Ser att du har samma tankegångar

Gäller bara att komma ihåg att jämföra spridartiderna på samma växel (och jämn väg). Nu är jag kört omkring lite på byn kommer jag inte ner i samma spridartider som långkörningen. Beror nog på att motorn aldrig blir genomvarm.
Har däremot tittat lite på kallstarter och justerat lite där också. Jag behöver ganska brett reglerområde (+/- 8% på låglast) för lambda för att ta hand om alla situationer, tex start med halvvarm motor osv.
Det varierar ganska mycket hur mycket soppa den får, antar att det till stor del beror på dålig MAT mätning, givarna säger mer om insugets temperatur än insugsluften, och när man startar motorn varm så är insugen väldigt varma, och det tar lång tid innan dom kallnar.
Jag har nog ungefär samma varvtal i 90.. tror den ligger på ca 2000varv i 110.. (sällan jag håller 90

)
Börjar bli förvirrad av alla kommunikationsvägar, mail, din tråd, min tråd..
Nästa resa blir antagligen i mitten på Augusti, då kör vi nästa rejs i Anderstorp. Men vet inte om jag åker dit med 850 då också..
Här är en liten bild på banbilen förresten:
