E30 325Turbo /Skärmbreddning bak, Bilder!
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Exlusive är utrustningskod, vet dock inte vad den innehåller..
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Om du har en exclusive så ska det som du säger ha suttit ett märke i mittkonsollen märkt med ett nummer. Det har inget med motorn att göra, den fanns som 320i och 323i och jag har för mig att det togs in 100st 320i och 25st 323i i Sverige. Om märket har suttit där så borde det synas, ett av mina märken satt som berget...
Sök på autopower, det finns tonvis med info där.
okej ska kolla autopower, tack för infon! det var i mitt konsollen märket skall ha suttit på denna.fulingbusen wrote:Om du har en exclusive så ska det som du säger ha suttit ett märke i mittkonsollen märkt med ett nummer. Det har inget med motorn att göra, den fanns som 320i och 323i och jag har för mig att det togs in 100st 320i och 25st 323i i Sverige. Om märket har suttit där så borde det synas, ett av mina märken satt som berget...
visco diff från ix

måste göra något med inredningen!

bilder sen jag flyttade luftmängdmätarn till trycksidan.

igensnöad
har stått sen i somras

efter lite skottning

sen på med batteriboostern och hinner knappt vrida på nyckel så är den i liv
va gött det skulle vara o ha ett garage att skruva i, så man kan riva och göra lite mer grundligt.. nu skruvar man på hobby kvällarna max 1gång i veckan på jobbet och bilen skall ju gå att köra därifrån efter en kvällsskruvande

måste göra något med inredningen!

bilder sen jag flyttade luftmängdmätarn till trycksidan.

igensnöad

efter lite skottning

sen på med batteriboostern och hinner knappt vrida på nyckel så är den i liv

va gött det skulle vara o ha ett garage att skruva i, så man kan riva och göra lite mer grundligt.. nu skruvar man på hobby kvällarna max 1gång i veckan på jobbet och bilen skall ju gå att köra därifrån efter en kvällsskruvande

Det går trögt när tid och plats är bristvara.
Men men lite uppdates från vintern finns, och mer lär det bli till sommaren hoppas jag:)
Adapterrör inhandlat

Adapterrör monterat+ lite övrig uppfrächning under huven.

Diffkåpan slipad o lackad och ny delringsbussning. har även delring till silentblock, v-låda,motor.

Slipat bort underredsmassa under batterihyllan högerhjulhus och upptäckt tidigare ägarens seriösa lagning

Kapat ur och svetsat i ny plåt och kittat svetsarna.

klet på

Även lagat ett hål i hjulhuset höger bak, rök in som fan när man värmde däck:P

frächat till på åvansidan av batterihyllan

Men men lite uppdates från vintern finns, och mer lär det bli till sommaren hoppas jag:)
Adapterrör inhandlat

Adapterrör monterat+ lite övrig uppfrächning under huven.

Diffkåpan slipad o lackad och ny delringsbussning. har även delring till silentblock, v-låda,motor.

Slipat bort underredsmassa under batterihyllan högerhjulhus och upptäckt tidigare ägarens seriösa lagning

Kapat ur och svetsat i ny plåt och kittat svetsarna.

klet på

Även lagat ett hål i hjulhuset höger bak, rök in som fan när man värmde däck:P

frächat till på åvansidan av batterihyllan

nya silentblock monterade (delring)
och nya lyktor

monterat

Uppgradering på gång!
b25 topp

och b25 botten, oringat, svarvade kolvar och större ventilurtag, svetsad retur.

övrigt så ska gamla turbokittet säljas som nu är bortmonterat från bilen, och nya grejor måste handlas till b25:an.
bilen ska besiktas med gamla motorn men sen ska den ur och nya grejor ska i vid tillfälle!
och nya lyktor

monterat

Uppgradering på gång!
b25 topp

och b25 botten, oringat, svarvade kolvar och större ventilurtag, svetsad retur.

övrigt så ska gamla turbokittet säljas som nu är bortmonterat från bilen, och nya grejor måste handlas till b25:an.
bilen ska besiktas med gamla motorn men sen ska den ur och nya grejor ska i vid tillfälle!

RoDe wrote:ingen viscodiff det där.
lamelldiff ju.
tänkte jag också visco ? en annan är inte så haj inom ämnet diffar men såg ju lamellerna och tänkte det är nåt som inte stämmer

323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
uppd.
Gamla turbokittet sålt!
nu sitter m20b25 på motorstativet och redo för parning med resterande delar, b25 toppen är på provtryckning, sen ska den svetsas planas och fräsa säten/ventiler.
ARP-pinnbultar till toppen ska inhandlas och förhoppningsvis z45 och nya vippor.
Adaptergrenrör har jag, turbo och spridare m.m inhandlas senare när motorn är klar, ska ha grejor som kan pumpa för ca 400hk vilket målet med motorn är!:)
övrigt så ska mycket snyggas till och diverse bytas ut.
vipec alt. vems har jag tänkt använda mig av.
Bilder på diverse delar
Blocket står och gömmer sig i hörnet8)

Gamla turbokittet sålt!
nu sitter m20b25 på motorstativet och redo för parning med resterande delar, b25 toppen är på provtryckning, sen ska den svetsas planas och fräsa säten/ventiler.
ARP-pinnbultar till toppen ska inhandlas och förhoppningsvis z45 och nya vippor.
Adaptergrenrör har jag, turbo och spridare m.m inhandlas senare när motorn är klar, ska ha grejor som kan pumpa för ca 400hk vilket målet med motorn är!:)
övrigt så ska mycket snyggas till och diverse bytas ut.
vipec alt. vems har jag tänkt använda mig av.
Bilder på diverse delar
Blocket står och gömmer sig i hörnet8)

jahopp har hänt en del nu, här kommer några kassa mobilbilder!
tillsnyggat tråg

generator o servo fäste

servopump

nya styrsnäckan

tvättad 260 låda som ska få ny packbox,hardy skiva o bussningar till länkaget

diffkåpan med delringsbussning

extra luftning på "vevhusröret"

blocket som väntas på parning med svetsad topp

svetsad retur i blocket

oringat, svarvade kolvar med större ventilurtag

delring:)

övrigt så alla packningar o packboxar nya och i stort sett varenda skruv,
ARP pinnbult till toppen finns, ska inhandla z45, HD vippor och kralligare ventilfjädrar sen ska motorn i stortsett vara klar.
slipat motorrummet och spacklat lite ojämnheter EJ rost! ska slipa spacklet nästa vecka och grunda motorrummet.

kapat ur hål för tryckrören

siktar på att bilen ska vara mappad och klar till sommaren.
tillsnyggat tråg

generator o servo fäste

servopump

nya styrsnäckan

tvättad 260 låda som ska få ny packbox,hardy skiva o bussningar till länkaget

diffkåpan med delringsbussning

extra luftning på "vevhusröret"

blocket som väntas på parning med svetsad topp

svetsad retur i blocket

oringat, svarvade kolvar med större ventilurtag

delring:)

övrigt så alla packningar o packboxar nya och i stort sett varenda skruv,
ARP pinnbult till toppen finns, ska inhandla z45, HD vippor och kralligare ventilfjädrar sen ska motorn i stortsett vara klar.
slipat motorrummet och spacklat lite ojämnheter EJ rost! ska slipa spacklet nästa vecka och grunda motorrummet.

kapat ur hål för tryckrören

siktar på att bilen ska vara mappad och klar till sommaren.
Tjena! Ser ju bra ut allting 
Tänkte på ditt oljerör som du moddat.
Ser det bara ut som det eller lutar det påsvetsade röret neråt?
Det rinner nämligen tillbaka en hel del olja igenom det där röret ifrån toppen till botten. Tänkte så det inte blir överfullt i behållaren direkt

Tänkte på ditt oljerör som du moddat.
Ser det bara ut som det eller lutar det påsvetsade röret neråt?
Det rinner nämligen tillbaka en hel del olja igenom det där röret ifrån toppen till botten. Tänkte så det inte blir överfullt i behållaren direkt

E39 540i/6 S62b50
E39 523i Vinterpulka
E39 523i Vinterpulka
- Strandholm