Mitsubishi EVO 3 rs

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

youask

Post by youask »

Aleex wrote:
youask wrote:kör lägre ladd på gatan , i 90% av racen så åker du iaf från allt på 2bars ladd....
Lägre ladd lär de inte bli. Laddar ju 2.4 nu och åker från de mesta. De laddet behövs, iallafall här i sthlm
Skulle de behövas vrider jag till 2.8 men tror inte de behövs

Som sagt vinna 90 procent duger inte för mig=)

Jag vill köra mot din bil när du fått ihop den igen så du lär få bege dig till Västerås , vore skoj och testa. Sen får du välja om vi ska köra vanliga däck eller dragdäck:)
johankihl
Admin

Post by johankihl »

youask wrote:
Aleex wrote:
youask wrote:kör lägre ladd på gatan , i 90% av racen så åker du iaf från allt på 2bars ladd....
Lägre ladd lär de inte bli. Laddar ju 2.4 nu och åker från de mesta. De laddet behövs, iallafall här i sthlm
Skulle de behövas vrider jag till 2.8 men tror inte de behövs

Som sagt vinna 90 procent duger inte för mig=)

Jag vill köra mot din bil när du fått ihop den igen så du lär få bege dig till Västerås , vore skoj och testa. Sen får du välja om vi ska köra vanliga däck eller dragdäck:)
Skulle vara en grym match att se, vet ju bara hur Mattias bil går på gata och jag skulle välja att inte vara överdrivet kaxig :) 8)
fredrick

Post by fredrick »

lugna er ett par veckor, jag vill också... 8)
Mitsubishi EVO III projekt
youask

Post by youask »

Och jag har ju faktiskt redan fått spö av denna bil 2ggr ;)
Visserligen 2år sedan

Och den går defintivit inte sämre nu än den gjorde då...
Aleex

Post by Aleex »

Nu har jag rivir ner lådan o kopplingen ikväll. Kan ju säga att kopplingen såg inte fin ut efter valhalla.
Så nu har jag en flerskivig tilton som ska monteras på mitt svänghjul. Då bör de hålla
r.ivars

Post by r.ivars »

youask wrote:Och jag har ju faktiskt redan fått spö av denna bil 2ggr ;)
Visserligen 2år sedan

Och den går defintivit inte sämre nu än den gjorde då...

DET GÖR FAN INTE DIN HELLER :D

Aleex wrote:Nu har jag rivir ner lådan o kopplingen ikväll. Kan ju säga att kopplingen såg inte fin ut efter valhalla.
Så nu har jag en flerskivig tilton som ska monteras på mitt svänghjul. Då bör de hålla
Vilken spec på tilton? Min största rekomendation med tilton är att du lär vara väldigt försiktig med hur du släpper kopplingen i starter... Tilton rensar dutkigt om man karatesläpper och något är lite känsligt...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Aleex

Post by Aleex »

Ja ska åka en 2 skivig tilton får inte plats med en 3 skivig.
Jag släpper aldrig koppling som en karatespark
r.ivars

Post by r.ivars »

Aleex wrote:Ja ska åka en 2 skivig tilton får inte plats med en 3 skivig.
Jag släpper aldrig koppling som en karatespark
perfekt..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
youask

Post by youask »

ää det håller , ja har ju bara kört sönder saker på kjula me stekfäste och dragdäck :)
Aleex

Post by Aleex »

Nu sitter kopplingen på plats och fungerar. Men det var lite strul med de hela. Började i tisdags att montera ihop allt. Skulle starta men motorn gick inte runt. Tänkte va fan. Började kolla lite saker. Men de visade sig att bultarna som håller solfjädrarna på tilton tryckplattan tog i kopplingsgaffeln. Jaja tänkte jag. Rev lådan igen på tisdagen.
Slipade lite på kopplinggaffeln och slipade bort gängorna som stack ut på bulltarna som höll solfjädrarna på plats.
Men nu går de fritt allt o funkar kanon.
Kopplingen bettar fint nät jag provade lite i garaget. :D
Ska väl ta en provtur i helgen o kolla hur de funkar på riktigt
Aleex

Post by Aleex »

Ja nu ver de verkligen ett tag sen jag skrev i tråden. Efter kopplingbytet när jag var o provade i ind området så körde jag sönder bakdiffen vid andra provstarten.
Ringde till polaren mattias youask i örebro. Han hade delar. Bra kille =)
Skulle plocka ihop allt dagen innan valhalla 3, då visade de även att balken som diffen sitter i hade vridit sig.
Men min snälla flickvän letade upp en ny till mig. All bildelar i huddinge hade en så de var inte så långt att hämta. Äntligen tänkte jag. Var ut o provade funkade bra.
När jag skulle köra valhalla så gav slavcylinder till kopplingen upp en kvart innan repan skulle köras. Fick inte tag på några delar. Fan tänkte jag det är inte sant. Min tur som vanligt.
Ringde till polaren som hade evon inna o fråga om han hade en slavcylinder. De hade han. Han tog med sig den till mantorp efter som Vi åkte ner till gatebil för att åka lite bana. Meckade ihop den på lördagen och körde lite bana på söndagen. Den höll iallafall konstigt nog till o med när flickvännen körde den =) Nä hon va riktigt duktig på att köra.
Skulle köra BR som norrort racing hade hand om men första repan så va oturen ett faktum igen. Min evo var bakhjulsdriven. Va i helvete tänkte jag. De visade sig att min framdiff hade havererat nu.
Nu ska jag bara riva ner lådan o lämna iväg den så mattias youask kan fixa min nya framdiff mm. Så om 2 veckor är den redo.
De roliga är också att jag har införskaffat mig 4 st klibbdäck. MH racemaster 24.5*8.5*15 =)
Tack Ronnie AVR.
Så nu kommer de bli riktigt skoj på gatan:P
Fernis1

Post by Fernis1 »

Aleex wrote:Ja nu ver de verkligen ett tag sen jag skrev i tråden. Efter kopplingbytet när jag var o provade i ind området så körde jag sönder bakdiffen vid andra provstarten.
Ringde till polaren mattias youask i örebro. Han hade delar. Bra kille =)
Skulle plocka ihop allt dagen innan valhalla 3, då visade de även att balken som diffen sitter i hade vridit sig.
Men min snälla flickvän letade upp en ny till mig. All bildelar i huddinge hade en så de var inte så långt att hämta. Äntligen tänkte jag. Var ut o provade funkade bra.
När jag skulle köra valhalla så gav slavcylinder till kopplingen upp en kvart innan repan skulle köras. Fick inte tag på några delar. Fan tänkte jag det är inte sant. Min tur som vanligt.
Ringde till polaren som hade evon inna o fråga om han hade en slavcylinder. De hade han. Han tog med sig den till mantorp efter som Vi åkte ner till gatebil för att åka lite bana. Meckade ihop den på lördagen och körde lite bana på söndagen. Den höll iallafall konstigt nog till o med när flickvännen körde den =) Nä hon va riktigt duktig på att köra.
Skulle köra BR som norrort racing hade hand om men första repan så va oturen ett faktum igen. Min evo var bakhjulsdriven. Va i helvete tänkte jag. De visade sig att min framdiff hade havererat nu.
Nu ska jag bara riva ner lådan o lämna iväg den så mattias youask kan fixa min nya framdiff mm. Så om 2 veckor är den redo.
De roliga är också att jag har införskaffat mig 4 st klibbdäck. MH racemaster 24.5*8.5*15 =)
Tack Ronnie AVR.
Så nu kommer de bli riktigt skoj på gatan:P

Däcken såg breda ut så nu jävlar ska det greppa ;) vinst i valhalla 4 och BR2 vill jag se nu :D.
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
Ronnie AVR

Post by Ronnie AVR »

Ja som sagt 2a är inget alternativ :wink:

Hör av dig när du provmonterat och se om jag ska steka förbi med skärmkants rullaren eller stora släggan :D
Niiko

Post by Niiko »

vilken otur du haft på senaste då, kan inte va kul alls :(
men bra att du inte tappar motivationen och ger upp utan fortsätter och kämpar på..trevligt att den snart körs igen, det ser man framemot!

riktigt rå =)
R.Larsson

Post by R.Larsson »

Se nu bara till o ha ihop ha ihop bilen o köra en 9a på dtrippen också! De kommer ni båda göra med bra däck!! Mvh Robin
VGD Performance
0706862554
RobinLarssonVGD@hotmail.se
Fernis1

Post by Fernis1 »

Fick lite bilder av Alex på mms :D

Image
Image
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013