youask wrote:kör lägre ladd på gatan , i 90% av racen så åker du iaf från allt på 2bars ladd....
Lägre ladd lär de inte bli. Laddar ju 2.4 nu och åker från de mesta. De laddet behövs, iallafall här i sthlm
Skulle de behövas vrider jag till 2.8 men tror inte de behövs
Som sagt vinna 90 procent duger inte för mig=)
Jag vill köra mot din bil när du fått ihop den igen så du lär få bege dig till Västerås , vore skoj och testa. Sen får du välja om vi ska köra vanliga däck eller dragdäck:)
youask wrote:kör lägre ladd på gatan , i 90% av racen så åker du iaf från allt på 2bars ladd....
Lägre ladd lär de inte bli. Laddar ju 2.4 nu och åker från de mesta. De laddet behövs, iallafall här i sthlm
Skulle de behövas vrider jag till 2.8 men tror inte de behövs
Som sagt vinna 90 procent duger inte för mig=)
Jag vill köra mot din bil när du fått ihop den igen så du lär få bege dig till Västerås , vore skoj och testa. Sen får du välja om vi ska köra vanliga däck eller dragdäck:)
Skulle vara en grym match att se, vet ju bara hur Mattias bil går på gata och jag skulle välja att inte vara överdrivet kaxig
Nu har jag rivir ner lådan o kopplingen ikväll. Kan ju säga att kopplingen såg inte fin ut efter valhalla.
Så nu har jag en flerskivig tilton som ska monteras på mitt svänghjul. Då bör de hålla
youask wrote:Och jag har ju faktiskt redan fått spö av denna bil 2ggr
Visserligen 2år sedan
Och den går defintivit inte sämre nu än den gjorde då...
DET GÖR FAN INTE DIN HELLER
Aleex wrote:Nu har jag rivir ner lådan o kopplingen ikväll. Kan ju säga att kopplingen såg inte fin ut efter valhalla.
Så nu har jag en flerskivig tilton som ska monteras på mitt svänghjul. Då bör de hålla
Vilken spec på tilton? Min största rekomendation med tilton är att du lär vara väldigt försiktig med hur du släpper kopplingen i starter... Tilton rensar dutkigt om man karatesläpper och något är lite känsligt...
Nu sitter kopplingen på plats och fungerar. Men det var lite strul med de hela. Började i tisdags att montera ihop allt. Skulle starta men motorn gick inte runt. Tänkte va fan. Började kolla lite saker. Men de visade sig att bultarna som håller solfjädrarna på tilton tryckplattan tog i kopplingsgaffeln. Jaja tänkte jag. Rev lådan igen på tisdagen.
Slipade lite på kopplinggaffeln och slipade bort gängorna som stack ut på bulltarna som höll solfjädrarna på plats.
Men nu går de fritt allt o funkar kanon.
Kopplingen bettar fint nät jag provade lite i garaget.
Ska väl ta en provtur i helgen o kolla hur de funkar på riktigt
Ja nu ver de verkligen ett tag sen jag skrev i tråden. Efter kopplingbytet när jag var o provade i ind området så körde jag sönder bakdiffen vid andra provstarten.
Ringde till polaren mattias youask i örebro. Han hade delar. Bra kille =)
Skulle plocka ihop allt dagen innan valhalla 3, då visade de även att balken som diffen sitter i hade vridit sig.
Men min snälla flickvän letade upp en ny till mig. All bildelar i huddinge hade en så de var inte så långt att hämta. Äntligen tänkte jag. Var ut o provade funkade bra.
När jag skulle köra valhalla så gav slavcylinder till kopplingen upp en kvart innan repan skulle köras. Fick inte tag på några delar. Fan tänkte jag det är inte sant. Min tur som vanligt.
Ringde till polaren som hade evon inna o fråga om han hade en slavcylinder. De hade han. Han tog med sig den till mantorp efter som Vi åkte ner till gatebil för att åka lite bana. Meckade ihop den på lördagen och körde lite bana på söndagen. Den höll iallafall konstigt nog till o med när flickvännen körde den =) Nä hon va riktigt duktig på att köra.
Skulle köra BR som norrort racing hade hand om men första repan så va oturen ett faktum igen. Min evo var bakhjulsdriven. Va i helvete tänkte jag. De visade sig att min framdiff hade havererat nu.
Nu ska jag bara riva ner lådan o lämna iväg den så mattias youask kan fixa min nya framdiff mm. Så om 2 veckor är den redo.
De roliga är också att jag har införskaffat mig 4 st klibbdäck. MH racemaster 24.5*8.5*15 =)
Tack Ronnie AVR.
Så nu kommer de bli riktigt skoj på gatan:P
Aleex wrote:Ja nu ver de verkligen ett tag sen jag skrev i tråden. Efter kopplingbytet när jag var o provade i ind området så körde jag sönder bakdiffen vid andra provstarten.
Ringde till polaren mattias youask i örebro. Han hade delar. Bra kille =)
Skulle plocka ihop allt dagen innan valhalla 3, då visade de även att balken som diffen sitter i hade vridit sig.
Men min snälla flickvän letade upp en ny till mig. All bildelar i huddinge hade en så de var inte så långt att hämta. Äntligen tänkte jag. Var ut o provade funkade bra.
När jag skulle köra valhalla så gav slavcylinder till kopplingen upp en kvart innan repan skulle köras. Fick inte tag på några delar. Fan tänkte jag det är inte sant. Min tur som vanligt.
Ringde till polaren som hade evon inna o fråga om han hade en slavcylinder. De hade han. Han tog med sig den till mantorp efter som Vi åkte ner till gatebil för att åka lite bana. Meckade ihop den på lördagen och körde lite bana på söndagen. Den höll iallafall konstigt nog till o med när flickvännen körde den =) Nä hon va riktigt duktig på att köra.
Skulle köra BR som norrort racing hade hand om men första repan så va oturen ett faktum igen. Min evo var bakhjulsdriven. Va i helvete tänkte jag. De visade sig att min framdiff hade havererat nu.
Nu ska jag bara riva ner lådan o lämna iväg den så mattias youask kan fixa min nya framdiff mm. Så om 2 veckor är den redo.
De roliga är också att jag har införskaffat mig 4 st klibbdäck. MH racemaster 24.5*8.5*15 =)
Tack Ronnie AVR.
Så nu kommer de bli riktigt skoj på gatan:P
Däcken såg breda ut så nu jävlar ska det greppa vinst i valhalla 4 och BR2 vill jag se nu .
vilken otur du haft på senaste då, kan inte va kul alls
men bra att du inte tappar motivationen och ger upp utan fortsätter och kämpar på..trevligt att den snart körs igen, det ser man framemot!