FAQ Drivlina
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Nix passar som sagt inte till M20 och M50 där i mot M10 och M30.
Jag tycker inte om M3 E30 lådan... känns tajkon att ha 1:an neråt. Allt blir helt knas när växlarna ligger fel.
Sen verkar den inte så stabil vid mycket effekt heller. Min gav up och jag vet många andra som har kört sönder.
Jag tycker inte om M3 E30 lådan... känns tajkon att ha 1:an neråt. Allt blir helt knas när växlarna ligger fel.
Sen verkar den inte så stabil vid mycket effekt heller. Min gav up och jag vet många andra som har kört sönder.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
En fråga. Är 10 x 1 1/8" storleken på ingående axel i ZF lådan ?
Länk http://www.tiltonracing.com/content.php ... id=113&m=d
Är nr tre uppifrån rätt lammel till lådan. Någon kanske har erfarenhet
Länk http://www.tiltonracing.com/content.php ... id=113&m=d
Är nr tre uppifrån rätt lammel till lådan. Någon kanske har erfarenhet
Hej!
Hur många NM klarar Getrag 240 resp 260lådorna??
Jag har 240 låda och 4,1:1 lamelldiff på min 320i -87 med 325motor. För några veckorsen fick jag för mig att byta olja i diff och växellåda.. Jag hittade knapp någon olja i växellådan.. Kan vara därför det tjuter i den.. och så har jag ett gött glapp i drivlinan känns det som..
När jag känner på kardan och drivaxlar, så känns det ej glapp.. så det borde väl vara lådan som är kass? Växlarna går i fint och lätt.. särskillt nu när det är olja i den
Jag har senare tänkt att kompressormata den till ca 300hk. Har ca200 sughästar idag Men det lär ju bli mer vrid med kompressor.. och jag vet inte om jag bör satsa på en 260låda direkt.. eller om jag bara ska slänga dit en finare 240låda, som fått arbeta MED olja i sig..
Hur många NM klarar Getrag 240 resp 260lådorna??
Jag har 240 låda och 4,1:1 lamelldiff på min 320i -87 med 325motor. För några veckorsen fick jag för mig att byta olja i diff och växellåda.. Jag hittade knapp någon olja i växellådan.. Kan vara därför det tjuter i den.. och så har jag ett gött glapp i drivlinan känns det som..
När jag känner på kardan och drivaxlar, så känns det ej glapp.. så det borde väl vara lådan som är kass? Växlarna går i fint och lätt.. särskillt nu när det är olja i den
Jag har senare tänkt att kompressormata den till ca 300hk. Har ca200 sughästar idag Men det lär ju bli mer vrid med kompressor.. och jag vet inte om jag bör satsa på en 260låda direkt.. eller om jag bara ska slänga dit en finare 240låda, som fått arbeta MED olja i sig..
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Alltså jag undrar vad som är gjort med min anabola låda? En helt vanlig 325 låda som läker olja som ett såll.
D.v.s. den går utan olja men jag lyckas inte förstöra den. Och jag växlar som en anabola matad Rambo. Tjaskar dock fint då man kuggar nästa men den vägrar.
Ska fylla olja och peppar peppar ta i trä så den håller i Piteå för nu sade jag nog för mkt.
D.v.s. den går utan olja men jag lyckas inte förstöra den. Och jag växlar som en anabola matad Rambo. Tjaskar dock fint då man kuggar nästa men den vägrar.
Ska fylla olja och peppar peppar ta i trä så den håller i Piteå för nu sade jag nog för mkt.
peppe wrote:Alltså jag undrar vad som är gjort med min anabola låda? En helt vanlig 325 låda som läker olja som ett såll.
D.v.s. den går utan olja men jag lyckas inte förstöra den. Och jag växlar som en anabola matad Rambo. Tjaskar dock fint då man kuggar nästa men den vägrar.
Ska fylla olja och peppar peppar ta i trä så den håller i Piteå för nu sade jag nog för mkt.
Haha
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
Overcharged wrote:M3 har ju 3.15 men jag har för mig 325orna ska ha 3.75?
är jag helt fel ute nu?
om det är slutväxel/diff vi pratar så har m3 e30 3.15 eller 3.25
och 325 e30 har 3.73
här har du alla diffar
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f00023.htm
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact: