finns ju många som byter motorn i sina 320 till en 325 motor
men vad behövs förutom motorn ? boxen ?
nu till min riktiga fråga är det lika lätt att byta motor i en 323 till 325 motor ? eller är det nått speciellt med dom ?
vilken av m20b20 och m20b25 är m20b23 mest lika ?
alltså toppen blocket osv
hoppas få lite svar som rätar ut mina frågeteken
har några motor frågor angående e30
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 297
- Joined: 20 Nov 2005, 14:56
- Location: Umeå / Skärgården
- Contact:
Stämmer bra! Men ärligt talat så är de relativt svårt att se på bara själva motorn, men 325 har ju fördelaren vid kamdrevet medans 320 och 323 inte har de. Är dock osäker om 320 o 323 kom med Motronic? Då bör ju dem ha fördelaren på toppen oxå!
Byta själva motorn är nog inget problem men om du har L-jetronic sprut så räcker de nog inte med att bara byta boxen!
Men de är mest snyt i 2,5an iaf!
Byta själva motorn är nog inget problem men om du har L-jetronic sprut så räcker de nog inte med att bara byta boxen!
Men de är mest snyt i 2,5an iaf!