009, 05:13
snygg bil!
bubbel
Posts: 539 Joined: 25 Nov 2005, 19:54
Location: östersund
Post
by bubbel » 12 Jun 2009, 15:48
Grattis till effekten!
gör z45 sån skillnad så blir det en sån för mig iaf.
Roobin
Posts: 1794 Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö
Post
by Roobin » 12 Jun 2009, 15:54
z45 gör stor skillnad bara o handla bubbel !
Shomakie: va e de för size på dina hjul?
Audi S2 2,5 liter - 800whp?
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 13 Jun 2009, 17:04
Roobin wrote: z45 gör stor skillnad bara o handla bubbel !
Shomakie: va e de för size på dina hjul?
dem e 240 breda och 590höga...15"
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 16 Jun 2009, 20:58
Då min kylare inte är hundra tät så undrar jag om jag kan ta kylaren som sitter på e34:orna med inbyggt expansionskärl fast typ plugga själva kärlet och bara använda det som en vanlig kylare och behålla mitt expansionskärl som sitter org på e30...?
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
funten
Posts: 204 Joined: 20 Aug 2008, 21:59
Location: Kristianstad
Post
by funten » 19 Jun 2009, 19:17
shomakie wrote: Då min kylare inte är hundra tät så undrar jag om jag kan ta kylaren som sitter på e34:orna med inbyggt expansionskärl fast typ plugga själva kärlet och bara använda det som en vanlig kylare och behålla mitt expansionskärl som sitter org på e30...?
e34 går inte, för bred. Men e36 funkar prima...
varför behålla ditt gamla när du har ett inbyggt isf?
Bmw*Alex
Posts: 3312 Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall
Post
by Bmw*Alex » 12 Jul 2009, 18:28
hur går det här då ?
mvh
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 22 Jul 2009, 22:41
Bmw*Alex wrote: hur går det här då ?
mvh
fullt ös =)
Närå...men bilen går och går nu bara...hur skönt som helst!!
Så det blir inge skruvande förns i vinter...då hoppas ja en liten z45 ska hitta ner i toppen
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp