F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Full inredning, humant avgassystem, tonade rutor bak om man har bur, fungerande lampor och regskylt med skattemärke osv är nog enda melodin för att klara sig någorlunda på gatan. Så ska jag prova
Mvh
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
Ååååååhh Disney princess..
Lars 0708-520373
E34 M5 Touring
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
E34 M5 Touring
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
Tjaa.. som bilen ser ut i dagsläget så är den svår att undgå.
Till nästa år:
* Bort med det fula kebabkitet, dit med original frontplåt och en is-läpp eller så är det fullt M-Tech II som gäller.
* Lacka om bilen i en diskret färg kanske (Farbror haffa i Mälardalen håller säkert ögonen öppna efter en vit hundbil)
* Ta bort klibborna på bilen, eller gör dom lite mer diskreta om du nu måste ha dom. PGA. sponsringar?
* Tona rutorna, för att dölja bågen
* Normala REG skyltar med skattemärke
* Se till att bilen i övrigt inte ser olaglig ut vid en första anblick som annars lockar till sig farbror haffa helt i onödan.
* Sist men inte minst... Kör med insidan av huvet! Brudarna blir inte impade när man gasar och burnar överallt. Det är en myt
MVH.
Till nästa år:
* Bort med det fula kebabkitet, dit med original frontplåt och en is-läpp eller så är det fullt M-Tech II som gäller.
* Lacka om bilen i en diskret färg kanske (Farbror haffa i Mälardalen håller säkert ögonen öppna efter en vit hundbil)
* Ta bort klibborna på bilen, eller gör dom lite mer diskreta om du nu måste ha dom. PGA. sponsringar?
* Tona rutorna, för att dölja bågen
* Normala REG skyltar med skattemärke
* Se till att bilen i övrigt inte ser olaglig ut vid en första anblick som annars lockar till sig farbror haffa helt i onödan.
* Sist men inte minst... Kör med insidan av huvet! Brudarna blir inte impade när man gasar och burnar överallt. Det är en myt
MVH.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
självklart ska du ut på gatan med beesten! kör inte på någon bara
/// Falck
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
Så nu har jag slängt ihop ett litet klipp på karel bmw ifrån helgen på Kjula.
Bjuder inte på allt matrial utan håller lite inne på det till slutet av
säsongen. Men av det jag tittat på skulle karel ha kört en hög nia
om han bara hålt gasen helt över mål linjen. nästa gång siter den.
Sen om någon undrar hur växel länkaget gick sönder så är jag inte
förvånad när man ser hur han trycker i växlarna med hela kroppen.
Tuben för den som är lat.
http://www.youtube.com/watch?v=05lwM8lGxhg
Tanka ner.
http://jfoto.whost.se/film/Karel_kjula_09_jfoto.mpg
Högerklicka spara som
/Jakobsson
Bjuder inte på allt matrial utan håller lite inne på det till slutet av
säsongen. Men av det jag tittat på skulle karel ha kört en hög nia
om han bara hålt gasen helt över mål linjen. nästa gång siter den.
Sen om någon undrar hur växel länkaget gick sönder så är jag inte
förvånad när man ser hur han trycker i växlarna med hela kroppen.
Tuben för den som är lat.
http://www.youtube.com/watch?v=05lwM8lGxhg
Tanka ner.
http://jfoto.whost.se/film/Karel_kjula_09_jfoto.mpg
Högerklicka spara som
/Jakobsson
- Lindgrennkpg
- Posts: 1040
- Joined: 07 Jan 2009, 04:26
- Location: Norrköping :)
Du får köra med det som nödlösning. Snacka med Svea om de har tid/lust att tillverka kardander åt oss i större antal med knutar som vi levererar, när du ändå är där menar jag....
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Bäckis wrote:Du får köra med det som nödlösning. Snacka med Svea om de har tid/lust att tillverka kardander åt oss i större antal med knutar som vi levererar, när du ändå är där menar jag....
yes, nu är brukskombin laddad med ett axplock kardaner
får se när jag får möjlighet att greja dem till stockholmo, need to drive next weekend, ålansgrabbarna tar med tig och ska serieproducera ålänska kardaner hela dagen
edit, hur lång tid kan det ta och få fram nya knutar? Hinns det innan månadsslutet?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
r.ivars wrote:Bäckis wrote:Du får köra med det som nödlösning. Snacka med Svea om de har tid/lust att tillverka kardander åt oss i större antal med knutar som vi levererar, när du ändå är där menar jag....
yes, nu är brukskombin laddad med ett axplock kardaner
får se när jag får möjlighet att greja dem till stockholmo, need to drive next weekend, ålansgrabbarna tar med tig och ska serieproducera ålänska kardaner hela dagen
edit, hur lång tid kan det ta och få fram nya knutar? Hinns det innan månadsslutet?
fränt nu fan blir det åka av är du anmäld till helgen
mvh
Nu håller det på att spåra ur totalt!!
Team Boost Performance
E30in 2009:
9,25@253.7km/h;)
Jimmy Henriksson
00358408269812
Team Boost Performance
E30in 2009:
9,25@253.7km/h;)
Jimmy Henriksson
00358408269812
- Jag Heter Jimmy
- Posts: 419
- Joined: 02 Dec 2008, 16:16
- Location: Eskilstuna Tele:0735991654 Namn:Jimmy Åkerman
tack vare svea är jag back on track får hoppas på bra väder inför söndag då kombin ska få försöka komma iväg på strippen igen
Nya knutar ditsatta på samma kardanämne.. Bmws knutar kommer nog hålla en stund till nu, de nöts däremot ut succesivt med karate dump (tilton) greppig tung kombi och mycket vrid... Svea och ppf diskuterar ett nytt kardankoncept så man får la vänta in det tills man börjar bli stöddig igen
kvällen..
tokfan harald hjälpte mig rigga 4hjulsmätarn på jobbet.. Nu slipper jag kramphålla ratten på brukisen
dräparsläden i enköping, stort tack till pinnen som hämtat upp kardan åt mig på svea, även lämnat den på svea.. Enköping är 4 mil för mig, istället för svea som är 12mil ifrån Och hämta kardan på svea vid 19:00 är nog svårt
hemma i garaget och kikar till lite efter kjula, ska byta bränslefilter och nånting mer innan kjula just fan fixa launchen också.. + nåt mer.. bahh..
svea regerar, tack som djävlar
Nya knutar ditsatta på samma kardanämne.. Bmws knutar kommer nog hålla en stund till nu, de nöts däremot ut succesivt med karate dump (tilton) greppig tung kombi och mycket vrid... Svea och ppf diskuterar ett nytt kardankoncept så man får la vänta in det tills man börjar bli stöddig igen
kvällen..
tokfan harald hjälpte mig rigga 4hjulsmätarn på jobbet.. Nu slipper jag kramphålla ratten på brukisen
dräparsläden i enköping, stort tack till pinnen som hämtat upp kardan åt mig på svea, även lämnat den på svea.. Enköping är 4 mil för mig, istället för svea som är 12mil ifrån Och hämta kardan på svea vid 19:00 är nog svårt
hemma i garaget och kikar till lite efter kjula, ska byta bränslefilter och nånting mer innan kjula just fan fixa launchen också.. + nåt mer.. bahh..
svea regerar, tack som djävlar
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp