om man vill få en kardan som står pall 4siffrigt med bra grepp hur gör man? tex på min m5 bakvagn vid medbringaren är det ganska trångt så jag har svårt att se nån annan lösning än att använda den 6bultade kulleden som sitter där men håller den verkligen? hur gör svea? ni som tillverkar egna mm?
tänkte börja styra ihop nåt på hobbykvällen på torsdag så det vore kul att höra/se idér samt hur svea & ni själva gjort.
Krallig kardan?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
jag är precis på väg att skicka min kardan till svea bil. I mitt fall så ska jag ha en 328kardan från e36 på min e30 med m42 motorn.
Den är lite för kort men det kostar inget extra att förlänga. Jag tog en uppgradering av kardan, dev man behåller kors och stödlager. Dom sa att det skulle hålla bra upp till 6-700 hk.
Han tyckte att ha en hardyskiva med i bilden inte alls va någon dum idé, den spar mycket på drivlinan.
Det finns ju andra konstruktioner då dom bygger hela vägen åt dig utan hardy skiva. Men det kanske är mer för automatare på strippen.
Den är lite för kort men det kostar inget extra att förlänga. Jag tog en uppgradering av kardan, dev man behåller kors och stödlager. Dom sa att det skulle hålla bra upp till 6-700 hk.
Han tyckte att ha en hardyskiva med i bilden inte alls va någon dum idé, den spar mycket på drivlinan.
Det finns ju andra konstruktioner då dom bygger hela vägen åt dig utan hardy skiva. Men det kanske är mer för automatare på strippen.
Nu har jag ingen erfarenhet men är det inte väldigt ovanligt att den bakre knuten innan diffen rasar? Brukar väl vara något i det främre kardanpartiet som brakar samman?
Mvh
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
pelko wrote:Nu har jag ingen erfarenhet men är det inte väldigt ovanligt att den bakre knuten innan diffen rasar? Brukar väl vara något i det främre kardanpartiet som brakar samman?
Mvh
På M5orna brukar dom gå av en liten bit efter lådan men annars håller resten rätt bra verkar de
Får se om jag säger samma sak efter helgen nu, (Kjula race) min axel är kortad och grövre i främre ändan men orig. efter stödlagret.
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
min 328 kardan gick av ca 2dm från bakaxeln förra sommaren. har dock ingen större koll på svea osv utan tänkte mest på vars dem kan gå av.
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h