Pelko - BMW 327 turbo. SÅLD.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
ye = ) synd bara på knackningen i torpeden för att få plats med m3 spisen.. men nice du valde m20
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
moonzhine wrote:vart tod s50in vägen?
Kommer glida ner i en annan E30
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Resgard wrote:Fina fälgar de där, men va e de för dimensioner 18x8"? ET ?
18x7 et 35. Mina gamla därför jag vet =)
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Sandén wrote:Resgard wrote:Fina fälgar de där, men va e de för dimensioner 18x8"? ET ?
18x7 et 35. Mina gamla därför jag vet =)
Det där måste vara nilles gamla fälgar? tycker jag känner igen dom, delade nämligen garaget med honom förut.
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
Stämmer fernis! Då kanske du vet hur fan han lyckades pajja ett däck så förbannat o sen kränga 3 st åt samma rotationsrikting haha
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Jag vill inte höra att däcket sprängts i 320km/h så det är skevt som en banan, är det inte så, så kan ni förklara vad som hänt
Mvh
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Åkte till garaget vid 01 efter jobbet och håller nu på att bygga ihop 2.7 M20n. Har fått i vev och parat ihop kolvarna med stakarna.
Jävligt kul att jobba då ingen stör, alla delar finns nya/renoverade och det flyter på.
Kommer bilder i helgen
Mv
Jävligt kul att jobba då ingen stör, alla delar finns nya/renoverade och det flyter på.
Kommer bilder i helgen
Mv
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
pelko wrote:Åkte till garaget vid 01 efter jobbet och håller nu på att bygga ihop 2.7 M20n. Har fått i vev och parat ihop kolvarna med stakarna.
Jävligt kul att jobba då ingen stör, alla delar finns nya/renoverade och det flyter på.
Kommer bilder i helgen
Mv
Håller med, det är riktigt skönt o gå ut i garaget o köra ett nattpass
Förra veckan var det helt perfekt, då kunde man meka i garaget med öppen dörr najs o gå in o lägga sig sen lagom till fåglarna började kvittra
- Christian.N
- Posts: 2834
- Joined: 15 Apr 2008, 21:38
- Location: Enköping
Sandén wrote:Stämmer fernis! Då kanske du vet hur fan han lyckades pajja ett däck så förbannat o sen kränga 3 st åt samma rotationsrikting haha
Han köpte dom sådär, han använde dom aldrig ens.
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
Ludde_ wrote:pelko wrote:Åkte till garaget vid 01 efter jobbet och håller nu på att bygga ihop 2.7 M20n. Har fått i vev och parat ihop kolvarna med stakarna.
Jävligt kul att jobba då ingen stör, alla delar finns nya/renoverade och det flyter på.
Kommer bilder i helgen
Mv
Håller med, det är riktigt skönt o gå ut i garaget o köra ett nattpass
Förra veckan var det helt perfekt, då kunde man meka i garaget med öppen dörr najs o gå in o lägga sig sen lagom till fåglarna började kvittra
o så jävla nöjd när man fick till nåt riktigt bra som man varit tveksam länge över
Jahopp. Då har det hänt igen. Det blir motorbyte. Denna gången blir det en S54 från en krockad M3 E46.
Skämt och sido.
Det har varit en lång helg:
Torsdag natt slutade jag jobba vid 01-tiden och drog till garaget. Jag började lägga upp alla saker på en stor bänk och sedan gjorde jag rent allt så det blev operations-dugligt. Efter det började jag med att lägga ner veven och efter en timme låg den på plats. Efter att veven hittade dit så började jag para ihop kolvarna med stakarna. Det var lite pill och justerande med kolvbultarna innan jag blev nöjd. Efter ihop-parningen så monterades samtliga kolvringar. Vid 05.00 gav jag upp för natten.
Jag åkte som sagt 05.00 från garaget, och inte hem. Jag började jobba 07.00 på fredag morgon så jag for direkt till jobbet efter nattens skruvande. Jag jobbade som en zoombie fram till 12.00 och sedan drog jag hem för att sova tre timmar. Vid 16.00 åkte jag och Anders till garaget för att fortsätta skruva ihop bottendelen.
Vi rensade min gamla motor från oljepump, oljepumps-axel, medbringare, kåpor osv. Efter detta hängde vi upp det nya blocket i stativet och började montera i kolvar/stakar, packningar, lager osv.
Vi gav upp vid 04.15 på natten. Efter tok-skruvande två nätter i rad så unnade jag mig 12h sömn.
Lördagen vart inte lika effektiv då jag bara fick monterat motorfästena...
Söndag morgon, idag, åkte jag för att möta Nisse. Vi flyttade över alla saker från den gamla toppen till den nya svetsade. Stort tack för hjälpen Nisse!
På med klackskorna sedan började skruvandet.
Den svetsade toppen i bakgrunden, allt innehåll från den kompletta toppen skulle flyttas över dit.
FUCK vippor.
Sedan åkte jag vidare till garaget för att montera ARP-bultarna och toppen.
Oljereturen i det nya tråget.
Anledning till att det blev ett nytt block. Ni ser sprickan från det gamla i det inringade området.
Men iallafall. Ikväll blev motorn helt klar med alla packningar, turbo, grenrör, kamrem, insug osv. Det saknas slang till returen, generator/servo och andra småsaker. Sedan lyfter jag ner skiten.
Det tar tid att skruva motor även om det inte är så mycket jobb. Gäller att vara noga men samtidigt är det svinkul.
Uppstart måste ske nästa helg om jag ska hinna köra den 21'a Juni.
Mvh
Skämt och sido.
Det har varit en lång helg:
Torsdag natt slutade jag jobba vid 01-tiden och drog till garaget. Jag började lägga upp alla saker på en stor bänk och sedan gjorde jag rent allt så det blev operations-dugligt. Efter det började jag med att lägga ner veven och efter en timme låg den på plats. Efter att veven hittade dit så började jag para ihop kolvarna med stakarna. Det var lite pill och justerande med kolvbultarna innan jag blev nöjd. Efter ihop-parningen så monterades samtliga kolvringar. Vid 05.00 gav jag upp för natten.
Jag åkte som sagt 05.00 från garaget, och inte hem. Jag började jobba 07.00 på fredag morgon så jag for direkt till jobbet efter nattens skruvande. Jag jobbade som en zoombie fram till 12.00 och sedan drog jag hem för att sova tre timmar. Vid 16.00 åkte jag och Anders till garaget för att fortsätta skruva ihop bottendelen.
Vi rensade min gamla motor från oljepump, oljepumps-axel, medbringare, kåpor osv. Efter detta hängde vi upp det nya blocket i stativet och började montera i kolvar/stakar, packningar, lager osv.
Vi gav upp vid 04.15 på natten. Efter tok-skruvande två nätter i rad så unnade jag mig 12h sömn.
Lördagen vart inte lika effektiv då jag bara fick monterat motorfästena...
Söndag morgon, idag, åkte jag för att möta Nisse. Vi flyttade över alla saker från den gamla toppen till den nya svetsade. Stort tack för hjälpen Nisse!
På med klackskorna sedan började skruvandet.
Den svetsade toppen i bakgrunden, allt innehåll från den kompletta toppen skulle flyttas över dit.
FUCK vippor.
Sedan åkte jag vidare till garaget för att montera ARP-bultarna och toppen.
Oljereturen i det nya tråget.
Anledning till att det blev ett nytt block. Ni ser sprickan från det gamla i det inringade området.
Men iallafall. Ikväll blev motorn helt klar med alla packningar, turbo, grenrör, kamrem, insug osv. Det saknas slang till returen, generator/servo och andra småsaker. Sedan lyfter jag ner skiten.
Det tar tid att skruva motor även om det inte är så mycket jobb. Gäller att vara noga men samtidigt är det svinkul.
Uppstart måste ske nästa helg om jag ska hinna köra den 21'a Juni.
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com